Menü

TIPP: Jobb­ol­dalt sza­vak­ra is rá­ke­res­hetsz!

2018. áp­ri­lis 9., hétfő

Kint vagy bent?

Na­gyon sok hamis gyü­le­ke­zet olyan os­to­ba­sá­go­kat tanít az ál­lí­tó­lag új­já­szü­le­tett hí­vők­nek, mint „kö­ze­lebb ke­rül­ni Is­ten­hez”, mert tel­je­sen tu­dat­la­nok az „Új Te­rem­tés” és a „Krisz­tus Szel­le­me ben­nünk van” té­mák­ban...

De gon­dol­koz­zunk már el egy ki­csit, ho­gyan ke­rül­hetsz „KÖ­ZE­LEBB” Is­ten­hez, mikor Ő már ben­ned lakik, mióta be­fo­gad­tad???

Ho­gyan „jöhet el Isten je­len­lé­te”, ha már egy­szer ben­ned él? Talán el­tá­vo­zott? Le­me­rült? El­folyt??? Tehát mégis meg­szom­jaz­tál, noha Jézus azt ígér­te, az Ő „vi­zé­ből” ha iszol, nem szom­ja­zol meg soha? Ki­szá­rad­tál? Ki­szá­radt az örök élet­re buzgó víz for­rá­sa ben­sőd­ben? Ez hogy lehet? Tehát még­sincs kü­lönb­ség a fi­zi­kai és a szel­le­mi víz kö­zött?

Nos nem azért lehet mind­ez, mert nem hir­de­tik nor­má­li­san azt, hogy te vagy Isten Temp­lo­ma, hanem egy épü­le­tet hív­nak temp­lom­nak? Hi­szen min­den­nel azt az ér­ze­tet kel­tik ben­ned, hogy Isten „raj­tad kívül” van. Ezért kell a ma­ni­pu­la­tív di­cső­í­tés is, „le­hoz­ni az at­mosz­fé­rát”, ezért kell a kül­sős ta­ní­tó, mert Isten „kint” van és nem ben­ned, aki már új­já­szü­let­tél (ha új­já­szü­let­tél egy­ál­ta­lán és nem ma­ga­dat csa­pod be).

Egy ószö­vet­sé­gi gon­dol­ko­zást hir­det­nek, ahol az ember még a „bu­kott Ádám­ban”, az ő szint­jén van, szem­ben a „Krisz­tus­BAN a mennye­i­ek vi­lá­gá­ba ül­te­tett” új élet­tel. Egy Is­te­nen kí­vü­li lét­for­mát, szem­ben azzal, hogy „aki Krisz­tus­ban van, EGY SZEL­LEM ŐVELE.” És az ér­tel­met nem újít­ják meg az új­szö­vet­sé­gi gon­dol­ko­zás­hoz, hanem egy Mózes-mo­dellt tesz­nek az em­be­rek elé. És ebben a hamis kör­for­gás­ban já­rat­ják őket egész éle­tü­kön át.

Nem ké­pez­nek ta­nít­vá­nyo­kat sem, hanem egy kis­ki­rály tév­ta­ní­tá­sa­it hall­gat­tat­ják és nem ki­kül­dik, hanem ti­zed­adó gyü­le­ke­zet- és kon­fe­ren­cia­füg­gő­ket hoz­nak létre.

De akik ilyen, a ka­to­li­kus min­tá­ra épí­tett gyü­le­ke­ze­tek­be jár­nak, maguk is meg­ér­dem­lik, mert nem ke­res­ték az igaz­sá­got, és a pász­to­rok sza­vát fel­jebb­va­ló­nak tart­ják Isten Sza­vá­nál.

Ezek a hamis gyü­le­ke­ze­tek hamis ke­resz­té­nyek­kel van­nak tele, mert az üze­ne­tük hamis és ezt a tagok öröm­mel fo­gad­ják, kri­ti­ka és bib­li­kus fe­lül­vizs­gá­lat nél­kül.

De meg is kap­ták ju­tal­mu­kat.

