Menü

TIPP: Kérj Szent­lel­ket az Úr Jézus ne­vé­ben az Atyá­tól!

2017. no­vem­ber 12., va­sár­nap

Hi­te­ha­gyás a nap­ja­ink­ban! 2T­hessza­lo­ni­ka 2:1-12

Fé­lel­me­tes látni, ahogy sze­münk előtt tör­té­nik a „nagy hi­te­ha­gyás”, a for­ga­tó­könyv sze­rint. Ez a hi­te­ha­gyás az, amely meg­elő­zi az an­ti­krisz­tust, mi­köz­ben Isten rájuk eresz­ti a té­vely­gés szel­le­mét azok­ra, akik nem sze­ret­ték az igaz­sá­got. Úgy vélem, ezen cik­ket ége­tő­en fon­tos meg­ír­nom. Kér­lek, ter­jesszé­tek, amennyi­re csak tő­le­tek telik! A Go­nosz tudja, hogy már na­gyon kevés ideje van, ezért egyre in­ten­zí­vebb a harc a lel­kek örök sor­sá­ért, és egyre na­gyobb a meg­té­vesz­tés! Ne hagyd, hogy ál­do­za­ta le­gyél ennek, se te, se is­me­rő­se­id!

Ve­gyük gór­cső alá tehát a 2T­hessza­lo­ni­ka 2-t, anél­kül, hogy bár­mi­fé­le val­lá­sos szem­üveg lenne raj­tunk. Elé­tek tárom most az egész szö­ve­get, ol­vas­sá­tok el né­hány­szor las­san, és en­ged­jé­tek, hogy át­jár­jon és köz­ben a Szent Szel­lem meg­győz­zön és fel­nyis­sa a sze­me­te­ket az igaz­ság­ra.

1 Ké­rünk pedig ti­te­ket, atyám­fi­ai, a mi Urunk Jézus Krisz­tus el­jö­ve­te­lé­re és a mi hozzá gyü­le­ke­zé­sünk­re nézve, 2 hogy egy­ha­mar ki ne in­gas­son jó­zan­sá­go­tok­ból, se meg ne ijesszen se lélek, se be­széd, se levél (mint­ha mi írtuk volna), mint­ha már itt volna az Úrnak napja. 3 Senki ti­te­ket meg ne csal­jon semmi módon; mert előbb a sza­ka­dás jön el, és meg­je­le­nik a bűn em­be­re, a ve­sze­de­lem fia, 4 aki magát el­le­ne veti és fö­li­be emeli mind­an­nak, ami Is­ten­nek vagy is­te­ni tisz­te­let­re mél­tó­nak mon­da­tik, annyi­ra, hogy maga ül be az Isten temp­lo­má­ba Isten gya­nánt, mu­to­gat­ván magát, hogy ő Isten. 5 Nem em­lé­kez­tek, hogy még mikor ná­la­tok vol­tam, meg­mond­tam eze­ket nek­tek? 6 És tud­já­tok, mi az, ami most vissza­tart­ja avég­re, hogy meg­je­len­jék a maga ide­jé­ben. 7 Mert már mű­kö­dik a tör­vény­te­len­ség titka; csak míg el­té­te­tik az útból az, aki most vissza­tart­ja: 8 és akkor meg­je­le­nik a tör­vény­te­len (akit az Úr meg­emészt szá­já­nak le­he­le­té­vel, és meg­sem­mi­sít el­jö­ve­te­lé­nek je­le­ne­té­vel), 9 aki­nek el­jö­ve­te­le a sátán mun­kál­ko­dá­sa sze­rint tör­té­nik min­den­fé­le hazug erők­kel, je­lek­kel és cso­dák­kal, 10 és az ál­nok­ság­nak min­den­fé­le csa­lá­sá­val azok kö­zött, akik azért vesz­nek el, mert nem fo­gad­ták be az igaz­ság sze­re­te­tét, hogy meg­tart­sa őket. 11 És azért küldi rájuk az Isten té­vely­gés ere­jét, hogy higgye­nek a ha­zug­ság­nak; 12 hogy mind el­kár­hoz­za­nak azok, akik nem hit­tek az igaz­ság­ban, hanem gyö­nyör­köd­tek a ha­mis­ság­ban.

2T­hessza­lo­ni­ka 2:1-12, Kecs­ke­mé­thy


Ha ide­ér­tél, ol­vasd még el egy pár­szor, és aztán el­len­őrizd, hogy he­lye­sen ele­mez­tem-e.


