Menü

TIPP: Jobb­ol­dalt ko­ráb­bi cik­kek­re is ke­res­hetsz!

2018. áp­ri­lis 3., kedd

Tel­jes­ség kont­ra „kenet” és „im­par­tá­ció”

Vol­ta­tok már olyan al­kal­mon, ami arról szólt, hogy jöj­jünk össze di­cső­í­te­ni és töl­te­kez­ni? Eset­leg hal­lot­tá­tok már azt a ki­fe­je­zést, hogy „kenet”, vagy ennek mo­der­nebb vál­to­za­tát, hogy „im­par­tá­ció”? Vagy, hogy „ré­sze­ged­jünk meg a Szent Szel­lem­től”? A Nyu­godt lesz az éle­ted… egy Jézus- és evan­gé­li­um-köz­pon­tú blog, mely­nek egyik célja a val­lás­ká­ro­sul­tak hely­re­ál­lí­tá­sa, és ezt töb­bek közt az egy­ház­ban ta­ní­tott sok „szent tehén” le­ölé­sé­vel és „egy­há­zi ha­gyo­mány” bib­li­ai mér­leg­re té­te­lé­vel te­szem. A mai írás célja, me­lyet több hete már a szí­vem­re he­lye­zett az Úr, hogy se­gít­sen meg­kü­lön­böz­tet­ni az igazi Szent Szel­le­met annak egy so­ka­kat el­hi­te­tő, a gyü­le­ke­ze­tek­ben ma ro­ha­mo­san ter­je­dő után­za­tá­tól.


Miért írok ilye­ne­ket?

Talán kér­dez­he­ted, miért kell ilye­ne­ket ír­kál­ni? Biz­tos íté­kez­ni fogsz, igaz? Mire jó ez a meg­osz­tás? Miért kell fé­lel­met kel­te­ni? Nem le­het­ne egy­sze­rű­en a sze­re­tet­ről és egy­ség­ről írni? Nos, el­áru­lom, bár­csak ne kel­le­ne ilye­ne­ket írnom. De ha már ol­vas­tad egy­szer va­la­ha is Júdás, Jézus test­vé­re le­ve­lét (na­gyon rövid, ott van a Bib­lia végén, a Je­le­né­sek előtt), ő is ha­son­ló hely­zet­ben volt, mint most én. Va­la­mi szép­ről sze­re­tett volna írni, de az Úr arra in­dí­tot­ta, hogy mégis egy intő le­ve­let kell­jen írnia:

Sze­ret­te­im, mi­köz­ben tel­jes igye­ke­zet­tel azon fá­ra­doz­tam, hogy közös üd­vös­sé­günk­ről írjak nek­tek, szük­sé­ges­nek lát­tam, hogy ezt az in­tést meg­ír­jam: küzd­je­tek a hi­tért, amely egy­szer s min­den­kor­ra a szen­tek­re bí­za­tott

Tehát Júdás is az evan­gé­li­um po­zi­tív üze­ne­tét sze­ret­te volna meg­ír­ni, mégis egy intés lett a le­vél­ből.

Mivel az utol­só idők van­nak, és Sátán is tudja, hogy egyre ke­ve­sebb ideje van, ezért itt az ideje, hogy újra esze­tek­be jut­tas­sam ezt – hogy ne tú­loz­zak: raj­tam ke­resz­tül az Úr. Hi­szen Jézus is fi­gyel­mez­te­tett min­ket előre a vég­idők óri­á­si meg­té­vesz­té­sé­ről. A Márk 13-ban, ami­kor az utol­só idők­ről be­szél, Jézus 6-szor mond­ja azt: „vi­gyáz­za­tok!”

Sokan saj­nos en­ge­det­le­nek Jé­zus­nak, vagy egy­sze­rű­en tu­dat­la­nok, és az ilyen „vész­ma­da­ra­kat” azon­nal tör­lik vagy fi­gyel­men kívül hagy­ják. De nekem nem az a célom, hogy bár­kit is bánt­sak, sem az, hogy el­kö­ves­sem „a Szent Szel­lem ká­rom­lás” bűnét, hanem az, hogy az em­be­rek vizs­gál­ja­nak meg min­dent. Hogy ha lehet, minél ke­ve­seb­ben le­gye­nek meg­té­veszt­ve. Hogy az em­be­rek a jó­zan­ság és ne a na­i­vi­tás szel­le­mét hir­des­sék. Mind­ezt a sze­re­tet mű­ve­li ben­nem. A Szent Szel­lem sosem ha­rag­szik, ha meg­vizs­gál­juk a mun­ká­ját – a mun­kát, mely min­dig Jé­zus­ra és az üd­vös­ség­re mutat, s nem ma­guk­ra a je­lek­re és cso­dák­ra terel, mint va­la­mi vi­dám­park­ban.

Nálam is tör­tén­nek jelek és cso­dák, de a dé­mon­űzés is tel­je­sen nor­má­lis a szá­mom­ra (Márk 16:17–18). Úgy írom ezt a cik­ket, hogy már űztem kun­da­li­ni szel­le­met, rá­adá­sul ka­riz­ma­ti­kus, „szent szel­le­mes” test­vér­ből. A tisz­tá­ta­lan szel­lem kí­gyó­zó-te­ker­gő moz­du­la­tok­kal tá­vo­zott a test­vér­ből. Erről a pró­fé­tá­ló kí­gyó­ról az Ap­Csel 16:16-ban ol­va­sunk, és a görög szö­veg puton néven em­lí­ti, ami óri­ás­kí­gyót je­lent. Erről ki­csit lej­jebb ol­vas­hatsz.

Sze­ret­ném, ha ked­ves Ol­va­só, meg­ér­te­néd, hogy nem esik jól nekem, hogy mos­ta­ná­ban fo­lya­ma­to­san fi­gyel­mez­tet­ni kell. Ezen a blo­gon ren­ge­te­get hir­det­tem az evan­gé­li­u­mot, de most a vég­idők ve­szé­lyét kell tár­gyal­jam. Ezt tö­rő­dés­ből te­szem, nem bán­tás­ból, és nagy teher a szí­ve­men. Hogy aki el is in­dult a ke­gye­lem­ben, mind­vé­gig ki is tart­son (Máté 24:13). „Vi­gyáz­za­tok!”


Más Jézus, más szel­lem, más evan­gé­li­um! 

Elő­ször is ebben a té­má­ban el­en­ged­he­tet­le­nül fon­tos tisz­tá­ba tenni egy ala­pot az el­té­ve­lye­dés­ről, amit Pál így fo­gal­maz meg:

Mert ha va­la­ki oda­megy hoz­zá­tok, és más Jé­zust hir­det, nem akit mi hir­det­tünk, vagy más szel­le­met fo­gad­tok be, nem akit kap­ta­tok, vagy más evan­gé­li­u­mot, nem ame­lyet el­fo­gad­ta­tok, azt szé­pen el­tű­ri­tek.

2Ko­rin­tus 11:4

Tehát ezen ige alap­ján le­het­sé­ges hir­det­ni más Jé­zust, és be­fo­gad­ni más szel­le­met és más evan­gé­li­u­mot – az­után is, hogy már az Ere­de­tit hir­det­ték ne­künk és be­fo­gad­tuk. Ezen ige alap­ján le­het­sé­ges más szel­le­met be­fo­gad­ni a Szent Szel­lem be­fo­ga­dá­sa után! Ezt majd ké­sőbb az úgy­ne­ve­zett „im­par­tá­ci­ó­nál” lesz fon­tos meg­em­lí­te­nünk.

A fenti ige fé­nyé­ben – hogy van egy apos­to­lok által ere­de­ti­leg hir­de­tett Jézus, és van­nak más „jé­zu­sok” – min­den hívő kö­te­les­sé­ge a bib­li­ai Jé­zust és üze­ne­tét ta­nul­má­nyoz­nia! Kü­lön­ben könnyen be­fo­gad­hat va­la­mi mást, va­la­mi sá­tá­ni mér­get.

A leg­több ku­ta­tó sze­rint az evan­gé­li­u­mo­kat (Máté, Márk, Lu­kács, János) min­det Pál le­ve­le­i­nek meg­írá­sa után írták le. Azért volt erre szük­ség, mert már sokan sok­fé­le „Jé­zust” hir­det­tek ad­dig­ra. Ezért kel­lett ren­det tenni, hogy me­lyik Jézus is az igazi, akit az apos­to­lok hir­det­tek. Jé­zust hir­det­ni azt je­len­ti, Jé­zust az ő üze­ne­té­vel együtt hir­det­ni. Tehát nem az volt az üze­net, hogy: „Higgy Jé­zus­ban”, hanem az, hogy: „Higgy abban a Jé­zus­ban, aki ezt meg azt ta­ní­tot­ta és csi­nál­ta, aki­ről mi is ír­tunk.” Jézus el­vá­laszt­ha­tat­lan az üze­ne­té­től. Ezért kel­lett ké­sőbb meg­ír­ni az evan­gé­li­u­mo­kat, hogy az em­be­rek meg­lás­sák, iga­zá­ból me­lyik az ere­de­ti Jézus, akit az apos­to­lok hir­det­tek és aki­ben hin­ni­ük kell.

Az Ő éle­tét és ta­ní­tá­sát ta­nul­má­nyoz­va saj­nos rá fo­gunk döb­ben­ni, hogy a pul­pi­tus­ról az ese­tek 99%-ában egy MÁSIK Jé­zust hir­det­nek, más üze­net­tel, nem a Bib­lia Jé­zu­sát.  Min­dig azt kell meg­néz­ni, a test­vér vagy szó­nok, evan­gé­lis­ta, pász­tor, stb. „Jé­zu­sa” és üze­ne­te egye­zik-e a Bib­lia Jé­zu­sá­val és a bib­li­ai Jézus üze­ne­té­vel.

Ez egy­ben fé­lel­me­tes is, mert kes­keny az út és ke­ve­sen jár­nak rajta.