Is­ten­hez nem „kö­ze­lebb kell ke­rül­ni”, hanem, ahogy Jézus ta­ní­tot­ta: meg­hal­ni ma­gad­nak, majd utána, ahogy Pál ta­ní­tot­ta: el­hin­ni hogy ben­ned él, és úgy ál­ta­lá­ban vi­szont­sze­ret­ni Őt, és azt tenni amit Jézus mon­dott. Ezzel, és nem az ének­lés­sel mu­ta­tod meg, hogy hi­szel és bízol Benne, hogy „Isten nem hülye, tudja mit csi­nál, ezért meg­te­szem amit mond, mégha nem is tel­je­sen értem.”

Talán a pász­to­rok­nak az ol­tár­ra kel­le­ne ten­ni­ük és végre fel­ál­doz­ni­uk leg­na­gyobb bál­vá­nyu­kat: az in­téz­mé­nyes egy­há­zat, amit fel­épí­tet­tek. Mert Jézus soha sehol se kérte, se ta­ní­tot­ta ezt, hanem, hogy kö­ves­sük őt, ami azt je­len­ti, hogy ugyan­úgy élünk, ahogy Ő élt, és ugyan­azo­kat tesszük, ami­ket Ő tett. És őszin­tén, ennek tény­leg semmi köze a mai ke­resz­tény­ség­hez.

Gyere ki a hamis egy­ház­ból és Is­ten­ben lesz az éle­ted.

fa­ce­boo­kos hoz­zá­szó­lás:

9 blog­ge­res hoz­zá­szó­lás:

  1. Szia At­ti­la

    Kö­szö­nöm az írást, mely­nek azon ré­szé­vel, amely­ben le­írod a "hamis" ta­ní­tá­so­kat és hogy a mai val­lás tö­me­gé­vel ter­me­li az egy­ház­hí­vő­ket és egy­ház­kö­ve­tő­ket, ahe­lyett, hogy krisz­tus-hí­vő­vé és kö­ve­tő­vé ta­nít­vá­nyoz­ná őket tel­je­sen egyet­ér­tek. Épp a minap hí­vott fel egy fi­a­tal­em­ber, aki azt mond­ta nekem, hogy "én a gyü­le­ke­zet­be nem azért me­gyek, hogy ta­lál­koz­zam Is­ten­nel, hanem hogy jól érez­zem magam, meg mert jó a kö­zös­ség."

    Azzal, amit az ele­jén írsz, csak rész­ben tudok egyet ér­te­ni. Bár azt hi­szem, hogy értem mit akarsz meg­fo­gal­maz­ni (Tes­tünk a Szent­lé­lek temp­lo­ma, és ha Isten ben­nünk él, ha la­ko­zást vesz ná­lunk, akkor min­de­nünk meg­van, mert nem tud ennél kö­ze­lebb jönni hoz­zánk, mint­hogy ben­nünk él.) Én magam is új­já­szü­le­tett ember va­gyok, aki alá va­gyok me­rít­ve víz­zel és Lé­lek­kel is. Mégis az a ta­pasz­ta­la­tom, hogy tudok én magam tá­vo­lod­ni az Úrtól. Tudok meg­üre­sed­ni, tudok el­fá­rad­ni, meg­ke­se­red­ni, el­tá­vo­lod­ni. És igen, ami­kor ilyen va­gyok (mert én tá­vo­lo­dom, és nem az Úr), szig­ni­fi­káns kü­lönb­sé­get tudok fel­fe­dez­ni ön­ma­gam­ban. Én úgy vélem, és ezt talán Bo­en­hof­fer­től is ol­vas­tam, hogy Isten Szent­lel­ke egy na­gyon ér­zé­keny Lélek. Meg lehet szo­mo­rí­ta­ni, és bel­sőnk, gon­do­la­ta­ink tisz­tá­ta­lan­ná vá­lá­sá­val bi­zony el tud­juk Őt tá­vo­lí­ta­ni tő­lünk. Sze­lí­den vissza­vo­nul, mert látja, hogy nincs szá­má­ra hely, vagy mert látja, ide­gen szel­le­met vagy tisz­tá­ta­lan gon­do­la­tot is be­en­ged­tünk. Szó­val, én pél­dá­ul vá­gyom újra "kö­ze­lebb ke­rül­ni Hozzá". De tudom, hogy ez nem úgy va­ló­sul meg, hogy én kö­ze­lebb me­gyek, hanem hogy meg­tisz­tí­tom gon­do­la­ta­i­mat, szí­ve­met és hívom őt! Ál­dás­sal: D.B.