Az elem­zés

A bib­li­ai elem­zés során az in­duk­tív bib­lia­ta­nul­má­nyo­zást hasz­nál­tam, il­let­ve az ér­de­kes ese­tek­nél a gö­rö­göt is ele­mez­tem, sőt, új­ra­al­kot­tam egy mon­da­tot ami­kor meg­té­vesz­tő­en el­tért a for­dí­tás (7. vers).* Időn­ként szem­lél­te­tő vers­hi­vat­ko­zá­so­kat is köz­lök, me­lyek fölé az ege­ret húzva meg­je­le­nik azok tar­tal­ma.
  1. vers
    • Egy ké­rés­sel kez­dő­dik, uj­já­szü­le­tett hí­vők­höz (atyám­fi­ai=test­vé­re­im)
    • Jézus el­jö­ve­te­lé­ről és a mi hozzá gyü­le­ke­zé­sünk­ről be­szél
      • a 2. vers­ben ezt az Úr nap­ja­ként em­lí­ti
      • ez a három egy és ugyan­az
  2. vers
    • Két ve­szély­for­rás:
      • ki­zök­ken­tés a józan bib­li­kus gon­dol­ko­zás­ból
      • meg­ijesz­tés: szel­lem (pró­fé­tá­lás, álmok, stb), be­széd, apok­rif hamis levél
      • a meg­té­vesz­tés tár­gya: „itt van az Úr napja”
  3. vers
    • Az át­ve­rés a vég­idők sor­rend­jé­ről szól, ezt kell rend­be­ten­ni
    • VÉG­IDŐ 1: eljön a sza­ka­dás. Görög apos­ta­sia, ne­ga­tív szó, je­len­té­se: el­vá­lás (pl. há­zas­sá­gi vagy szö­vet­sé­gi).
    • VÉG­IDŐ 2: meg­je­le­nik a Bűn Em­be­re = a Ve­sze­de­lem Fia (v.ö: bé­kes­sé­ge em­be­re/fia, Lu­kács 10)
      • a „ve­sze­de­lem” szó a gö­rög­ben az apo­le­ia, tel­jes pusz­tí­tést je­lent, és az apol­lu­mi igei alak­ból szár­ma­zik, amit Jézus az ör­dög­re hasz­nál a János 10:10-ben, hogy pusz­tí­ta­ni jött. Ha van Isten Fia, akkor ez itt most az Ördög Fia.
    • A sza­ka­dást még meg kell ér­te­nünk a szö­veg­ből, hogy mitől tör­té­nik az el­vá­lás
  4. vers
    • A bűn em­be­re vi­szo­nya az „is­te­nek­hez” és ma­gá­hoz Is­ten­hez:
      • magát mind­nek el­le­ne veti
      • magát fölé he­lye­zi az összes­nek
      • itt nem csak Is­ten­ről, hanem min­den­fé­le val­lá­sos do­log­ról van szó, ami is­te­ni tisz­te­let tár­gya lehet (pl: temp­lo­mok, ol­tá­rok, szob­rok, bál­vány­ké­pek). Tehát val­lá­sok, ba­bo­nák és „is­te­nek” fö­löt­ti­vé teszi magát, még az Igaz Isten fölé is.
      • („annyi­ra”: görög hosz­te, je­len­té­se: olyan mér­ték­ben. Ez nem ugyan­az a szó, mint a János 3:16-ben az „úgy”, görög hútó, je­len­té­se: ilyen módon. Isten nem nagy mér­ték­ben sze­ret­te a vi­lá­got, hanem olyan módon, hogy… Az evan­gé­li­um nem a sze­re­tet nagy­sá­ga, hanem a módja)
      • beül az Isten Temp­lo­má­ba: az Új szö­vet­ség kor­sza­ka a fel­tá­ma­dás­sal, vagy még in­kább: pün­kösd­del kö­szön­tött ránk. Maga Jézus, Pál és a Zsidó levél szer­ző­je is hang­sú­lyoz­za, hogy a régi zsidó tör­vény­rend­szer, és annak része, a je­ru­zsá­le­mi temp­lom (ahová néha az első zsi­dó­ke­resz­té­nyek is jár­tak té­rí­te­ni) csak egy ár­nyé­ka volt az el­jö­ven­dő va­ló­ság­nak, ami már a Krisz­tus tu­laj­do­na. Pál szá­mos he­lyen (pl. 1Kor 3:16) hang­sú­lyoz­za, hogy az új mes­si­á­si idő­szak­ban már a hívő ember teste lett Isten temp­lo­ma, Isten töb­bet nem lakik kő­temp­lo­mok­ban – egye­tér­ve a vér­ta­nú Ist­ván­nal (Ap­Csel 17:24, Ap­Csel 7:48-50). 