Né­hány gyors is­mer­te­tő­je­le a hamis szel­lem­nek

Egyre több, magát „szent szel­le­mes”-nek ne­ve­ző moz­ga­lom és cso­por­to­su­lás jön létre, nem csak kül­föl­dön, hanem ha­zánk­ban is. Ők olyan hamis evan­gé­li­u­mot hir­de­tő­ket hív­nak (im­por­tál­nak) Ma­gyar­or­szág­ra, akik egy más, dé­mo­mi szel­lem­mel ope­rál­nak. A kun­da­li­ni (óri­ás­kí­gyó, Ap­Csel 16:16-ban: „puton”) egy ha­mi­sít­vá­nya a Szent Szel­lem­nek, a pro­fe­ti­kus­ban és a cso­dák­ban mozog, és egyik fő is­mer­te­tő­je­le az ön­kén­te­len re­me­gés és rán­gás, ön­kont­roll nél­kü­li dol­gok. A hin­du­iz­mus­ban és a new age-ben eze­ket „krija”-ként is­me­rik.

Tör­tént pedig egy­szer, hogy ami­kor az imád­ko­zás he­lyé­re men­tünk, egy szol­gá­ló­le­ány jött ve­lünk szem­be, aki­ben jö­ven­dő­mon­dó szel­lem (gör.: puton, óri­ás­kí­gyó) volt, és jós­lá­sá­val nagy hasz­not haj­tott gaz­dá­i­nak.

Akik sza­ba­dul­tak ettől a kígyó dé­mon­tól, a kun­da­li­ni­től, arról szá­mol­nak be, hogy a „tűz”, amit érez­tek, nem a ga­lamb Szent Szel­lem ereje, hanem egy kény­sze­rí­tő és ag­resszí­vebb erő. A Szent Szel­le­met onnan is­me­red fel, hogy alá­ren­de­li magát a pró­fé­ták­nak és gyü­möl­cse az ön­kont­roll:

A pró­fé­ták­ban lévő szel­lem pedig alá­ren­de­li magát a pró­fé­ták­nak.

1Ko­rin­tus 14:32

Tehát bár­mi­kor tudod „ve­zé­rel­ni” a ke­gyel­mi aján­dé­kod mű­kö­dé­sét. Pl. a pró­fé­tai be­szé­de­det tudod idő­zí­te­ni, fél­be­sza­kí­ta­ni, stb. A kun­da­li­ni tü­ne­te pedig, hogy rád eről­te­ti, hogy pró­fé­tál­nod kell és nyel­ve­ken kell szól­nod, olyan ér­te­lem­ben, hogy nem tudod irá­nyí­ta­ni ma­ga­dat. Tehát ez egy erő­sza­kos, le­ura­ló szel­lem, ami a dé­mo­ni je­len­lét­re jel­lem­ző. A pró­fé­ta szel­lem vi­szont alá­ren­de­li magát a pró­fé­tá­nak. Tehát a két szel­lem nem ugyan­az. A Szent Szel­lem alá­za­tos, és Jé­zus­ra mutat. A kun­da­li­ni meg pro­du­kál­ja magát min­den­fé­le bi­zarr je­len­sé­gek­kel.

Ez fon­tos drága test­vé­re­im, hogy meg tud­juk kü­lön­böz­tet­ni a szel­le­me­ket.

Kat­tints az áb­rá­ra a na­gyí­tás­hoz!

A kun­da­li­nit hor­do­zók „evan­gé­li­u­má­ban” nincs szó meg­té­rés­ről és íté­let­ről, csak a sze­re­tet­ről. Sem Jézus, sem az apos­to­lok KI­FE­LÉ sosem hir­det­ték, hogy „Jézus/Isten sze­ret téged”. Hanem az ember go­nosz­sá­gát, Isten íté­le­tét és a meg­vál­tás­ra való szük­sé­get a meg­té­rés­sel együtt. A kun­da­li­ni­sek a „szel­le­met” és a cso­dá­kat te­szik a kö­zép­pont­ba, nem pedig Jé­zust, a he­lyet­te­sí­tő ál­do­za­tot és Jézus ta­ní­tá­sa­it.

Ezzel fer­tő­zött pl. a Fel­ház, Bet­hel, CfAN, Heidi Baker, a Ken­neth Cope­land-del egye­sü­lő Todd White stb... min­den­hol, ahol a re­me­gést és egyéb bi­zarr dol­go­kat csi­nál­ják, és KE­RÜ­LIK a va­ló­di meg­té­rést és az öku­me­ni­kus vi­lág­val­lást pro­pa­gál­ják. Az öku­me­niz­mus jel­lem­ző­je, hogy aki az igaz­sá­got hir­det­né, azt meg­bé­lyeg­zik „sze­re­tet­len­ként”. De Jézus leg­több ta­ní­tá­sa is fed­dés volt, ezért is utál­ták őt a fő­vo­na­las val­lás­ban, mert ki­mond­ta az iga­zat, és le­lep­lez­te a kép­mu­ta­tást.


A bib­li­ai Jézus meg­osz­tó, a hamis Jézus öku­me­ni­zá­ló

Ne gon­dol­já­tok, hogy azért jöt­tem, hogy bé­kes­sé­get hoz­zak a föld­re. Nem azért jöt­tem, hogy bé­kes­sé­get hoz­zak, hanem hogy kar­dot.

A hamis Jé­zust hir­de­tő min­dig bé­kes­sé­get és egy­sé­get fog hir­det­ni, olyan hamis sze­re­te­tet, ami­nél nem fon­tos az igaz­ság. A sze­re­tet ter­mé­sze­te­sen a leg­ki­vá­lóbb út, csak­hogy a bib­li­ai sze­re­tet „nem örül a ha­mis­ság­nak” (1Kor 13:6). Ha va­la­ki pró­bál­na fi­gyel­mez­tet­ni, az il­le­tőt „meg­osz­tó­nak”, „ítél­ke­ző­nek” stb. bé­lyeg­zik meg, és ezzel el van in­téz­ve a „szel­le­mek meg­kü­lön­böz­te­té­se” (1Kor 12:10), a „pró­fé­ci­ák meg­íté­lé­se” (1Kor 14:29) és a „min­den meg­vizs­gá­lá­sa” (1T­hessz 5:20–22) fe­le­lős­sé­günk. Egy-egy ilyen meg­bé­lyeg­zés­sel azt a pszi­cho­ló­gi­ai ha­tást érik el, hogy a ke­vés­bé erő­sek meg akar­nak fe­lel­ni a több­ség nyo­má­sá­nak, és in­kább el­hall­gat­nak. A hamis pró­fé­tát sze­re­tik az em­be­rek, hi­szen csupa po­zi­tív dol­got be­szél és azt mond­ja, amit az em­be­rek hal­la­ni akar­nak: „lesz még egy éb­re­dés, és min­den jó lesz”. Ám az igazi Jé­zust hir­de­tőt utál­ják, pon­to­san ahogy Jé­zust is utál­ták. A Máté 10-ben egy ala­pos ki­kép­zést ad a ta­nít­vá­nyok­nak Jézus, mire ké­szül­je­nek fel. Sok-sok ül­dö­zés­ről és meg­üt­kö­zés­ről be­szél Jézus, meg­té­vesz­té­sek­ről és arról, hogy vi­gyáz­ni kell.

A hamis pró­fé­tát onnan is fel lehet is­mer­ni, hogy ÁL­LAN­DÓ­AN pénzt gyűjt (ado­mányt gyűjt). Erről mind Jézus mind Pál ren­ge­te­get tanít, hogy Isten Or­szá­gá­ban ez nem így mű­kö­dik!


Tűzbe me­rí­tés: áldás vagy íté­let?

Jel­lem­ző­je még a kun­da­lini­nek, hogy foly­ton tűz­ről be­szél­nek: „a Szent Szel­lem tüze”, „légy tűz a szí­vem­ben”, „légy tűz, mely lel­kem mé­lyén ég”stb. Az alap­igét az Ap­Csel 2-ből ve­szik, ahol láng­nyel­vek vagy­is mini tűz­osz­lo­pok vol­tak a ta­nít­vá­nyok fe­lett és előtt, és ezek a láng­nyel­vek száll­tak rájuk és szól­tak nyel­ve­ken és pró­fé­tál­tak. Ám a szö­veg sehol nem mond­ja, hogy a tűz­osz­lop, a láng­nyelv be­lé­jük, a szí­vük­be vagy a lel­kük­be szállt volna. Ezek az em­be­rek zsi­dók vol­tak, és tud­ták na­gyon jól, mi az a tűz­láng. Tűz­láng­ról akkor ol­va­sunk a Bib­li­á­ban, ami­kor ki­jöt­tek Egyip­tom­ból, és a pusz­tá­ban éjjel egy tűz­osz­lop ve­zet­te és védte a népet. Ami­kor el­in­dult, a nép is el­in­dult. Ami­kor meg­állt, a nép is meg­állt. Ez a „ve­ze­tés” pon­to­san arra rímel, hogy akit az Úr Szel­le­me ve­zé­rel, az ha­son­lít a szél­hez, nem tudod, hon­nan jön és merre tart, és nem ag­gó­dik a hol­nap felől. Az Ap­Csel 2-ben ol­vas­ha­tó tűz­osz­lop nem a szív­be vagy lé­lek­be ke­rü­lő per­zse­lő érzés, mint ami­ről a kun­da­li­ni­ből sza­ba­dul­tak szá­mol­nak be.

A tűzbe me­rí­tés­ről néz­zük meg, az Új­szö­vet­ség mit tanít. Az omi­nó­zus „tűz­ke­reszt­ség” sza­kasz­ban a tűz há­rom­szor sze­re­pel:

A fej­sze pedig ott van már a fák gyö­ke­rén: ezért min­den fa, amely nem terem jó gyü­möl­csöt, ki­vá­ga­tik, és tűzre vet­te­tik. Én víz­zel ke­resz­tel­lek ti­te­ket, hogy meg­tér­je­tek, de aki utá­nam jön, erő­sebb nálam: arra sem va­gyok méltó, hogy a sa­ru­ját vi­gyem. Ő majd Szent­lé­lek­kel és tűz­zel ke­resz­tel ti­te­ket. Ke­zé­ben szó­ró­la­pát van, és meg­tisz­tít­ja szé­rű­jét: a ga­bo­ná­ját csűr­be ta­ka­rít­ja, a pely­vát pedig meg­ége­ti olt­ha­tat­lan tűz­zel.