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. Szia Ba­lázs, köszi a vissza­jel­zést.

      Írod, hogy va­la­ki azt mond­ta: „én a gyü­le­ke­zet­be nem azért me­gyek, hogy ta­lál­koz­zam Is­ten­nel, hanem hogy jól érez­zem magam, meg mert jó a kö­zös­ség.”

      Itt egy alap­ve­tő prob­lé­mát kell meg­em­lí­te­nünk, ami az in­téz­mé­nye­sí­tett egy­ház óri­á­si hát­rá­nya. Az Ap­Csel­ben azt ol­vas­suk, hogy a sok jel és csoda miatt a gyü­le­ke­zet tag­jai eggyé forr­tak, és nagy sze­re­tet volt köz­tük, oly­annyi­ra, hogy min­de­nük közös volt, mint­egy ki­buc­ban éltek. És azt is lát­juk, hogy a kí­vül­ál­lók fél­tek úgy­mond kö­zé­jük menni, hi­szen a bű­nös­sé­gük súlya üt­kö­zött a köz­tük ta­pasz­tal­ha­tó szent­ség­gel. Tehát a „szé­gyen” ter­mé­sze­tes mód tar­tot­ta távol tőlük a meg nem térni aka­ró­kat, Péter pedig ke­mé­nyen fedd­te is a ha­mi­sa­kat (Aná­ni­ás és Sza­fi­ra pl. vagy Simon mágus). Tehát a kül­ső­sök nem is tud­tak egy „sze­re­tet-klu­bon” részt­ven­ni. Mivel a gyüli nem egy klub vagy egy prog­ram volt. SOHA nem volt az. Csa­lád volt, az új­já­szü­le­tett test­vé­rek csa­lád­ja, akik „hall­gat­ják és cse­lek­szik az Én mennyei Atyám aka­ra­tát”.

      Tehát az int. egy­ház prob­lé­má­ja, hogy épít egy temp­lo­mot, csi­nál egy nyi­tott al­kal­mat, és fű-fa jöhet a prog­ra­mok­ra, de ez nem így volt. Nem be­fe­lé jöt­tek a nem-hívők, hanem a hívők men­tek ki­fe­lé. Ezért kor­ho­lom az in­téz­mé­nyes egy­há­zat, mert el­tért Jézus út­já­tól, és a re­for­me­rek ezt nem re­for­mál­ták meg, hanem hagy­ták a 2.​század­tól las­san le­fe­lé in­du­ló, de iga­zá­ból Kons­tan­tin­nál de­for­má­ló­dott egy­há­zi for­mát.

      Ami pl. Bo­en­hof­fert il­le­ti, engem sosem ér­de­kel­nek olyan meg­fo­gal­ma­zá­sok, amik el­lent­mon­da­nak Isten Igé­jé­vel, hi­szen azok nem ih­le­tet­tek, szem­ben az Igé­vel, ami ki­mond­ja, hogy „el nem hagy­lak téged, sem el nem tá­vo­zom tőled”, il­let­ve, hogy „semmi sem sza­kaszt­hat el min­ket Isten sze­rel­mé­től, ami meg­je­lent Krisz­tus Jé­zus­ban”, vagy a nagy ki­kül­dé­si pa­rancs, hogy „ve­le­tek va­gyok min­den­nap a világ vé­ge­ze­té­ig”.