    • Tehát a hívő(k) tes­té­be ül be a bűn em­be­re. Ez hogy lehet? Úgy, ahogy Krisz­tus is a Szel­le­me által tud be­ül­ni a hívő(k) tes­té­be. A bűn em­be­re is egy dé­mo­ni szel­lem által tud be­ül­ni a hívő(k) tes­té­be
      • miért en­ge­di ezt meg Isten? Az okot a 10-12. ver­sek­ben fog­juk ké­sőbb ta­lál­ni.
      • ve­gyük észre a „mu­to­gat­va magát”, ami gö­rö­gül apo­de­ik­nu­mi, és azt je­len­ti: ma­gá­ról el­te­rel­ni a fi­gyel­met és bi­zony­gat­ni ön­ma­gá­ról, hogy mi­fé­le sze­mé­lyi­ség is ő (jelen eset­ben: is­te­ni). Ezt lát­juk az olyan al­kal­ma­kon, ami­kor „fur­csa” dol­gok tör­tén­nek a gyü­le­ke­ze­tek­ben, amit Isten Szel­le­mé­nek tud­nak be. Erről majd még be­szé­lek a cikk végén, és vi­de­ók is lesz­nek…
  5. vers
    • Ha ezt a thessza­lo­ni­ka­i­ak Pál ko­rá­ban el­fe­lej­tet­ték, akkor mi még in­kább ki va­gyunk téve a ve­szély­nek, hogy el­fe­lejt­sük ezt, és meg le­gyünk té­veszt­ve!
    • Már Pál ide­jé­ben is tör­tén­het­tek hamis meg­nyil­vá­nu­lá­sok (lásd: 2Kor 11:14)
  6. vers
    • A tessza­lo­ni­ka­i­ak tud­ják, mi tart­ja vissza a Ve­sze­de­lem Fiát a meg­je­le­nés­től. Vajon ki­de­rül a szö­veg­kör­nye­zet­ből?
    • A Ve­sze­de­lem Fi­á­nak van egy „maga ideje”, ami­kor meg­je­len­het
  7. vers
    • Ez a vers na­gyon félre van for­dít­va, és itt na­gyon sokat ve­sződ­tem a gö­rög­gel, mire meg­ér­tet­tem, miről van szó…
      • A ti­pi­kus for­dí­tá­sok sze­rint a tör­vény­tip­rás már mű­kö­dik, de csak ti­tok­ban, amíg el nem tá­vo­lít­ják az útból azt a sze­mélyt (pl. a Szent Szel­le­met), aki vissza­tart­ja. De nem ez van az ere­de­ti­ben meg­ír­va!!!
    • Ahhoz, amire ju­tot­tam, a leg­kö­ze­leb­bi he­lyes for­dí­tás az angol MKJV1962 áll:
      • „For the mys­tery of law­less­ness is al­re­ady wor­king, only he [is] now hol­ding back until it comes out of the midst.
      • „Mert a tör­vény­te­len­ség titka már mű­kö­dik, csak ő most még vissza­tart­ja, amíg ez elő nem jön kö­zép­ről.
    • Ami na­gyon eltér a for­dí­tá­sok­tól: nem a vissza­tar­tó tűnik el az útból, hanem ez (vagy ő) elő­tér­be nem kerül (meg­je­le­nik, lé­te­zés­re jut) kö­zép­ről. A má­so­dik fél­mon­dat elem­zé­se:
      • „csak” – görög monon: csak, egye­dül, a szó ere­de­te a mo­nosz, tár­sa­ság nél­kül, el­ha­gya­tott, se­gít­ség nél­kül szű­köl­kö­dő – tehát a „csak” kö­tő­szó he­lyett itt in­kább az áll, hogy: „egye­dül” – egye­dül ő tart­ja vissza
      • „ő” – görög , E/3 hím­ne­mű sze­mé­lyes név­más. A kör­nye­zet­ben a meg­elő­ző ilye­nek a bűn em­be­ré­re mu­tat­nak.
      •  „míg el­té­te­tik az útból az, aki” – ide a for­dí­tá­sok be szok­ták tenni az „ő” vagy „aki” szót hím­nem­ben, de itt nincs sem­mi­lyen sze­mé­lyes vagy sze­mély­te­len mu­ta­tó­név­más! Az „el­té­te­tik” szó tel­jes­ség­gel rossz for­dí­tás, a gö­rög­ben ennek el­len­ke­ző­je(!) a ge­né­tái áll (a gi­no­mái ra­go­zá­sa) és azt je­len­ti: lét­re­jön, meg­je­le­nik, fel­tű­nik a szín­pa­don vagy nyil­vá­no­san, el­ké­szül. To­váb­bá, az „útból” szó is tel­je­sen hely­te­len, a gö­rög­ben a me­szosz áll, ami azt je­len­ti: kö­zé­pen, a ra­go­zott ek me­szosz pedig kö­zép­ről, vagy va­la­mi közül.
    • A picit ja­ví­tott MKJV1962 tehát így néz ki: 