Két íté­let kö­zött mint­egy „szend­vics­ben” kö­zé­pen sze­re­pel a tűz­ke­reszt­ség, a Szent Szel­lem ke­reszt­ség­gel együtt. A „ke­resz­ség” szó be­me­rí­tést és be­már­tást je­lent. Tehát he­lye­sen tűzbe már­tást je­lent. A két szom­szé­dos „tűz” íté­le­tet je­lent, mégis, miért gon­dol­ják, hogy a tűzbe már­tás va­la­mi jó dolog lenne? Néz­zük meg a vég­íté­le­tet:

És lát­tam egy nagy fehér tró­nust és a rajta ülőt

Je­le­né­sek 20:11

Na­gyon fon­tos meg­ér­te­nünk, hogy nem az Atya fog ítél­ni, hanem a Fiú:

Az Atya nem is ítél sen­kit, hanem az íté­le­tet egé­szen a Fi­ú­nak adta át.

Ezek alap­ján a nagy fehér tró­nu­son ülő maga Jézus lesz. Néz­zük, mit is csi­nál Jézus:

Ha va­la­kit nem ta­lál­tak be­ír­va az élet köny­vé­be, azt a tűz ta­vá­ba ve­tet­ték.

Je­le­né­sek 20:15

Ma­gya­rul Jézus be­le­márt­ja a tűzbe őket, tűz­zel ke­resz­tel! Ez a tűz­ke­reszt­ség, az olt­ha­tat­lan tűz­zel való meg­ége­tés.

El­gon­dol­kod­ta­tó, hogy az apos­to­lok – bár szám­ta­lan le­he­tő­sé­gük lett volna erre – az Ap­Csel­ben sosem te­szik hozzá Jézus Szent Szel­lem­mel való be­me­rí­té­sé­hez, hogy „és tűz­zel”.

A Ká­ro­li­ban a tűz az Új­szö­vet­ség­ben 88-szor for­dul elő, és szin­te min­dig íté­le­tet vagy va­la­mi ne­ga­tív dol­got je­lent. Van né­hány ret­te­ne­tes rész a Je­le­né­sek köny­vé­ben, ami­kor a fe­ne­vad tüzet is hoz le az égből (Je­le­né­sek 13:13). Egyre több „Awa­ke­ning” vagy éb­re­dé­si kon­fe­ren­ci­án ének­lik a ke­resz­té­nyek, hogy tűz, szállj alá. Aki tüzet kér le az égből, nem tudja mi­lyen szel­lem van benne.


„Még töb­bet”, vagy „Meg­áld­va min­den szel­le­mi ál­dás­sal”?

A kun­da­li­ni­sek ál­lan­dó­an min­den­fé­le „extra ke­net­ről” és „im­par­tá­ci­ó­ról” be­szél­nek. Ezzel ugyan­azt a „hi­ány­ve­zérelt” hoz­zá­ál­lást hir­de­tik, mint Sátán az Éden­ben Évá­nak, hogy „va­la­mi még nincs meg”. A kun­da­li­ni­sek val­lá­sa a le­me­rü­lés-fel­töl­te­ke­zés kör­for­gá­sa (újra meg­szom­ja­zás), pedig Jézus egy­ér­tel­mű­en meg­mond­ta, hogy:

… aki abból a víz­ből iszik, ame­lyet én adok neki, soha többé meg nem szom­ja­zik, mert örök élet­re buzgó víz for­rá­sá­vá lesz benne.

Saj­nos az em­be­re­ket kis­ko­rú­ság­ban tart­ják, mint­egy „rend­szer-füg­gő­vé”, dro­gos­sá te­szik, hogy újra és újra jár­kál­ni­uk kell­jen a „kü­lön­le­ges em­be­rek­hez”, ter­mé­sze­te­sen leg­több­ször fi­ze­tős al­kal­mak­ra (de ada­koz­ni min­den­képp lehet).

Maga Pál apos­tol is meg­ér­tet­te, mit je­lent „soha többé nem szom­jaz­ni”, ami­kor az Efe­zus 1:3-ban azt írja, hogy már min­den szel­le­mi ál­dás­sal meg van áldva a hívő Krisz­tus­ban. Ehhez per­sze nor­má­lis új­já­szü­le­tés kell: meg­té­rés, hit, vízbe te­met­ke­zés és a Szent Szel­lem vé­te­le. In­nen­től kezd­ve már a ke­gye­lem­ben jár az ember, és nincs szük­sé­ge még né­hány ké­sőb­bi „extra ke­net­re”.

Egy hívő tehát min­den szel­le­mi ál­dás­sal ren­del­ke­zik. Ezzel szem­ben a „kenet” és az „im­par­tá­ció” tana azt hir­de­ti, hogy még nincs meg min­den szel­le­mi áldás neked, ezért fut­ká­roz­nod kell min­den­fé­le al­kal­mak­ra. Ez tehát ugyan­az a „hi­ány­ve­zérelt” tak­ti­ka, mint Éden­ben a kí­gyó­nak volt.

Vagy­is, ahol ke­net­ről és im­par­tá­ci­ó­ról be­szél­nek, nem az igaz­ság szel­le­me mű­kö­dik, mert Ő a Krisz­tus­ban való tel­jes­sé­ge­det (új te­rem­tés) fogja ki­je­len­te­ni, nem pedig egy „még több kell” ősi kígyó evan­gé­li­u­mot.

Lát­hat­juk, ez a kü­lönb­ség az igaz­ság Szel­le­me és a meg­té­vesz­tés hi­te­tő szel­le­me kö­zött.

Ami­kor pl. Heidi Baker vagy bár­me­lyik másik ilyen sze­mély „im­par­tál”, akkor nem kiűzi a dé­mont, hanem be­le­te­szi az em­ber­be, mint­egy „át­fo­lyik” a kun­da­li­ni az ál­do­za­tá­ba. Tehát nem sza­ba­dí­tás, nem ör­dög­űzés, hanem ennek épp az el­len­ke­ző­je tör­té­nik: ör­dög­át­adás! Szá­mom­ra ez az im­par­tá­ció. Mert ha min­den szel­le­mi áldás a hívőé, miért kel­le­ne még va­la­mit KINT­RŐL át­ad­ni?

Ez az utol­só napok óri­á­si meg­té­vesz­té­se, ami­lyen az­előtt még sosem volt! Azt mon­dom a ked­ves ol­va­só­nak, le­gyél éber, és ha vet­tél már részt ilyen al­kal­mon, bánd meg, ahogy én is meg­tet­tem. Nehéz volt és ki­jó­za­ní­tó.

Íme egy videó a You­Tu­be-ról, ahol Heidi Baker a red­din­gi Bet­hel gyü­le­ke­zet­ben „szol­gál”. Fi­gyeld meg a gye­rek szen­ve­dé­sét, ahogy Heidi be­le­te­szi (im­par­tál­ja) a dé­mont:


Szo­mo­rú, hogy Heidi Baker idén ha­zánk­ba uta­zik, és szo­kás sze­rint Gé­gény Éváék hív­ták meg őt is, mint a leg­több ha­son­ló bi­zarr pró­fé­tát.


Jó­zan­ság­ra kell in­te­ni az utol­só na­pok­ban, és nem „meg­ré­sze­ge­dés­re”!

Még kell szól­ni a „ré­szeg di­cső­ség”-ről is (an­go­lul drun­ken glory). Míg a Bib­lia sze­rint az erő, a sze­re­tet és a jó­zan­ság Szel­le­mét vet­tük (2Tim 1:7), a ka­riz­ma­ti­ku­sok té­vely­gő része ál­lan­dó­an azt hir­de­ti: „ré­sze­ged­jünk meg a Szent Szel­lem­től!” Ám itt kell meg­je­gyez­nünk a búza és a kon­koly pél­dá­za­tát, ahol Jézus egy olyan nö­vény­ről be­szél („szé­dí­tő vadóc”), ami­nek liszt­jé­ből ha egy picit be­le­ke­ve­rünk az igazi liszt­be és meg­esszük, meg­ré­sze­ge­dünk tőle. Ez akár ha­lá­los is lehet. Erről talán ké­sőbb, de néz­ze­tek ennek utána ti is (Vi­gyá­zat, Kun­da­li­ni, 80. oldal).

A „meg­ré­sze­ge­dés” tehát el­len­té­tes a Bib­li­á­val, mert az utol­só na­pok­ra az a pa­rancs, hogy JÓ­ZA­NOK le­gyünk. Még egy­szer, a Szent Szel­lem az erő, a sze­re­tet és a JÓ­ZAN­SÁG (nem: ré­szeg­ség!!!) szel­le­me. Akik azt hir­de­tik „meg­ré­sze­gül­tem a Szent Szel­lem­től”, vagy tu­dat­la­nok, vagy tény­leg a kun­da­li­ni dro­gos be­fo­lyá­sa alá ke­rül­tek. Ez va­rázs­lás, vagy ahogy Pál mond­ja: ÁMÍ­TÁS. Egy el­ret­ten­tő példa ismét Heidi Ba­ker­rel.


Heidi Baker fenti vi­de­ón meg­fi­gyel­he­tő ön­kén­te­len hir­te­len moz­du­la­tai az úgy­ne­ve­zett „kria” rán­gá­sok, me­lyek a hin­du­iz­mus­ban is­mert kun­da­li­ni­vel „be­töl­te­ke­zett” sze­mé­lye­ket is kí­sér­nek.