      Ami veled tör­té­nik, az nem a Szent Szel­lem el­ha­gyá­sa, hogy Ő el­hagy­na téged. A meg­szo­mo­ro­dás nem azt je­len­ti, hogy el­hagy. Hanem amit Jézus mon­dott a mag­ve­tő pél­dá­za­tá­ban, és ez a leg­több ke­resz­tény prob­lé­má­ja, hogy vagy a szik­lás talaj a szí­vűk, akik nyal­nak min­den­ki­nek, mert fél­nek az el­uta­sí­tás­tól (people ple­a­ser-ek, tet­szel­gők), vagy pedig a tö­vi­ses talaj, ahol a min­den­fé­le vi­lá­gi prob­lé­ma fojt­ja meg Isten Igé­jét és nem hoz ter­mést.

      A ta­nít­vá­nyok min­dent hát­ra­hagy­tak, és Jézus szá­mos ta­ní­tá­sa fi­gyel­mez­tet és int, hogy mi­ni­ma­li­zál­nunk kell a za­va­ró té­nye­ző­in­ket, mert Sátán na­gyon ra­vasz, égy min­dent el­kö­vet, hogy te ne a tűz­ol­tás­ban, lé­lek­men­tés­ben ve­gyél részt.

      A val­lá­sos démon per­sze min­dig kár­hoz­tat­ni fog, hogy nem vagy elég jó, nem vagy közel Is­ten­hez, stb... mert egy ilyen ember nem fog evan­ge­li­zál­ni. Pedig mind „az üd­vös­ség si­sak­ja”, mind „az evan­gé­li­zá­lás sa­ru­ja” a szel­le­mi fegy­ve­rek kö­zött van­nak.

      Én azt mon­dom, ami­kor a leg­bé­náb­ban érzed magad, akkor menj ki evan­gé­li­zál­ni, tedd a kezed egy be­teg­re és pa­ran­csolj a be­teg­ség­nek, és meg fogod látni, ab­szo­lút nem te vagy béna, hanem csak egy hülye ha­zug­sá­got nyo­mott be a vádló. Tedd rá a kezed és PA­RAN­CSOLJ, és meg fog gyó­gyul­ni. Ennek semmi köze hoz­zád, ennek Jézus fel­tá­ma­dá­sa ere­jé­hez van köze. Ezzel nem azt mon­dom, hogy bűn­ben élj, hanem hogy újítsd meg az ér­tel­me­det, hogy mit je­lent az Új Te­rem­tés.

      Mert ha azt mond­ta, „el nem hagy­lak, sem el nem tá­vo­zom tőled”, akkor ez ÍGY VAN. Ami ennek el­lent­mond, az a Sátán ha­zug­sá­ga. Az Új Szö­vet­ség­ben a meg­tért em­ber­nek ALAP­JO­GA az, hogy „bű­ne­i­tek­ről többé nem em­lé­ke­zem”, Zsidó 8:8-tól.

      Nem, ne élj bűn­ben. De az is önzés, és bűn, hogy az ember a maga val­lá­sos jó­sá­ga körül for­go­ló­dik, mi­köz­ben a világ kö­rü­löt­te megy a po­kol­ba. Az egy­ház óri­á­si bűnt követ el ezek­kel a bo­cá­nat „kaszt­rá­ló” ta­ní­tá­sok­kal, amik­kel meg­bé­nít­ják a hí­vő­ket attól, hogy egy bár­mi­kor be­vet­he­tő ro­ham­osz­tag­gá vál­ja­nak egy el­ve­sző vi­lág­ban.

      Ter­mé­sze­te­sen szí­ve­sen le­men­nénk egy­szer hoz­zá­tok azzal a csa­pat­tal, akik­kel szol­gá­lok és de­monst­rál­juk a fel­tá­ma­dás ere­jét.

      Kö­szö­nöm még egy­szer a vissza­jel­zést.
      Áldás,
      At­ti­la

      Tör­lés
  2. "olyan os­to­ba­sá­go­kat tanít..." - a leg­szo­mo­rúbb ebben nem is az ítél­ke­zés, a kár­hoz­ta­tás, a mások meg­alá­zá­sa, és az ilyen so­rok­ból ki­ve­he­tő pök­hen­di­sé­ged, hanem az, hogy az Igét tá­ma­dod ezzel. Isten Igéje ugyan­is egy­ér­tel­mű­en be­szél erről, pl. "Kö­ze­led­je­tek Is­ten­hez, és Ő is kö­ze­led­ni fog hoz­zá­tok."