Mert a tör­vény­te­len­ség titka már mű­kö­dik, egye­dül ő tart­ja vissza most még, amíg el­ké­szül és nyil­vá­no­san szín­pad­ra nem kerül kö­zép­ről.

2T­hessza­lo­ni­ka 2:7 görög elem­zés­sel

    • Tehát nem a vissza­tar­tó Szent Szel­lem té­te­tik félre, hanem két le­he­tő­ség van:
      • vagy a vissza­tar­tó (a Tör­vény­te­len) sze­mé­lye­sen maga kerül nyil­vá­nos­ság­ra kö­zép­ről (kö­zü­lük)
      • vagy a tör­vény­te­len­ség, amit vissza­tart a Tör­vény­te­len, az kerül nyil­vá­nos­ság­ra kö­zép­ről (kö­zü­lük)
      • bár­me­lyik is igaz, nem a Szent Szel­le­met te­szik félre az útból (pl. a hívők el­ra­gad­ta­tá­sá­val), hanem a tör­vény­te­len(ség) lesz nyil­vá­nos!
    • Hogy mi lehet itt a közép – vagy kö­zü­lük, ahon­nan meg­je­le­nik? Isten Temp­lo­ma kö­ze­pé­ből? Azaz a hí­vők­ből? Kö­zü­lünk? Erő­sen le­het­sé­ges… (1Já­nos 2:18-19)
      • Ilyen nyil­vá­nos meg­je­le­nést hí­vők­nél már ma is látni, ha va­la­ki ta­nul­má­nyoz­ni sze­ret­né az in­ter­ne­ten a „Kun­da­li­ni” je­len­sé­get: ne­ve­tés­sel, kont­rol­lá­lat­lan rán­gá­sok­kal, és na­gyon fur­csa meg­nyil­vá­nu­lá­sok­kal. Láss né­hány vi­de­ót a cikk végén.

Ki­csit áll­junk itt meg… pi­hen­jünk és emésszük. Mert úgy néz ki, megint át let­tünk verve az in­téz­mé­nyes egy­há­zak által (leg­in­kább az olyan ame­ri­kai evan­gé­li­u­mi fe­le­ke­ze­tek, mint pl. a Gol­go­ta, stb. által). Lás­suk be, hogy itt a szö­veg­ben nincs sem­mi­lyen Szent Szel­lem, aki vissza­tar­ta­ná a Tör­vény­te­lent, és aki a hívők el­ra­gad­ta­tá­sá­val együtt tá­vo­zik az útból. Hanem va­la­mi egé­szen más van itt. Va­la­mi, ami a hi­te­ha­gyás­sal kap­cso­la­tos, hogy a bűn em­be­re ezt hasz­nál­ja a meg­je­le­né­sé­nek az elő­ké­szü­le­té­re. És egy másik va­la­mi, amit Isten enged majd meg, és ereszt rá azok­ra, akik nem sze­ret­ték az igaz­sá­got… Nem lesz itt sem­mi­lyen el­ra­gad­ta­tás… hanem a langy­me­le­gek, azaz a hi­te­ha­gyók szá­má­ra tar­to­gat még va­la­mit Isten, ahogy azt Jézus a Jel 3:16-ban előre kö­zöl­te, hogy ki­kö­pi őket a szá­já­ból.