Tehát kény­te­le­nek va­gyunk meg­ál­la­pí­ta­ni, hogy ezek a ma­gu­kat „ka­riz­ma­ti­kus ke­resz­tény­nek” kiadó sze­mé­lyek más szel­le­met, más Jé­zust és más evan­gé­li­u­mot hir­det­nek. Ko­mo­lyan el akar­tok menni Heidi Baker Gé­gény Éváék által szer­ve­zett fi­ze­tős kon­fe­ren­ci­á­já­ra? Vagy Da­ni­el Ko­len­da és a CfAN kon­fe­ren­ci­á­já­ra?

Jézus a Márk 13-ban 6-szor(!!!) fi­gyel­mez­tet az utol­só idők­kel kap­cso­lat­ban, hogy VI­GYÁZ­ZA­TOK!!! Ol­vas­ni­va­ló még a 2T­hessz 2 is, ahol a hi­te­ha­gyás­ról és a té­vely­gés ere­jé­ről ír Pál apos­tol. A Bib­lia a vég­idők­ben nem éb­re­dés­ről, hanem hi­te­ha­gyás­ról ír! Vi­gyáz­za­tok, ne­hogy bárki is meg­té­vesszen ti­te­ket!

Óva­kod­ja­tok tőlük is, meg min­den­től, ami Géczy Gló­ri­á­hoz és Gé­gény Évá­ék­hoz kö­tő­dik!

Nem vé­let­len, hogy ami­kor Jézus a Máté 9:38-ban azt mond­ta: „Kér­jé­tek az Ara­tás Urát, hogy küld­jön mun­ká­so­kat az ara­tás­ba”, hogy ott a kül­de­ni szó he­lyén ugyan­az a szó áll, mint a dé­mon­űzés­re: ek­bal­lo, ami azt je­len­ti: erő­sza­ko­san ki­ha­jí­ta­ni, ka­ta­pul­tál­ni! Kép­zelj el egy ran­da­lí­ro­zót egy ren­dez­vé­nyen, akit meg­fog­nak a biz­ton­sá­gi­ak és ki­ha­jí­ta­nak. Itt ez a szó áll.

„Kér­jé­tek az Ara­tás Urát, hogy bil­lent­sen hát­són, ha­jít­son ki és ka­ta­pul­tál­jon mun­ká­so­kat az ara­tás­ba”, mert na­gyon kevés ara­tó­mun­kás van!!!


Miért kell Is­ten­nek erő­sza­ko­san ki­kül­de­nie a mun­ká­so­kat?

Az ezt meg­elő­ző ver­sek adják meg a vá­laszt. Jézus ren­ge­teg, a Sátán által el­gyö­tört és beteg em­bert lát, aki­ken meg­esik a szíve, hogy té­ve­lyeg­nek, és nincs nor­má­lis ember, aki Is­ten­hez vinné őket. Tehát ég a ház, az em­be­rek men­nek a po­kol­ra, és nincs tűz­ol­tó, aki ki­men­te­né őket.

Az em­be­rek ma­guk­tól ra­gasz­kod­nak a ké­nyel­mes élet­hez és az el­fo­ga­dás­hoz stb. Ez ma is így van, a pul­pi­tu­sok szin­te 99%-áról egy hamis, ké­nyel­mes, meg­al­ku­vó „Jé­zust” hir­det­nek, nem pedig a Bib­lia Jé­zu­sát a kes­keny úttal, és ez tet­szik a több­ség­nek.

Ám a ka­ta­pul­tá­lás­nál a le­ve­gő­ben el­ve­szí­ted a ta­lajt a lábad alól, mind­azt, ami­ről addig azt hit­ted, az az igaz­ság, és egy is­me­ret­len he­lyen lan­dolsz Ez a hely a pusz­ta, a meg­tö­re­tés, ahol nin­cse­nek elemi erő­for­rá­sok, csak Isten. Egy kes­keny útra ke­rülsz, ahol sok­szor érzed úgy, egye­dül vagy, és kő­ke­mé­nyen meg­ta­nulsz Is­ten­ben bízni, és az igaz­ság­hoz ra­gasz­kod­ni.

Már el­en­ged­tél min­dent és ér­vé­nyes rád Jézus há­rom­szo­ri „ne fél­je­tek tőlük” pa­ran­csa, ami­ről a Máté 10-ben be­szél. Már ki vagy küld­ve bá­rány­ként a far­ka­sok közé. De ez nem egy sze­líd és cuki, „gyü­le­ke­zet-kom­pa­ti­bi­lis” ki­kül­dés lesz! Ez egy ki­ha­jí­tás, ka­ta­pult. Pont ugyan­olyan erő­sza­kos, mint ami­kor a dé­mont az aka­ra­ta el­le­né­re ki­űzik.

És miért kell ka­ta­pul­tál­ni a ké­nyel­mes éle­tünk­ből?

AZÉRT, MERT AZ ÖRDÖG MÁR TOM­BOL,
MERT TUDJA, HOGY KEVÉS IDEJE VAN.
EGYRE TÖBB HAMIS PRÓ­FÉ­TA LESZ.
EGYRE NA­GYOBB LESZ A MEG­TÉ­VESZ­TÉS.
ÉS ILYEN­KOR, AMI­KOR NAGY A BAJ,
KELL KI­KÜL­DE­NI A TŰZ­OL­TÓ­KAT.
AMI­KOR MIN­DEN­KI TŰZ­RŐL BE­SZÉL, 
AKKOR TŰZ­OL­TÓ­KAT KELL HÍVNI.

Le­szel élő víz, mely el­olt­ja a kun­da­li­ni tüzét az igazi evan­gé­li­um­mal, igazi Szent Szel­lem­mel és az em­be­rek va­ló­di meg­sza­ba­dí­tá­sá­val?


Légy tisz­tá­ban az igaz­ság­gal, és nyu­godt lesz az éle­ted.

fa­ce­boo­kos hoz­zá­szó­lás:

12 blog­ge­res hoz­zá­szó­lás:

  1. Na­gyon jó össze­fog­la­lás! Kö­szö­nöm, hogy ilyen jól össze­szed­ted a fen­ti­e­ket és rá­vi­lá­gí­tot­tál a do­log­ra. Sok ka­riz­ma­ti­kus hívő - köz­tük én is - át lett mosva a sok hamis ta­ní­tás­sal. Így Is­ten­fé­le­lem­re ösz­tö­nöz ez az írás. A tűz­ről vagy a tűz­zel való ke­reszt­ség­ről va­ló­ban az Úr nekem is ha­son­lót kez­dett el mu­tat­ni évek­kel ez­előtt: az íté­let, hívő élet­ben a ki­tar­tást, meg­pró­bál­ta­tást je­len­ti. Itt meg­je­gyez­ném, hogy van ahol szük­sé­ges­nek vagy po­zi­tív ha­son­lat­ként ál­lít­ja be az Új­szö­vet­ség a tüzet: 1) Ami­kor a mun­kán­kat tűz­ben fog­ják meg­pró­bál­ni az éle­tünk végén és az mu­tat­ja meg, hogy amit épí­tet­tünk, mennyi mennyei ér­té­ke van (1Kor 3:13). 2) A hi­tünk, be­cse­sebb vagy drá­gább, mint a tűz által ki­pró­bált arany (1Pét 4:12). 3) A meg­di­cső­ült Jézus Krisz­tus­nak a lábai ha­son­ló­ak a ke­men­cé­ben meg­tü­ze­se­dett izzó fényű érc­hez (Jel 1:15). 4) Jézus azt ta­ná­csol­ja a La­o­di­cze­a­be­li gyü­le­ke­zet­nek, hogy ve­gyen tőle tűz­ben meg­pró­bált ara­nyat (Jel 3:18). Egyéb­ként a meg­ré­sze­ge­dés­ről csak annyi ki­egé­szí­tést, hogy Pün­kös­kör az apos­to­lok­ra és a velük le­vők­re hit­ték azt, hogy ré­sze­gek il­let­ve a be­töl­te­ke­zés­re buz­dít Pál apos­tol a meg­ré­sze­ge­dés he­lyett. Tehát ebből kö­vet­ke­zik, hogy a Szent Szel­lem­mel való be­töl­te­ke­zés él­mé­nye he­lyet­te­sít­he­ti a meg­ré­sze­ge­dés ál­la­po­tát vagy leg­alább­is tel­je­sen le­cse­rél­he­ti a ré­szeg­ség utáni vá­gyat, ki­cse­rél­ve azt. Összes­sé­gé­ben jó dol­go­kat írtál és egyet­ér­tek. Áldás! Miki

    Vá­laszTör­lés
  2. Ked­ves At­ti­la (gon­do­lom te írod ezt a blo­got)! Cso­dál­ko­zom ezen a cik­ke­den, mi­vel­hogy na­gyon ke­mé­nyen nekem estél az egyik in­ter­ne­ten fel­lel­he­tő igei ta­ní­tá­som kap­csán, ha jól emélk­szem hamis egy­ház­nak ne­vez­ve ben­nün­ket, engem pedig hamis ta­ní­tó­nak bé­lye­gez­ve. Mond­hat­nám neked, hogy a kár­hoz­ta­tás és az ítél­ke­zés szel­le­me nem az Úrtól jön, de ennek fel­adá­sát csak a Szent Szel­lem tudja ben­ned el­vé­gez­ni.

    Min­den­eset­re ha tény­leg meg­néz­ted azt az igei ta­ní­tást, akkor cso­dál­ko­zom ezen az iro­má­nyo­don. Akkor ugyan­is nem írnál ilye­ne­ket a tűz­ről. Akkor talán tény­leg azt lát­nánk, hogy is­me­red az Igét. A tűz ugyan­is köz­pon­ti sze­re­pet töl­tött be Jé­zus­nál is ("min­den­ki tűz­zel só­za­tik meg", "azért jöt­tem, hogy tüzet bo­csás­sak a föld­re, és úgy várom már, hogy lo­bog­jon"), és éppen erről be­szé­lek annak az igei ta­ní­tás­nak az ele­jén. Krisz­tus sze­re­te­té­re kér­lek, gon­dold végig ki(k)nek esel neki, kiket kri­ti­zálsz, mert könnyen lehet, hogy épp annak, aki az "Úr ne­vé­ben jön", talán éppen Jézus Krisz­tust tá­ma­dod (mint Pál meg­té­ré­se előtt).