    Ideje lenne neked is meg­aláz­nod magad, és leg­alább Isten Igé­jét nem tá­mad­nod.

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. Kép­mu­ta­tó, sosem ol­vas­tad Jézus "pök­hen­di­sé­gét"? Va­la­mint mióta ne­ve­zi az új­já­szü­le­tett hí­vő­ket BŰ­NÖ­Sök­nek? Nézd már meg a szö­veg kör­nye­ze­tét és hagyd abba a té­vely­gést.

      Tör­lés
  3. Kér­lek, ol­vas­sá­tok el eze­ket az igé­ket nyi­tott szív­vel, mert in­tés­nek szá­nom mind­ket­tő­tök ré­szé­re, sze­re­tet­ből és bé­kes­ség­gel:

    "ti test­vé­re­im, sza­bad­ság­ra vagy­tok el­hí­va; csak a sza­bad­ság ne­hogy ürügy le­gyen a test­nek, hanem sze­re­tet­ben szol­gál­ja­tok egy­más­nak. Mert az egész tör­vény ebben az egy igé­ben tel­je­se­dik be: "Sze­resd fe­le­ba­rá­to­dat, mint ma­ga­dat." Ha pedig egy­mást mar­já­tok és fal­já­tok, vi­gyáz­za­tok: el ne emésszé­tek egy­mást!" (Gala­ta 5, 13-15)

    "Ha a Lélek által élünk, akkor él­jünk is a Lélek sze­rint. Ne le­gyünk becs­vá­gyók, egy­mást in­ger­lők, egy­más­ra irigy­ke­dők." (Gala­ta 5, 25-26)

    "Test­vé­re­im, ha va­la­kit tet­ten is érnek va­la­mi­lyen bűn­ben, ti, akik lelki em­be­rek vagy­tok, iga­zít­sá­tok hely­re az ilyet sze­líd lé­lek­kel. De azért vi­gyázz ma­gad­ra, hogy kí­sér­tés­be ne essél. Egy­más ter­hét hor­doz­zá­tok: és így tölt­sé­tek be a Krisz­tus tör­vé­nyét. Mert ha va­la­ki azt gon­dol­ja, hogy ő va­la­mi, jól­le­het semmi, meg­csal­ja ön­ma­gát. Min­den­ki a saját tet­te­it vizs­gál­ja meg, és akkor csak­is a maga tet­te­i­vel di­cse­ked­het, és nem a má­sé­val. Mert min­den­ki a maga ter­hét hor­doz­za." (Gala­ta 6, 1-5)

    Ki­ke­res­tem az em­lí­tett ige szö­veg­kör­nye­ze­tét, amely­re hi­vat­koz­ta­tok a Jakab le­ve­lé­ből, be is má­so­lom, hogy le­gyen szem előtt:

    "Ki­cso­da bölcs és ér­tel­mes kö­zöt­te­tek? Mu­tas­sa meg a ma­ga­tar­tá­sá­val, hogy min­dent bölcs sze­líd­ség­gel tesz!Ha pedig ke­se­rű irigy­ség és vi­szály­ko­dás van a szí­ve­tek­ben, ne kér­ked­je­tek, és ne ha­zud­ja­tok az igaz­ság­gal szem­ben. Ez a böl­cses­ség nem fe­lül­ről jön, hanem földi, testi és ör­dö­gi. Mert ahol irigy­ség van, és vi­szály­ko­dás, ott zűr­za­var és min­den­fé­le go­nosz tett ta­lál­ha­tó. A fe­lül­ről való böl­cses­ség elő­ször is tisz­ta, az­után bé­ke­sze­re­tő, mél­tá­nyos, en­ge­dé­keny, ir­ga­lom­mal és jó gyü­möl­csök­kel tel­jes, nem rész­re­haj­ló és nem kép­mu­ta­tó." (Jakab 3, 13-17)