Az elem­zés foly­ta­tá­sa:

    1. vers
      • VÉG­IDŐ 2 ki­egé­szí­tés: Itt lép szín­pad­ra tehát a Tör­vény­te­len is, a tör­vény­te­len­ség nyil­vá­nos­sá ke­rü­lé­sé­vel pár­hu­za­mo­san
      • VÉG­IDŐ 3: Az Úr el­jö­ve­te­le, és ezzel pár­hu­za­mo­san meg is sem­mi­sí­ti a Tör­vény­te­lent. Lásd ezzel pár­hu­za­mo­san még ismét az 1. ver­set: „a mi Hozzá gyü­le­ke­zé­sünk” és a 2. ver­set: „az Úr napja” E négy dolog egy­szer­re fog tör­tén­ni:
        • Az Úr el­jö­ve­te­le
        • A Tör­vény­tip­ró meg­sem­mi­sí­té­se
        • A mi Hozzá való gyü­le­ke­zé­sünk
        • Az Úr napja
        • El­len­őrizd le, ez a 4 pont egy­szer­re a Jel 19-ben zaj­lik le!
    2. és 10.  vers
      • A Tör­vény­te­len el­jö­ve­te­le a Sátán mun­kál­ko­dá­sa sze­rint tör­té­nik (görög kata, je­len­té­se: ered vki­től/vmi­től, után, sze­rint, felé, vele)
        • No­csak? Eset­leg a vissza­tar­tó a Sátán volt? Mit je­lent, hogy „sze­rint” vagy „vele”? Van itt némi gon­dol­koz­ni való…
      • Mód­jai ennek:
        • ha­zug­ság (görög: psze­u­dosz, je­len­té­se: ha­zug­ság, tu­da­tos és szán­dé­kos ha­mis­ság, bármi, ami nem az, ami­nek lát­szik [pl. per­verz, szent­ség­te­len, meg­té­vesz­tő elv vagy tan]) –  jelek, erők, cso­dák
        • csa­lás (görög: apaté, je­len­té­se: csa­lás, káp­rá­zat, meg­té­vesz­tés, té­ve­dés, ér­zék­csa­ló­dás)
    3. vers
      • Kik kö­zött tud a Tör­vény­te­len mun­kál­kod­ni a ha­zug­ság­gal és a káp­rá­za­tos csa­lás­sal?
        • akik azért vesz­nek el, 
        • mert nem fo­gad­ták be az igaz­ság sze­re­te­tét, hogy meg­tart­sa őket
      • Ho­gyan vé­de­kez­he­tünk a Tör­vény­te­len mun­ká­i­val szem­ben?
        • be kell fo­gad­nunk az igaz­ság sze­re­te­tét
        • hal­lot­tad-e már va­la­ha „meg­té­rő ima” ese­tén, hogy: „fo­gadd be az igaz­ság sze­re­te­tét”? Én még sose, csak azt a ho­má­lyos va­la­mit, hogy „fo­gadd be Jé­zust”. Oké, de me­lyi­ket? Ame­lyi­ket Pálék hir­det­tek? (2Kor 11:4)
      • Akik­nél eze­ket a bi­zarr dol­go­kat lát­juk, ne te­kint­sük hí­vők­nek, hanem te­kint­sük őket el­ve­szők­nek
        • in­te­nünk kell őket
    4. vers
      • Itt egy meg­le­pe­tés tör­té­nik: Isten is csi­nál va­la­mit
        • rájuk teszi az Isten té­vely­gés ere­jét!!!
        • akik benne akar­nak ma­rad­ni az igaz­ság nem sze­re­te­té­ben, azok­nak Isten egy idő múlva meg­pe­csé­te­li a dön­té­sét!
      • De miért en­ge­di Isten?
        • hogy higgye­nek a ha­zug­ság­nak
      • Ha úgy érzed, ez igaz rád, azon­nal bo­rulj térd­re, bánd meg az összes té­vely­gé­se­det, hátha még nem csúsz­tál le arról, hogy ke­gyel­met kapj Is­ten­től. Min­den­képp kér­dezd meg Is­tent: „Úr Jézus, vajon én is té­vely­gek? Ha igen, ments ki engem gyor­san!”
    5. vers
      • Az íté­let
        • hogy mind el­kár­hoz­za­nak azok, 
        • akik nem hit­tek az igaz­ság­ban, 
        • hanem gyö­nyör­köd­tek a ha­mis­ság­ban.
      • Egy­ér­tel­mű­en kik ellen van: akik már egye­ne­sen gyö­nyör­köd­tek a ha­mis­ság­ban.
        • itt a ha­mis­ság ugyan­az a szó, mint a Sze­re­tet­him­nusz­ban, hogy a sze­re­tet „nem örül a ha­mis­ság­nak, de együtt örül az igaz­ság­gl” (1Kor 13:6)
        • a hamis an­ti­krisz­tu­si sze­re­tet min­dig azt fogja hir­det­ni: nem kell olyan ko­mo­lyan ven­ned, túl messzi­re mész, ők is a test­vé­re­ink, ne ítéld el, amit csi­nál­nak. Onnan is­me­red fel a hamis sze­re­te­tet, hogy az igaz­sá­got fél­re­té­ve azt akar­ja, hogy köss komp­ro­misszu­mot min­den­ki el­fo­ga­dá­sá­val: pon­to­san ez az an­ti­krisz­tus egy­sé­ges vi­lág­val­lá­sá­nak a kü­szö­be! Ő nem gyű­lö­let­tel és kar­ha­ta­lom­mal fogja vég­hez vinni a vi­lág­egye­sí­tést, hanem a „gye­re­kek, elég volt már a meg­osz­tás­ból, hagy­juk abba és sze­res­sünk min­den­kit” pro­pa­gan­dá­val. És aki nem lesz „to­le­ráns”, azt fog­ják ül­döz­ni és kir­ke­sz­te­ni.
      • Tedd most fel a kér­dést: te me­lyik sze­re­te­tet kép­vi­se­led? Kinek az ol­da­lán állsz?
        • a min­dent be­fo­ga­dó sze­re­te­tet (ami csak épp az igaz­ság sze­re­te­tét nem fo­gad­ja be)
        • vagy az igaz­ság sze­re­te­tét, amely inti a té­vely­gő­ket is a meg­té­rés­re