    A gyü­le­ke­ze­tek­kel kap­cso­la­tos kri­ti­ká­kat értem, és sok­szor va­ló­ban van­nak prob­lé­mák gyü­le­ke­ze­tek­ben, azon­ban az Ige vi­lá­go­san be­szél arról, hogy a gyü­le­ke­zet Krisz­tus meny­asszo­nya. És ugyan­úgy ahogy az Úr nem en­ged­te meg Bá­lám­nak, hogy bánt­sa az Ő népét (pedig még bűn is volt a tá­bor­ban), Ő ma sem en­ge­di meg, hogy bánt­sa a szeme fé­nyét, bánt­sa a meny­asszonyt. Más­hol Krisz­tus tes­te­ként be­szél a gyü­le­ke­zet­ről, ez azt je­len­ti, hogy ha baj van a test­ben va­la­hol, akkor az mind­annyi­ónk­nak fáj, mert a test­hez tar­to­zunk. És nem a gyü­le­ke­zet­nek kell ne­ki­es­ni, nem kár­hoz­tat­ni és ítél­kez­ni kell, hanem féltő sze­re­tet­tel igye­kez­ni se­gí­te­ni és gyó­gyí­ta­ni. Azzal vá­dolsz ben­nün­ket is, hogy "in­téz­mé­nye­sült egy­ház" va­gyunk, ez­alatt csak te tudod mire gon­dolsz, mi egész egy­sze­rű­en Krisz­tus tes­té­nek része va­gyunk, öröm­mel plán­tá­lunk gyü­le­ke­ze­te­tet, öröm­mel hir­det­jük az evan­gé­li­u­mot az em­be­rek­nek, öröm­mel jö­vünk össze, és va­gyunk kö­zös­ség­ben egy­más­sal, öröm­mel emel­jük fel Jézus nevét a gyü­le­ke­zet­ben, öröm­mel te­lep­szünk le az Ő Igéje köré csa­lád­ja­ink­ban, és a gyü­le­ke­zet­ben is. És bá­to­rí­tunk min­den­kit Jézus kö­ve­té­sé­re, mert tény­leg ta­lál­koz­tunk vele. És tény­leg kö­ze­lebb érez­zük ma­gun­kat hozzá, ha en­ge­del­mes­ség­ben já­runk, ha bi­zony­sá­got te­szünk róla, ha ki­árad az Ő Szel­le­me. A Bib­lia az Is­ten­nel való kap­cso­la­tot a há­zas­ság­hoz is ha­son­lít­ja, és egy há­zas­ság­ban is van, ami­kor kö­ze­lebb érzi egy­más­hoz a két ember, még akkor is, ha már házas, és szö­vet­ség­ben van­nak egy­más­sal.

    Jézus maga na­gyon fon­tos­nak tar­tot­ta, hogy az Atya kö­zel­sé­gé­ben ma­rad­jon, ezért vette annyi­ra ko­mo­lyan azt, hogy fél­re­ment imád­koz­ni újból és újból, és az Atya éppen ezért mond­ta: "Ez az én sze­re­tett fiam, aki­ben én gyö­nyör­kö­döm, Őt hall­gas­sá­tok!"

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. Ked­ves Dá­ni­el. Ha va­ló­ban Krisz­tust hall­gat­ná­tok, akkor nem lenne se di­cső­í­tés, se mo­no­lóg ta­ní­tás egy pul­pi­tus­ról, és nem is épí­te­né­tek gyü­le­ke­ze­ti há­za­kat. Tudod, ami­kor "ne­ki­esek az egy­ház­nak", akkor nem a hí­vők­nek esek neki, hanem a hamis rend­szer­nek, ami passzív­vá teszi a hí­vő­ket, nem ta­nít­vánnyá.

      Ha iga­zán Jé­zus­ra hall­gat­nál, akkor ki­dob­nád a pul­pi­tust, le­mon­da­nál a ti­tu­lu­sod­ról ("én va­gyok a pász­tor") és egy­sze­rű­en el­kez­de­nél "test­vér" lenni, amint a Máté 23-ban fi­gyel­mez­te­tett az in­téz­mé­nye­sü­lés ellen.

      A kár­hoz­ta­tás nem az én dol­gom. Jézus ezt úgy re­a­gál­ta le: nem én kár­hoz­tat­lak, hanem az ige, amit ki­mond­tam, kár­hoz­tat ti­te­ket.

      Tudod, pont az a prob­lé­ma ve­le­tek, pász­to­rok­kal, hogy a ti­tu­lus miatt már már­kás test­vé­rek­nek kép­ze­li­tek ma­ga­to­kat, és sok­kal ne­he­zebb meg­aláz­no­tok ma­ga­to­kat, ami­kor va­la­ki kor­rek­ci­ó­val jön fe­lé­tek. De ha csak egy picit is ol­vas­tál már va­la­ha Bib­li­át, jól látod, hogy Isten em­be­rei ál­lan­dó­an kor­rek­ci­ó­val és fed­dés­sel jöt­tek, és ezt utál­ták az em­be­rek.

      Magát Jé­zust is azért fe­szí­tet­ték meg, mert nem azt mond­ta, amit hal­la­ni akar­tak. Ha a ta­nít­vá­nya akarsz lenni, akkor neked is le kell áll­nod azzal, hogy azt hir­de­ted, ami az em­be­rek­nek tet­szik. Gyere ki a kuc­kó­ból, és kezdd el az utcán gyó­gyí­ta­ni a be­te­ge­ket és űzni az ör­dö­gö­ket. Na, ez Jézus kö­ve­té­se.

      Az, hogy épí­tünk egy házat, és ott ze­nél­ge­tünk és pul­pi­tus mögül be­szé­lünk, vagy bár­mi­fé­le PROG­RA­MOT csi­ná­lunk: ez nem Jézus kö­ve­té­se, mert Ő se csi­nált ilyet soha.

      Saj­ná­lom, ha ez sok­ko­ló­ként hat, de magam is benne vol­tam a rend­szer­ben 18 évig, és ami­kor Isten fel­rá­zott, össze­tört és ki­ho­zott az egész­ből, és min­dent el­vesz­tet­tem, ami fon­tos volt: tudod, ez az, ami­kor az ember végre meg­hal ma­gá­nak, és azt mond­ja: rend­ben, Is­te­nem csi­nálj, amit akarsz velem.

      És ekkor in­dult be AZ AZ ÉLET nálam, amit a Bib­li­á­ban is látok. Addig csak bo­hóc­ko­dás volt, meg­té­vesz­tés­ben éltem én is, mint na­gyon so­kunk még ma is. Mert, amit csi­nál­tok, az "mó­do­sí­tott ka­to­li­ciz­mus", nem Jézus kö­ve­té­se.

      Gyer­tek ki a rend­szer­ből, mind Abrám Úr Kasz­dim­ból, mint Mózes a fá­ra­ó­tól, mint Dávid Saul elől, mint Máté a vám­sze­dő­asz­tal­tól, mint Pé­te­rék a ha­jó­tól, és mint maga a MES­TER, aki "a tá­bo­ron kívül szen­ve­dett gya­lá­zat­ban".

      A földi kincs­gyűj­tést be kell fe­jez­nünk, és itt az ideje végre komp­ro­misszum nél­kül a menny­be gyűj­te­ni a kin­cse­ket, és úgy élni, ahogy Jézus élt.

      És ha ő pel­len­gé­re ál­lí­tot­ta ko­rá­nak hamis ta­ní­tó­it, és kép­mu­ta­tó­nak ne­vez­te, akkor a ta­nít­vá­nyá­tól sem nagy baj, ha ugyan­úgy fedd. Mert ami­kor ezt te­szem, min­dig látok em­be­re­ket fel­éb­red­ni, ki­jön­ni a rend­szer­ből, és meg­erő­söd­ni: végre va­la­ki ki­mond­ja, és el­kez­de­nek va­ló­ban a ta­nít­vány­ság út­já­ra lépni. Csak azt te­szem, amit Pál is: be­me­gyek a zsi­na­gó­gá­ba, ott evan­gé­li­zá­lok, és né­hány ember kijön velem a hamis val­lá­sos rend­szer­ből. Hogy ezért Pált meg­kö­vez­ték? Ez ter­mé­sze­tes.

      Szá­mom­ra a "gyü­le­ke­ze­tek" ugyan­olyan evan­gé­li­zá­ci­ós terep, mint a világ, mert egy­ál­ta­lán nem au­to­ma­ti­kus, hogy akik hoz­zád jár­nak, újjá van­nak-e szü­let­ve, csak mert hét­ről hétre fi­ze­tik neked az amúgy nem bib­li­kus ti­ze­det. De ez egy másik téma le­het­ne.

      Szó­val igen, ha van ked­ved, be­szél­ges­sünk, csak arra kér­lek, te is mondd el azt az imát, ami az én éle­te­met gyö­ke­res­tül meg­ráz­ta: „Is­te­nem, sza­ba­díts meg és ne hagyj meg engem sem­mi­fé­le ha­zug­ság­ban, amit eddig va­la­ha is el­hit­tem.” Ez ke­mény ima, de Isten azok­ra fogja kül­de­ni a meg­té­vesz­tés ere­jét, „akik nem fo­gad­ták be az igaz­ság sze­re­te­tét” -- 2T­hessz 2. Tehát kö­te­les­sé­günk kérni Is­tent, őriz­zen meg min­den­fé­le ha­zug­ság­tól és em­be­ri ha­gyo­má­nyok­tól, Krisz­tus-ha­mi­sít­vá­nyok­tól.

      Szá­mom­ra az a sze­re­tet, hogy ezt el­mon­dom neked, vál­lal­va azt, hogy ezért eset­leg utál­ni fogsz.