    "Hon­nan van­nak vi­szá­lyok és har­cok kö­zöt­te­tek? Nem a tag­ja­i­tok­ban dúló önző kí­ván­sá­gok okoz­zák-e eze­ket?" (Jakab 4, 1)

    "Isten a ke­vé­lyek­nek el­len­áll, az alá­za­to­sok­nak pedig ke­gyel­mét adja". En­ge­del­mes­ked­je­tek azért az Is­ten­nek, de áll­ja­tok ellen az ör­dög­nek, és elfut tő­le­tek. Kö­ze­led­je­tek az Is­ten­hez, és ő kö­ze­led­ni fog hoz­zá­tok. Tisz­tít­sá­tok meg a ke­ze­te­ket, ti bű­nö­sök, és szen­tel­jé­tek meg a szí­ve­te­ket, ti két­lel­kű­ek. Gyöt­rőd­je­tek, gyá­szol­ja­tok és sír­ja­tok, ne­ve­té­se­tek for­dul­jon gyász­ra, örö­mö­tök szo­mo­rú­ság­ra. Aláz­zá­tok meg ma­ga­to­kat az Úr előtt, és ő fel­ma­gasz­tal ti­te­ket. Ne rá­gal­maz­zá­tok egy­mást, test­vé­re­im. Aki test­vé­rét rá­gal­maz­za vagy ítél­ke­zik fe­let­te, az a tör­vényt rá­gal­maz­za, és a tör­vény fe­lett ítél­ke­zik. Ha pedig a tör­vény fe­lett ítél­ke­zel, nem meg­tar­tó­ja, hanem íté­lő­bí­rá­ja vagy a tör­vény­nek. Egy a tör­vény­adó és az íté­lő­bí­ró, aki meg­ment­het és el­veszt­het. De ki vagy te, hogy ítél­ke­zel fe­le­ba­rá­tod fe­lett?" (Jakab 4, 6-12)