    Ele­mez­zünk ki egy valós pél­dát:

    Hogy be­mu­tas­sam a va­ló­ság­ban is ezt a szel­le­met, le­köz­lök egy vi­de­ót, amit nem­rég osz­tott meg Da­ni­el Ko­len­da, Re­in­hard Bonn­ke utód­ja a fa­ce­book ol­da­lán, hogy sze­rin­te ez Is­ten­től való:


    Da­ni­el Ko­len­da az itt meg­nyil­vá­nu­ló szel­le­met kép­vi­se­li, amit Ken­neth Hagin is. Fi­gyel­jük meg ennek a szel­lem­nek a gyü­möl­csét. Itt az em­be­rek ne­vet­nek és kont­rol­lál­ha­tat­la­nul rán­ga­tóz­nak. Azt mond­ják erre azok, akik ezt kép­vi­se­lik, hogy ez az „öröm a Szent Szel­lem­ben”. De va­ló­ban? Vizs­gál­juk meg!

    Az Is­ten­től jövő Szent Szel­lem­nek ugyan gyü­möl­cse az öröm, de van egy másik gyü­möl­cse is Neki, amit el szok­tak fe­lej­te­ni: az ön­ura­lom (Gal 5:22-23). Az egyik gyü­mölcs nem mehet a másik ellen, min­den szép rend­ben tör­té­nik.

    Ilyen nem kont­rol­lál­ha­tó rán­gá­so­kat dé­mon­űzés­kor lehet meg­fi­gyel­ni, ami­kor a tisz­tá­ta­lan szel­lem irá­nyít­ja az iz­mo­kat, az il­le­tő sze­mély aka­ra­tá­tól füg­get­le­nül. Ezt azért mon­dom, mert magam is ve­szek részt gyó­gyí­tás­ban és ör­dög­űzés­ben. A Bib­lia ugyan­ak­kor el­mond­ja, hogy a Szent Szel­lem alá­ren­de­li magát a pró­fé­tá­nak (1Kor 14:32), tehát a va­ló­di pró­fé­ta és a benne lévő Szel­lem köl­csö­nös aka­rat által mű­kö­dik együtt, nincs olyan, hogy a Szent Szel­lem le­ural­ja azt, aki­ben van. Van sok másik pró­fé­ta szel­lem, de ők nem szen­tek, hanem tisz­tá­ta­la­nok.