      At­ti­la

      Tör­lés
    2. Ismét üres vá­das­ko­dás­ba me­rülsz ki, va­ló­szí­nű­leg ke­mény ele­del szá­mod­ra azt ki­mon­da­ni: "Ál­dott aki az Úr ne­vé­ben jön!" - in­kább kár­hoz­ta­tod azt, aki az Ő ne­vé­ben jön. A blo­god­nak in­kább azt a címet kéne adnod: "te.​is.kár­hoz­ta­tó.le­szel.stop." :) Na de ve­gyük sorra vá­das­ko­dá­so­dat, szem­mel lát­ha­tó­lag ez éltet téged:

      "le­mon­da­nál a ti­tu­lu­sod­ról ("én va­gyok a pász­tor") és egy­sze­rű­en el­kez­de­nél "test­vér" lenni" - ked­ves At­ti­la, én csak egy egy­sze­rű ember va­gyok, akit az Úr Szent Szel­le­mé­vel való be­töl­te­ke­zés annyi­ra ra­di­ká­li­san meg­vál­toz­ta­tott, hogy el­ha­tá­roz­tam, ha Jézus min­de­nét oda­ad­ta értem, az egész éle­tét, akkor én is le­te­szem az éle­te­met az Ő lábai elé, és éle­tem vé­gé­ig Neki fogok élni és szol­gál­ni. Ilyen­mó­don nekem sem­mi­fé­le ti­tu­losom nincs, a gyü­le­ke­zet­ben sem pász­tor­nak szó­lí­ta­nak, még­csak nem is "test­vér­nek", hanem ne­ve­men, Dá­ni­el­nek, az Úr is ne­ve­men szó­lí­tott, hála Neki!

      "A kár­hoz­ta­tás nem az én dol­gom. Jézus ezt úgy re­a­gál­ta le: nem én kár­hoz­tat­lak, hanem az ige, amit ki­mond­tam, kár­hoz­tat ti­te­ket."- csak­hogy te kár­hoz­tatsz, és szem­be­mész az Igé­vel, majd idé­zek is Igét, hi­szen a lé­nyeg nem az, hogy te vagy én mit gon­do­lok akár a ti­tu­losok­ról, hanem hogy az Ige mit mond erről.

      " mond­ta, amit hal­la­ni akar­tak. Ha a ta­nít­vá­nya akarsz lenni, akkor neked is le kell áll­nod azzal, hogy azt hir­de­ted, ami az em­be­rek­nek tet­szik" ???? - ezt vajon me­lyik Ige­hir­de­té­sem­re mon­dod, hi­szen én min­dig az Ige alap­ján be­szé­lek, és az Ige köré ren­de­zem a gon­do­la­to­kat. Az vi­szont tény, hogy az Igét az em­be­rek szá­má­ra ért­he­tő­en kell el­mon­da­ni, ahogy azt Jézus tette, és SO­KA­SÁG hall­gat­ta, az ő nyel­vü­kön szólt, pél­da­be­szé­dek­ben.

      "Gyere ki a kuc­kó­ból," - mi­lyen kuc­kó­ra gon­dolsz? Hon­nan ve­szed a bá­tor­sá­got bár­kit is ki­ok­tat­ni, kár­hoz­tat­ni, akit nem is is­mersz? Nem félsz attól, ahogy az egyik hoz­zá­szó­ló is cél­zott rá, hogy az Úrral ta­lá­lod szem­be magad? Hi­szen az Úr meg­vé­di a gyü­le­ke­ze­tet is (mely az Ő szeme fénye), és meg­vé­di mind­azo­kat is, akik Neki élnek, és Őt szol­gál­ják. Hadd be­szél­jek egy ki­csit ma­gam­ról, hogy meg­is­merj, és utána kezdj kár­hoz­tat­ni. Hol­nap reg­gel 6.00-ra ima­órá­ra me­gyek a gyü­le­ke­zet­be (reg­ge­li ima­órá­kat tar­tunk, az el­múlt he­tek­ben min­den­nap hét­köz­nap, és imád­ko­zunk azért, hogy tö­me­gek tér­je­nek meg és rázza fel Jézus Deb­re­cent és ezt az or­szá­got), onnan me­gyünk mun­ká­ba/is­ko­lá­ba. Hét­köz­nap ki­me­gyünk az egye­te­mis­ták közé, bi­zony­sá­got te­szünk az Úrról nekik, múlt héten ket­tőt is az Úrhoz ve­zet­tünk, ma egyi­kő­jük már itt volt a gyü­le­ke­zet­be (a másik Pest­re kerül, de lel­ké­re kö­töt­tük, hogy ke­res­sen gyü­le­ke­ze­tet ott, és ő már ki­fe­jez­te, hogy má­so­kat is az Úrhoz sze­ret­ne ve­zet­ni). Emel­lett gyü­le­ke­ze­te­ket plán­tá­lunk, evan­gé­li­zá­lunk, utcai al­kal­ma­kat tar­tunk, romák kö­zött szol­gá­lunk, evan­gé­li­zá­lunk, szer­dán Bpest­re me­gyek, mert az Úr oda is küld. A múlt héten is vol­tam Bpes­ten, a Vaj­da­hu­nyad vá­rá­nál ren­ge­teg turs­ta volt, kü­lön­fé­le nyel­ve­ken be­szél­tek, és az Úr szólt hoz­zám, úgy­hogy vissza fogok oda is menni, és meg­ál­lok majd az utcán a tu­ris­ták tö­me­ge kö­zött, és an­go­lul fogom han­go­san hir­det­ni fe­lé­jük az evan­gé­li­u­mot. Isten je­len­lé­te és ereje pedig le fog száll­ni, ahogy azt szám­ta­lan ha­son­ló hely­zet­ben meg­ta­pasz­tal­tuk.

      Tör­lés
    3. "épí­tünk egy házat" - bár épí­te­nénk, de nincs pén­zünk rá :)

      Amit pedig a di­cső­í­tés­ről írsz, az annyi­ra Ige-el­le­nes, hamis ta­ní­tás, hogy nem is kí­vá­nok re­a­gál­ni rá, ol­vasd el a Zsol­tá­rok köny­vét és a Je­le­né­sek köny­vét, és gon­dol­kozz el azon, hogy az Ige miért mond­ja vajon, hogy Isten a di­csé­re­tek kö­zött la­ko­zik.

      "Ő se csi­nált ilyet soha" - már hogy­ne csi­nált volna. Mi pon­to­san Őt kö­vet­jük, és azt tesszük, amit Tőle lá­tunk. Ő is ki­ment az ut­cák­ra, per­sze hogy mi is ki­me­gyünk. Ő is be­ment a zsi­na­gó­gák­ba, sőt azt is ol­vas­suk, hogy korán reg­gel fel­kelt és be­ment a Temp­lom­ba, és so­ka­ság hall­gat­ta Őt. Mi is ugyan­ezt tesszük.

      "A földi kincs­gyűj­tést be kell fe­jez­nünk." - na, ezt is egy olyan em­ber­nek mon­dod, akit 4 gyer­me­ké­vel együtt ki­la­kol­tat­tak, még­sem zú­go­lód­tam Isten ellen, még­sem pa­nasz­kod­tam az em­be­rek­nek, az Úr szol­gá­la­tát úgy foly­tat­tam to­vább, mint az­előtt, to­vább­ra is Benne bízva. A ko­csi­mat ren­ge­te­get hasz­nál­tam szol­gá­lat­ra, és az utób­bi idő­ben ren­ge­teg prob­lé­ma fel­jött benne, a fe­le­sé­gem­mel le­bo­rul­tunk az Úr elé, imád­koz­tunk, mert semmi pén­zünk nem volt se másik ko­csi­ra, se meg­csi­nál­tat­ni. Az Úr pedig meg­aján­dé­ko­zott egy új mik­ro­busszal, amit ál­ma­ink­ban sem gon­dol­tunk volna. Az Úr oda fog állni az Őt sze­re­tők mellé, ezt te At­ti­la sem fogod tudni soha meg­aka­dá­lyoz­ni.

      Néz­zük akkor az Igét a "ti­tu­lu­sok­ról". Pál fo­lya­ma­to­san hasz­nál­ta "ti­tu­lu­sát", és apos­tol­nak szó­lí­tot­ta magát le­ve­le­i­ben, nem szé­gyel­te, nem ken­dőz­te el, hi­szen Isten hívta el. Ha az Úr hí­vott el va­la­kit apos­tol­nak, pász­tor­nak, evan­gé­lis­tá­nak, pró­fé­tá­nak, ta­ní­tó­nak, és ezt hasz­nál­ja, akkor At­ti­la szé­gyeld magad, hogy te ebben fe­le­lős­ség­re vonod! Tel­je­sen igei ezt hasz­nál­ni.

      "És Ő adott né­me­lye­ket apos­to­lo­kul, má­so­kat pró­fé­tá­kul, ismét má­so­kat evan­gé­lis­tá­kul, vagy pász­to­ro­kul és ta­ní­tó­kul." (efé­zus 4,11) - Tehát Isten aján­dé­kai a pász­to­rok is, szé­gyeld magad a pász­tor-el­le­nes­sé­ge­dért, Isten aján­dé­kát gya­lá­zod ezzel!

      Igé­ben Kóré, a lá­za­dó Mó­zes­ről, és Áron­ról: "Ele­günk van be­lő­le­tek! Miért eme­li­tek ma­ga­to­kat az Úr gyü­le­ke­ze­te fölé?!"

      At­ti­la: "már már­kás test­vé­rek­nek kép­ze­li­tek ma­ga­to­kat, és sok­kal ne­he­zebb meg­aláz­no­tok ma­ga­to­kat, ami­kor kor­rek­ci­ó­val jön va­la­ki fe­lé­tek" - hát Kóré épp ha­son­ló kor­rek­ci­ó­val ér­ke­zett Isten fel­kent szol­gá­ja felé.