    Vá­laszTör­lés
  4. "Pök­hen­di!" "Kép­mu­ta­tó!" Ezek vét­kek. Aki el­kö­ve­ti, fel kell is­mer­nie. Aki ész­re­ve­szi, rá kell mu­tat­nia. Eze­ket a vá­da­kat le kell tisz­táz­ni, hogy így van­nak-e vagy nem így van­nak, alá­zat­ban, más­képp sem­mit sem se­gí­te­tek egy­má­son. Mert az a cé­lunk, hogy mind­nyá­jan el­jus­sunk a hit egy­sé­gé­re, a józan ta­ní­tás­ra, ami egész­sé­ges is­ten­fé­lel­met ered­mé­nyez mind­nyá­junk­ban: tisz­ta­sá­got en­ge­del­mes­ség­ben. Ez a cél. El­jut­ha­tunk a hit egy­sé­gé­re a Szel­lem egy­sé­ge nél­kül? Enél­kül?: "El­szen­ved­vén egy­mást sze­re­tet­ben."? Csak ez lehet az alap­ja annak, hogy a test­vé­rek kö­zött lét­re­jöj­jön a hit egy­sé­ge, hogy mind­nyá­jan az igaz­ság­ban jár­junk, tisz­tán, és egyi­künk se vét­kez­zen és vesszen el. A test­vé­rem vét­ke­zik? Attól még a test­vé­rem marad, amíg az Úr tü­rel­me és ke­gyel­me tart, és ki nem vá­ga­tik a sző­lő­tő­ről. Ezért rajta nem a “hoz­zá­vá­gás” fog se­gí­te­ni az ige sze­rint. Az min­den­ki­ben csak re­pul­szi­ót vált ki, és így nem tud­juk egy­mást el­ve­zet­ni az igaz­ság­ra, ha a másik téved, mert au­to­ma­ti­ku­san harc rob­ban ki sze­mé­lyes egy­más­nak-ugrás miatt. Ezt úgy mon­dom, mint aki­nek ez az egyik leg­főbb gyen­gém. Ke­ser­ves bak­lö­vé­sek­kel tanít arra az Úr, mi­lyen rom­bo­ló ha­tá­sú, ha az igaz­ság­gal úgy vívok, hogy nem a fent­ről ka­pott böl­cses­ség sza­bá­lya­it kö­ve­tem: 1. észre se ve­szem, hogy csak rom­bo­lok, nem épí­tek, mert az igaz­ság ke­gye­lem nél­kül csak ítél és emel­lett nem emel fel, test­vé­rem felé vi­szont nem így kell vi­szo­nyul­nom, 2. köz­ben észre se ve­szem, hol té­ve­dek én, és mek­ko­rá­kat, és mi­kor­tól nem va­gyok már az igaz­ság­ban ("aki azt hiszi ma­gá­ról, hogy áll, vi­gyáz­zon, el ne essék") Amik­kel egy­mást vá­dol­já­tok, azok vét­kek. Vizs­gál­já­tok meg ma­ga­to­kat alá­zat­ban, van-e valós alap­ja a vád­nak. De a hang­nem, a szá­raz rá­mu­ta­tás és a fel­ki­ál­tó­je­lek azt ger­jesz­tik köz­te­tek, ami ellen Pál int: "egy­mást mar­já­tok és fal­já­tok". Ez lát­szik kí­vül­ről. Egyik fél / másik fél iga­zát fél­re­té­ve: kin segít ez? In­kább sze­re­tet­ben szol­gál­junk egy­más­nak. Ez tel­jes alá­za­tot igé­nyel mind­nyá­junk ré­szé­ről, hi­szen tag­jai va­gyunk egy­más­nak. Krisz­tust szo­mo­rít­juk meg, ha nem sze­ret­jük a test­vé­rün­ket. A sze­re­tet vi­szont olyan, ami­lyen­nek le­ír­ta Pál a ko­rin­tu­si le­vél­ben. Nem örül a ha­mis­ság­nak, hanem együtt örül az igaz­ság­gal, de emel­lett még van egy csomó tu­laj­don­sá­ga. Azok­nak is mind tel­je­sül­ni­ük kell ahhoz, hogy au­ten­ti­kus le­gyen az egy­más irán­ti sze­re­te­tünk. Más­képp nem a vi­lá­gos­ság­ban já­runk, és ez nem a fent­ről ka­pott böl­cses­ség­nek bi­zo­nyul, ami elő­ször is tisz­ta és bé­ke­sze­re­tő...