    Fon­tos még, hogy Isten Szel­le­me meg­győz téged a bűn­ről, hogy mocs­ko­sok va­gyunk a Szent Isten sze­mé­ben, az igaz­ság sze­rint íté­let vár ránk, amit Jézus hor­do­zott, pedig ne­künk kel­lett volna bűn­hőd­ni. Ha egy szel­lem nem szent, akkor csak go­nosz lehet és az an­ti­krisz­tus egy­sé­ges vi­lág­val­lá­sát építi a hamis min­dent el­fo­ga­dó sze­re­tet ne­vé­ben. Ez a té­vely­gés ereje, amit Isten azok­ra zúdít, akik nem fo­gad­ták be az igaz­ság sze­re­te­tét!

    Amennyi­ben tehát ilyet ta­pasz­talsz egy al­kal­mon, akár a Fel­ház­ban, akár más­hol, akkor me­ne­külj és fi­gyel­mez­tesd tár­sa­i­dat is. Da­ni­el Ko­len­dá­tól és ren­dez­vé­nye­i­től pedig óvva in­te­lek ti­te­ket, amíg meg nem tér ebből. Ha­son­ló­képp min­den­fé­le Awa­ke­ning ren­dez­vény­től is. To­váb­bá, itt egy fel­so­ro­lás még.


    To­váb­bi vi­de­ók:



    A Kun­da­li­ni jóga ener­gi­á­ról nem ke­resz­tény szem­mel:

    Ha a you­tu­be-ba be­ír­juk, hogy kun­da­li­ni és meg­né­zünk nem ke­resz­tény be­szá­mo­ló­kat, ott is fo­gunk ta­lál­koz­ni olyan­nal, hogy va­la­ki le­jött a drog­ról, po­zi­tív ön­ér­té­ke­lé­se lett, vagy épp egy kül­de­tés­tu­da­ta lett. Mind­egyik azt mond­ja, az élete drasz­ti­ku­san meg­vál­to­zott azóta, és álmok, lá­to­má­sok, stb-k is kö­ve­tik. Itt van pl. egy videó, ami­ben egy fickó be­szá­mol erről. Ezen vi­de­ók alatt arról is szó esik, hogy egyre töb­bek­nek van már ak­ti­vál­va a kun­da­li­ni ener­gi­á­juk. És ugyan­ez megy a gyü­le­ke­ze­tek­ben is! Nem azért osz­tom meg, hogy ajánl­jam, hanem, hogy min­den­kit távol tart­sak a tör­vény­te­len­ség tit­ká­tól!


    Össze­fog­la­lás:

    • Vég­idők sor­rend­je
      1. Hi­te­ha­gyás (el­vá­lás az igaz­ság sze­re­té­től)
        • A hi­te­ha­gyás mér­té­ke egyre nő
        • Ez­alatt a tör­vény­te­len­ség titka már mű­kö­dik
      2. A kellő idő­ben a Tör­vény­te­len és a tör­vény­te­len­ség szín­pad­ra lép, nyil­vá­nos lesz
        • Is­ten­ként ül Isten Temp­lo­má­ba (az igaz­sá­got nem sze­re­tő hívők tes­té­be)
        • Mu­to­gat­ja magát és győz­kö­di az em­be­re­ket, hogy ő Isten
        • Káp­rá­za­tok, csa­lá­sok, ha­zug­sá­gok, meg­té­vesz­tő jelek, cso­dák
        • Isten köz­ben rájuk küldi a té­vely­gés ere­jét, hogy el­kár­hoz­za­nak
      3. Az Úr el­jö­ve­te­le, és ezzel egy­idő­ben:
        • A Tör­vény­tip­ró meg­sem­mi­sí­té­se, 
        • A mi Hozzá való gyü­le­ke­zé­sünk, 
        • Az Úr napja
    • Kun­da­li­ni szel­lem, a hindu Szent Szel­lem után­zat
      • Egyre több és több gyü­le­ke­zet­ben ter­jed
        • beül Isten Temp­lo­má­ba, a hívők tes­té­be
        • magát min­den fölé he­lye­zi
        • Is­ten­ként (Szent Szel­lem­ként) tün­te­ti fel magát
      • A hi­tet­le­nek be­szá­mo­ló­i­val ha­son­ló él­mé­nyek
        • in­ten­zív sze­re­tet-érzés, 
        • élet-át­vál­to­zás, 
        • „sza­ba­du­lá­sok” füg­gő­sé­gek­től, 
        • extra ener­gia, 
        • kül­de­tés­tu­dat
        • öröm
        • ne­ve­tés
        • rán­ga­tó­zás
        • spi­ri­tu­á­lis lá­to­má­sok
    • Hogy me­lyik szel­le­met fo­ga­dod be, azon múlik, hogy
      • be­fo­ga­dod-e az igaz­ság sze­re­te­tét
      • vagy gyö­nyör­ködsz a ha­mis­ság­ban


      Fo­gadd be az igaz­ság sze­re­te­tét és nyu­godt lesz az éle­ted.