      És ha azt gon­do­lod, hogy az Isten szol­gá­i­nak tá­ma­dá­sa, kár­hoz­ta­tá­sa nem bűn, akkor nézd meg Mózes és Áron kö­nyör­gé­sét "Ó Isten, aki lel­ket adsz min­den test­nek! Miért ha­rag­szol az egész kö­zös­ség­re, hol­ott csak egy ember vét­ke­zett!" Ne ha­ra­gudj, de bűn az amit csi­nálsz! Te itt Isten aján­dé­kát kár­hoz­ta­tod, az Ő szol­gá­i­nak esel neki, és meg kell tér­ned a kár­hoz­ta­tás és meg­té­vesz­tés szel­le­mé­ből!

      "ha van ked­ved, be­szél­ges­sünk" - nincs ked­vem hozzá, fel­fu­val­ko­dott vagy, ma­ga­dat eme­led fel, má­so­kat le­hor­dasz, az Úr je­len­lé­té­ben le kell rak­nod a kár­hoz­ta­tást, ítél­ke­zést, meg­té­vesz­tést, meg kell aláz­kod­nod, és a leg­na­gyobb áldás az lenne szá­mod­ra, ha be­épül­nél egy egész­sé­ges, élet­te­li gyü­le­ke­zet­be, és alá­ren­del­néd magad az ot­ta­ni ve­ze­tés­be (na ez az igazi ki­hí­vás neked, ezért hagy­tad ott sze­rin­tem a gyü­le­ke­ze­ti éle­tet). Nézd meg Uz­zi­já ki­rályt a Bib­li­á­ban, amíg "Is­tent ke­res­te Ze­kar­já ide­jé­ben, aki is­ten­fé­le­lem­re ta­ní­tot­ta, és amíg az Urat ke­res­te, si­kert adott neki Isten." - neked is kel­le­ne va­la­ki az éle­ted­ben, aki is­ten­fé­le­lem­re tanít, és ha lesz ilyen, akkor lesz áldás raj­tad, mert az az ember se­gí­te­ni fog neked ki­jön­ni az ítél­ke­zés­ből és kár­hoz­ta­tás­ból.

      Na lás­suk, te hogy ve­szed a kor­rek­ci­ót...

      Tör­lés
    4. Ked­ves Dá­ni­el. Vé­gig­ol­vas­tam a két hoz­zá­szó­lá­so­dat. Látom ben­ned a jó­szán­dé­kot és a na­i­vi­tást, és nem le­szól­ni akar­lak, de nálad a„vak vezet vi­lág­ta­lant és mind­ket­ten ve­rem­be esnek” ese­té­vel van dol­gunk.

      Miért mon­dom ezt? Mert ahogy ol­vas­tam a so­ra­i­dat, látom, hogy Jé­zist akar­nád kö­vet­ni, de annyi­ra tele vagy ószö­vet­sé­gi gon­dol­ko­zás­sal, hogy az fáj­dal­mas.

      Ami­kor a gyen­ge pon­tod­ra ta­pin­tot­tam (kuckó), akkor fel­ment ben­ned a pumpa. Tudod, a kuc­kó­zás nem Jézus kö­ve­té­se, hanem akár­mennyi­re is fáj, de a ba­bi­lo­ni ka­to­li­kus rend­szer van ben­ned. Még ha nem is tudsz róla, amit csi­nálsz, annak zöme ka­to­li­ciz­mus, és nem Jézus kö­ve­té­se.

      Az, hogy ki­mész az em­be­rek­hez, és "Jé­zus­hoz" aka­rod ve­zet­ni őket, szép, de ott ron­tod el, hogy utána be aka­rod épí­te­ni őket a rend­szer­be.

      Onann is lát­szik, hogy gyen­ge pon­tod­ra ta­pin­tot­tam, hogy elő­ször azt a lát­sza­tot kel­ted, mint­ha nem szá­mí­ta­na a ti­tu­lus, aztán mégis elő­jössz a ti­pi­kus ka­riz­ma­ti­kus meg­fé­lem­lí­tő szö­veg­gel, hogy én lá­za­dó va­gyok. Nem, nem va­gyok lá­za­dó, van­nak láb­mo­só és alá­za­tos őszin­te test­vé­rek, akik­től szí­ve­sen ta­nu­lok. Az efe­zu­si ér­ve­lé­sed tel­je­sen vak­vá­gány, mert azok az aján­dé­kok az egy­ház szol­gá­lat­ra való FEL­KÉ­SZÍ­TÉ­SÉ­RE adat­tak, nem pedig a nekik való alá­ren­de­lő­dés­re.

      Amit a bab­li­lo­ni rend­szer gon­dol az öt szol­gá­la­ti aján­dék­ról, tel­jes­ség­gel el­len­té­te az ere­de­ti cél­já­nak. Mert ti ma­ga­tok alá rak­já­tok az em­be­re­ket mint va­la­mi pi­ra­mis­ban, ahe­lyett, hogy ta­nít­vánnyá ten­né­tek őket.

      Az egy dolog, hogy ki­men­tek az ut­cá­ra evan­gé­li­u­mot hir­det­ni. Hány ember gyó­gyul meg, hány­ból űztök ör­dö­gö­ket, és hány ember dönt úgy, hogy meg­ta­gad­ja magát és fel­ve­szi na­pon­ként a ke­reszt­jét?

      Oké, hogy Jé­zust hir­de­ti­tek, de utána szé­pen be­vi­szi­tek az em­bert a ba­bi­lo­ni rend­szer­be, és ez a ti bű­nö­tök.

      Amit a di­cső­í­tés­ről mon­dasz, azt is val­lá­sos szem­üve­gen ke­resz­tül látod, ószö­vet­sé­gi men­ta­li­tás­sal. A di­cső­í­tés az, ami­kor va­la­ki meg­gyó­gyul vagy ki­megy a démon be­lő­le, és az il­le­tő kezdi el ma­gá­tól di­csér­ni Is­tent. Nem pedig egy eről­te­tett, prog­ra­mo­zott kuc­kós "di­cső­í­tés". Igen, a Menny­ben majd fog­juk Őt di­cső­í­te­ni, de ott már nem lesz gond. Tudod, hogy ezek a di­cső­í­té­sek nem sokat érnek, a dé­mo­nok ki­fe­je­zet­ten sze­re­tik eze­ket. De már jópár ke­resz­tény­ből űztem dé­mont, ka­riz­ma­ti­kus­ból is. Ha annyi­ra "szent" lenne a di­cső­í­tés, hogy tud­nak Isten je­len­lé­té­ben a dé­mo­nok mégis meg­ma­rad­ni és el­búj­ni?

      Mondj, csak egy pél­dát, ami­kor Jézus olyan is­ten­tisz­te­le­tet csi­nált, mint amit a ha­gyo­má­nyos va­sár­na­pi fel­ál­lás­ban csi­nál­nak az em­be­rek?

      Tudod, jobb a pofon a test­vér­től, mint a hí­zel­gő szó az el­len­sé­ged­től.

      Ne­vezz bár­mi­nek, kö­vezz meg, ölj meg, nem szá­mít, akkor is sze­ret­ni fog­lak és az igaz­sá­got fogom mon­da­ni neked. Térj meg Ba­bi­lon­ból, gyere ki a rend­szer­ből, ne ve­gyél részt annak bű­ne­i­ben és kezdj végre komp­ro­misszu­mok nél­kül úgy élni, mint Jézus ta­nít­vá­nya.

      Bi­zo­nyá­ra van sok bi­zony­sá­god, amit el­hi­szek, mind­annyi­unk­nak van, mert Jézus jó és akár­hol is tar­tunk, fog se­gí­te­ni ne­künk. Té­vely­gé­se­im­ben is ve­ze­tett az Úr engem, és min­dig hű­sé­ges marad.

      De itt az ideje be­fe­jez­nünk a "Jézus plusz rend­szer" gon­dol­ko­zás­mó­dot, és a kuc­kó­zást, mert már nem sok időnk van hátra. Ideje fel­ké­szül­nünk az an­ti­krisz­tus alat­ti ki­zá­ró­lag Is­ten­ben bízó élet­re.

      Tör­lés
    5. Ked­ves At­ti­la! Örü­lök, hogy végre vissza­fo­got­tab­ban írtál, még akkor is, ha a rá­gal­ma­zás­tól to­vább­ra sem szűn­tél meg.

      "vak vezet vi­lág­ta­lant esete" -írod rám. Ezt üres vá­das­ko­dás­nak, Krisz­tus gyer­me­ké­hez mél­tat­lan rá­ga­lom­nak tudom be, és uta­sí­tom el azt, nem magam miatt, hanem a ben­nem lakó Krisz­tus miatt, akit te itt le­ki­csi­nyí­tesz, sőt meg­gya­lá­zol, hi­szen vak­nak ne­ve­zed azt, aki Krisz­tus­sal ta­lál­ko­zott, aki­nek az éle­tét Jézus át­for­mál­ta, újjá te­rem­tet­te, Aki­vel én ma reg­gel is ta­lál­koz­tam, Aki­vel ma is be­szél­tem, Aki­nek a ve­ze­té­sét nap mint nap meg­ta­pasz­ta­lom. Na­gyon kér­lek, térj meg ebből, ez bűn, ÉPPEN EZÉRT KÉRTE JÉZUS: "NE ÍTÉLJ, HOGY NE ÍTÉL­TESS!" - itt te ugyan­is Jézus fe­lett ítél­ke­zel, Vele ke­rül­tél szem­be, az Ő mun­ká­ját íté­led vak­ság­nak. Nem én szá­mí­tok ugyan­is va­la­mit, hanem a ben­nem (is) la­ko­zó Krisz­tus, Ő min­den min­de­nek­ben! Amit te­szek, mi­at­ta te­szem, Őérte élek, Ő az első az éle­tem­ben, Őt sze­re­tem, Őt imá­dom, Őe­lőt­te haj­tok fejet.