    Vá­laszTör­lés
  5. Kér­lek ti­te­ket test­vé­re­tek­ként, bár csak At­ti­lát is­me­rem, hogy azzal bi­zo­nyít­sá­tok be, hogy haj­lan­dók vagy­tok va­ló­ban a vi­lá­gos­ság­ban járni, hogy ki­nyit­já­tok a szí­ve­te­ket egy­más felé őszin­tén, dön­tést hozva, kép­mu­ta­tás nél­kü­li test­vér­sze­re­tet­re, és nem ál­lít­já­tok, hogy ezt te­szi­tek, mi­köz­ben a be­szé­de­tek mást mutat. És nyis­sá­tok ki a fü­le­te­ket is arra, amit a másik mond, alá­zat­ban, mert az Úr egyik tagot a másik csi­szo­lá­sá­ra hasz­nál­ja, akkor is, ha az a tag nem kel­lő­kép­pen jár el abban, amit tesz, vagy nem min­den he­lyes, amit állít. Úgy ér­zé­ke­lem, hogy mind­ket­tő­tök­nek ta­nul­no­tok kel­le­ne pont egy­más­tól, és ki­ku­tant­ni, el­fo­gad­ni azt, amit a másik he­lye­sen mond, ami­ben az Úr hasz­nál­ni akar­ja Őt, nem­csak el­uta­sí­ta­ni ezt-azt a másik mo­no­lóg­já­ból. Más­képp nem is fi­gyel­tek oda arra, ami­ben a má­sik­nak igaza van, és nem jut­tok előre egy lé­pést sem az igaz­ság­ra való el­ju­tás­ban külön-külön sem és együtt sem. És ha azt ál­lí­ta­ná­tok, hogy min­den­ben csak a másik téved, ez elég be­vál­la­lós hoz­zá­ál­lás, hisz Ő “még az an­gya­la­i­ban is talál vét­ket, hibát.” Ha ké­nyel­met­len is, ki­mon­dom ezt mind­ket­tő­tök előtt, hogy tud­já­tok, mi lát­szik kí­vül­ről. Én csak egy tanú va­gyok (el­ol­vas­tam a szó­vál­tá­so­to­kat a másik cikk­nél), másik ta­nú­ként a Szent Szel­le­met kérem, hogy győz­zön meg a szí­ve­tek­ben arról, amit hely­te­le­nül tesz­tek, és ja­vít­son ki min­den ér­tel­me­zé­si hi­bá­ban is. Hisz mind egy szá­lig erre van szük­sé­günk, akár­hol ál­lunk. Szol­gál­nunk kell egy­más fele, de sze­re­tet­tel. Vizs­gál­já­tok meg, va­ló­ban sze­re­tet-e, aho­gyan te­szi­tek, amit tesz­tek. Mér­jé­tek le ma­ga­to­kat. Akkor is meg kell ezt ten­nünk, ha a másik téved vagy vét­ke­zik, sze­líd­ség­ben, közös cél­nak te­kint­ve az igaz­ság­ra való el­ju­tást a Szel­lem egy­sé­gé­ben. Akkor is, ha egy­mást vak­nak, fa­na­ti­kus­nak vagy kép­mu­ta­tó­nak lát­já­tok. Krisz­tus pa­ran­csa akkor is áll: “ÚGY sze­res­sé­tek egy­mást, ahogy én sze­ret­te­lek ti­te­ket. Nincs sen­ki­ben na­gyobb sze­re­tet annál, mint­hogy az éle­tét adja a ba­rá­ta­i­ért.” És ő akkor adta az éle­tét ér­tünk, ami­kor még sehol se vol­tunk, mér­föl­dek­re az igaz­ság­tól. Ha va­ló­ban a vi­lá­gos­ság­ra akar­já­tok ve­zet­ni egy­mást, vagy­is ba­rát­ként vi­szo­nyul­tok egy­más­hoz, nincs helye köz­te­tek más­nak, csak az ön­fel­ál­do­zó meg­aláz­ko­dás­nak. Az iga­zi­nak, amit ne­künk adott hit által, ami Krisz­tus­ból ered, egy­mást kü­lönb­nek tart­va ön­ma­gunk­nál. Csak ezzel együtt van ereje az igaz­ság­nak. Adja az Úr, hogy tud­ja­tok tőle szem­gyó­gyí­tó írt venni mind­ket­ten: tőle ka­pott alá­za­tot, és ve­gyé­tek észre abból, ami­ket mond­ta­tok, hogy mi­köz­ben mind­ket­ten azt hi­szi­tek, hogy áll­tok, tel­jes meg­győ­ző­dés­sel, konk­ré­tan miben estek el.

    Vá­laszTör­lés
  6. (A név, amin meg­je­le­nek, va­la­mi régi be­ál­lí­tott fik­tív nevem. Lu­kács Jotti va­gyok a va­ló­ság­ban. Az Úr áld­jon meg ti­te­ket!)

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. Tel­je­sen iga­zad van test­vé­rem! Én At­ti­lát egyéb­ként se­ho­va sem aka­rom el­ve­zet­ni, a Szent Szel­lem vezet el min­den­kit min­den igaz­ság­ra, ebben a be­szél­ge­tés­ben is egye­dül Ő tud be­lát­tat­ni dol­go­kat. Meg­hát nem az egész­sé­ge­sek­nek van szük­sé­gük or­vos­ra, hanem a be­te­gek­nek. A be­te­ge­ket pedig lehet gyó­gyí­ta­ni a Jézus ne­vé­ben! :)

      Tör­lés

Hy-phen-a-tion