      * A görög szö­veg elem­zé­sé­hez a kö­vet­ke­ző esz­kö­zö­ket vet­tem igény­be:

      Kap­cso­ló­dó cik­kek:

      fa­ce­boo­kos hoz­zá­szó­lás:

      3 blog­ge­res hoz­zá­szó­lás:

      1. Ezt a meg­jegy­zést el­tá­vo­lí­tot­ta a szer­ző.

        Vá­laszTör­lés
      2. At­ti­la, áld­jon az Úr!
        Értem, érzem a két­sé­get ebben és az előző írá­sod­ban a ta­pasz­tal­ha­tó meg­nyil­vá­nu­lá­sok miatt, de sze­rin­tem na­gyon óva­tos­nak kell lenni. Mert mi van ha va­la­ki pont abban a "fer­tő­zött" gyü­le­ke­zet­ben iga­zán meg­ta­pasz­tal­ja (akár csak né­há­nyan is) a Szent Szel­lem érin­té­sét, mert Is­ten­re néz nem az in­téz­mény­re! Bíz­zuk a Mennyei Édes­apánk­ra mennyi­re iga­zak ezek a gyü­le­ke­ze­tek.

        "22. A Je­ru­zsá­lem­ből ér­ke­ző írás­tu­dók pedig azt mond­ták, hogy Bel­ze­bub van benne, és hogy az ör­dö­gök fe­je­del­mé­vel űzi ki az ör­dö­gö­ket.
        ...

        28.​Bizony mon­dom nek­tek, hogy az em­be­rek min­den bűne meg fog bo­csát­tat­ni, még a ká­rom­lá­sok is, bár­mennyi ká­rom­lást is szól­ja­nak,
        29.​de aki a Szent­lel­ket ká­ro­mol­ja, az nem nyer bo­csá­na­tot soha, hanem vét­kes marad bűne miatt örök­ké.
        30.​Mert azt mond­ták róla, hogy tisz­tá­ta­lan lélek van benne."

        Aki ben­nük van -az adott gyü­le­ke­zet­ben- és az in­téz­mény­től, tra­dí­ci­ó­ik­tól, azok pász­to­ra­i­tól, stb. várja a meg­vál­tást, ebbe he­lye­zi a bi­zal­mát, éle­tét és nem Jé­zus­ba, le­gyen bár tö­ké­le­te­sen az Úrtól való gyü­le­ke­zet, el­vesz­het. 
        Ha Jézus van a kö­zép­pont­já­ban, vi­lá­gos­ság­ban van, még ha "fur­csa" is a kör­nye­zet.

        De va­ló­ban értem a vá­gyat, hogy meg­mentsd őket, de ve­szé­lyes meg­kö­ze­lí­tés ez...
        Az Úr se­gít­sen min­ket ebben a zűr­za­var­ban

        Tibor

        Vá­laszTör­lés
        Vá­la­szok
        1. Szia Tibor, itt most nem arról be­szé­lünk, hogy Jé­zust meg­vá­dol­ták, Bel­ze­bub­bal űzi ki az ör­dö­gö­ket. Magam is űzök ör­dö­göt, és már ilyen kun­da­li­nit is űztem "szent­szel­le­mes" ke­resz­tény­ből. Hanem arról, hogy az igazi Jé­zust kép­vi­sel­jük és az Ő ta­ní­tá­sa­it, vagy egy fel­vi­ze­zett love love üze­ne­tet egy hamis Jé­zus­sal. Jé­zust nem vá­laszt­ha­tod szét a saját ta­ní­tá­sá­tól. A kun­da­li­ni­sek sosem egy konf­ron­tá­ló Jé­zust, hanem egy sze­ret­he­tő tél­apó Jé­zust hir­det­nek, aki nem szem­be­sít a bűn­nel és az íté­let­tel. Ez is a té­vely­gés része.

          Más Jézus, más szel­lem, más evan­gé­li­um.

          Tör­lés

      Hy-phen-a-tion