      Na, és akkor néz­zük Jézus mun­ká­ját (ma­ga­dat is meg­vizs­gál­ha­tod, vajon te­szed-e eze­ket, nem mint­ha én ítél­kez­ni akar­nék fe­let­ted):

      - Jézus kora reg­gel el­ment imád­koz­ni - mi is ezt tesszük, ma is ezt tet­tük, hol­nap is me­gyek reg­gel 6.00-ra a gyü­le­ke­zet­be imád­koz­ni a te­sók­kal.
      - Jézus vir­rasz­tott - mi is gya­ko­rol­ni kezd­tük a vir­rasz­tást, egy pén­tek éjjel a gyü­le­ke­zet­ben ma­rad­tunk vir­rasz­ta­ni, imád­koz­ni, hálát adni, di­cső­í­te­ni Őt!
      - Jézus szer­te­járt Iz­rá­el­ben - mi is gya­ko­rol­juk, csak a múlt héten több mint 1600 km-t utaz­tam épí­te­ni az Ő or­szá­gát
      - Jézus be­ment a temp­lom­ba, a zsi­na­gó­gák­ba - mi is gya­ko­rol­juk
      - Jézus ta­ní­tot­ta a so­ka­sá­got, fog­lal­ko­zott a ta­nít­vá­nya­i­val - mi is gya­ko­rol­juk, szer­ve­zünk na­gyobb al­kal­ma­kat, utcai al­kal­ma­kat, és ta­nít­vá­nyo­kat kép­zünk, se­gí­tünk a meg­té­rők­nek nö­ve­ked­ni, se­gí­tünk min­den­ki­nek be­áll­ni az Ő szol­gá­la­tá­ba
      - Jézus gyó­gyí­tott - mi is imád­ko­zunk gyó­gyu­lá­sért, és nem min­den­na­pi cso­dá­kat ta­pasz­ta­lunk meg (pl. va­la­ki de­cem­ber­ben utol­só stá­di­u­mos rákos be­teg­ként már a te­me­té­sét ké­szí­tet­te elő, már mor­fi­u­mot ka­pott, ereje már nem volt jönni a gyü­le­ke­zet­be, de ké­ré­sé­re ko­csi­val el­vit­tem, imád­koz­tunk érte, és min­den rákos da­ga­nat el­tűnt a tes­té­ből, a mai napig él, és bi­cik­li­vel jár gyü­le­ke­zet­be!) - vi­szont nem a cso­dák­kal di­csek­szünk, hanem Jézus Krisz­tus­sal!!!

      "a ti­pi­kus ka­riz­ma­ti­kus meg­fé­lem­lí­tő szö­veg­gel, hogy én lá­za­dó va­gyok" - hűha, mi­lyen ka­riz­ma­ti­kus szö­veg­gel jöt­tem? Én Isten Igé­jét idéz­tem, Mózes ka­riz­ma­ti­kus volt? Isten Igéje igaz­ság, akár el­fo­ga­dod, akár nem.

      Abban meg szé­gyeld magad, hogy a gyü­le­ke­ze­tet, a gyü­le­ke­ze­ti éle­tet, azt a szol­gá­la­tot, amit mi is a Jézus ne­vé­ben vég­zünk, te ba­bi­lo­ni rend­szer­nek deg­ra­dá­lod le. Itt ismét az Úrral ke­rül­tél szem­ben, ezzel Őt gya­lá­zod. Ő nem mond el­lent ma­gá­nak, Ő az Igé­jé­hez hű marad, és Ő mond­ta, hogy ahol ket­ten-hár­man össze­jön­nek az Ő ne­vé­ben, Ő ott lesz. Mi is az Ő ne­vé­ben jö­vünk össze, az Ő ne­vé­ben me­gyünk az ut­cá­ra, az Ő ne­vé­ben me­gyünk a fal­vak­ba, vá­ro­sok­ba, az Ő or­szá­gát épít­jük. Ne pró­báld úgy be­ál­lí­ta­ni az Urat, mint­ha Ő nem lenne hű Ön­ma­gá­hoz. Ő igen­is meg­je­le­nik ott, ahol az Ő nevét se­gít­sé­gül hív­ják! És Ő az aki a mi gyü­le­ke­ze­tün­ket is kor­má­nyoz­za, irá­nyít­ja, mi Őalá ren­del­jük ma­gun­kat, té­vedsz akkor, ami­kor azt gon­do­lod hogy em­be­rek alá kell ma­gun­kat alá­ren­del­ni. Ugyan­ak­kor tel­je­sen ter­mé­sze­tes hogy a gyü­le­ke­zet­ben egy­mást kü­lönb­nek tart­juk, tisz­tel­jük egy­mást, nem gya­láz­zuk azo­kat, akik szol­gál­nak, sőt Krisz­tust lát­juk ben­nük, és Krisz­tust igyek­szünk min­den­ki­ben meg­lát­ni a gyü­le­ke­zet­ben!

      Tör­lés
    6. Még egy­szer: a gyü­le­ke­zet Krisz­tus teste, és ennek a test­nek sok tagja van, kü­lön­bö­ző el­hí­vás­sal, egyik nem néz­he­ti le a má­si­kat, de ha a Tes­tet tá­ma­dás éri, akkor Krisz­tust éri tá­ma­dás, és mind­annyi­an meg­véd­jük azt, sőt Krisz­tus is meg­vé­di azt! Ezért na­gyon ve­szé­lyes az amit csi­nálsz, mert te az Ő tes­tét tá­ma­dod, és ezzel Őt magát! Sür­gő­sen já­rulj az Ő ki­rá­lyi széke elé, amely egy­ben a ke­gye­lem ki­rá­lyi széke is, bo­rulj le elé, tarts bűn­bá­na­tot még ma, mert az Ő ir­gal­ma nap mint nap meg­újul, és a tö­re­del­mes szív előt­te ked­ves aján­dék!

      Be­fe­je­zé­sül hadd írjak neked a leg­utób­bi va­sár­na­pi is­ten­tisz­te­le­tünk­ről. Fan­tasz­ti­kus al­kal­munk volt. Miért? Mert Isten je­len­lé­te ki­áradt a szí­vek­re. Magam is meg­le­pőd­tem mennyi­en jöt­tek előre az al­ka­lom végén. És tudod miért? Mert új éle­tet akar­tak kez­de­ni az Úrral! Mert le akar­ták rakni bű­ne­i­ket az Ő je­len­lé­té­ben! És ennek örül­ni is fogok min­dig is, sem te, sem más nem aka­dá­lyoz­hat meg ebben, mert én VI­LÁ­GO­SAN TUDOM, tel­jes meg­győ­ző­dés­sel, hogy ott akkor is Krisz­tus volt jelen kö­zöt­tünk, és Ő cse­le­ke­dett! Az al­kal­mon a test­vé­rek bi­zony­sá­ga­i­ban is Ő je­lent meg, a je­gyes­pár be­szá­mo­ló­já­ban is, ahogy el­mond­ták ne­künk ho­gyan ve­zet­te az Úr őket egy­más­hoz, szin­tén az Úr je­len­lé­tét lát­tuk! És mind­ezért Neki adunk di­cső­sé­get, hi­szen ez az Ő mun­ká­ja, nem a miénk! Mi csak cse­rép­edé­nyek va­gyunk, ame­lyek­be Ő az ő kin­csét el­he­lyez­te, mi könnyen össze­tö­rünk, de az Ő sze­re­te­te örök­ké meg­ma­rad!

      Tör­lés
    7. Még mind­ing nem hal­tál meg ma­gad­nak. Még min­dig nem Krisz­tust látom ben­ned, hanem egy vé­de­ke­ző óem­bert. Ideje ke­reszt­re men­ned, Kriszt Dá­ni­el.

      Tör­lés
  3. Ked­ves At­ti­la.Ol­vas­va írá­sod csak arra sze­ret­ném fel­hiv­ni a fi­gyel­med hogy Jézus ide­jé­ben pont a val­lá­sos em­be­rek nem is­mer­ték fel a mes­si­ást sem szel­le­mét.nem azt mon­dom hogy nincs iga­zad de azt sem hogy iga­zad van.​Sokat be­szél­tél Heidi ellen.a kér­dé­sem az hogy arrol is tud­nál be­szél­ni amit Af­ri­ká­ban tesz­nek az em­be­re­kért már több mint husz éve.​vagy az mind az ör­dög­töl van?Jézus azt mond­ta hogy a gyü­möl­cse­ik­ről is­me­ri­tek meg őket...

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. Ked­ves Név­te­len,

      engem sosem győz meg, hogy ki mennyi­re jó, és mi­lyen sok jót tesz. Tör­té­ne­te­sen maga az an­ti­krisz­tus is épp egy jó ember lesz, aki sok jót fog tenni.

      Az evan­gé­li­um lé­nye­ge, hogy az ember GO­NOSZ, és ezért kell a meg­vál­tó.

      Engem nem Heidi Baker jó­sá­ga ér­de­kel, hanem az üze­ne­te, amit hir­det. Teréz Anya sem ér­de­kel, ki is de­rült róla, hogy maga sem hitte, hogy ment­ve van, épp ezért, kom­pen­zá­lás­ból, fé­le­lem­ből tette a sok jót. Ez pedig a cse­le­ke­de­tek ál­ta­li üd­vös­ség lenne, ami pon­to­san az evan­gé­li­um el­len­té­te, tkp. ez a római ka­to­li­ciz­mus lé­nye­ge.

      Tehát: nem ér­de­kel, mit csi­nál Heidi Baker, mint ahogy a kris­ná­sok sok jó­cse­le­ke­de­te sem ér­de­kel. Úgy­hogy ez az ér­ve­lé­sed ki­zár­va.

      Ma­rad­junk ennyi­ben.
      Ma­ra­dik tisz­te­let­tel:
      Vá­ra­di At­ti­la

      Tör­lés
  4. Ked­ves At­ti­la!

    Kö­szö­nöm, hogy sok-sok el­gon­dol­kod­ta­tó írá­sod­dal arra kész­tetsz ben­nün­ket, hogy össze­ves­sük hi­tün­ket, gon­do­la­ta­in­kat és cse­le­ke­de­te­in­ket az Igé­vel, hogy egyez­nek-e azok az ÚSZ-el mind tar­tal­mi­lag és for­ma­i­lag.

    Vá­laszTör­lés

Hy-phen-a-tion