Menü

TIPP: Jobb­ol­dalt sza­vak­ra is rá­ke­res­hetsz!

2019. au­gusz­tus 14., szer­da

Fesz van? A Hit Gyü­le­ke­ze­te és az Au­to­nóm (BPA) közti „test­vé­ri sze­re­tet” mar­gó­já­ra

Talán em­lé­kez­tek még a Hit Gyü­le­ke­ze­té­ben tör­tént 90-es évek­be­li sza­ka­dás­ra. Nap­ja­ink­ban újra elő­ke­rült a dolog a hí­rek­ben. A balhé most is azon megy, hogy ki miben volt ludas akor. Még annak ide­jén szü­le­tett is egy könyv a belső disz­nó­sá­gok­ról Fesz van cím­mel, mely­nek egye­sek örül­tek, mások mint szennyet el­ítél­ték. Mint ennek a blog­nak a szer­kesz­tő­je, én egyik oldal mel­lett sem sze­ret­nék ki­áll­ni. És gyor­san el is mon­dom, miért.

Mert egye­dül a Szent­írás­ban leírt igaz­ság a fon­tos, ami alap­ján le kell szö­gez­nünk: Csak Jé­zus­nak van gyü­le­ke­ze­te, se Né­meth Sán­dor­nak, se a többi ti­zed­sze­dő ki­rály­nak nin­csen. Az igaz­ság szem­pont­já­ból tel­je­sen mind­egy, hogy mi­lyen már­ka­név alatt fut a biz­nisz­egy­há­zuk vagy há­ló­za­tuk: pl. Ka­to­li­kus Egy­ház, Hit Gyü­le­ke­ze­te, Au­to­nóm, Gol­go­ta, Bap­tis­ta, Re­for­má­tus, Evan­gé­li­kus, Pün­kös­di, Me­to­dis­ta, Test­vér, Sza­bad­ke­resz­tény, Omega, Agapé – vagy az egyéb kis­ki­rály­sá­gok kü­lön­fé­le fan­tá­zia­ne­vek­kel: pl. Szív­bun­ker, Sky­light, Grace Home, Fák­lya, Szö­vét­nek, Vek­ker, KEGY, stb. El­né­zést, ha va­la­me­lyi­ket ki­hagy­tam a fel­so­ro­lás­ból: a lista ugyan­is kon­ver­gál a vég­te­len­hez.

Ám a va­ló­di bib­li­ai gyü­le­ke­zet az egy olyan szel­le­mi, min­den­fé­le hát­tér­ből ér­ke­zők­ből álló, az egész föld fel­szí­nén szét­szórt nagy-nagy csa­lád, aki­ket az Úr Jézus vére által a vi­lág­ból és a bűn­ből ki­vá­sá­rolt: ők új, mennyei te­rem­té­sek, akik bű­ne­i­ket Isten elé le­té­ve már el­te­met­ték go­nosz éle­tü­ket és meg­hal­tak ön­ma­guk­nak, hogy Krisz­tus éljen ben­nük a Szent Szel­lem által. Nem a prog­ra­mok­ra fó­kusz­ál­nak, hanem egy­más­ra: csa­lá­di­as lég­kör­ben gyűl­nek össze, ma­gán­há­zak­ban vagy par­kok­ban, aho­gyan éppen az Úr Szel­le­me ve­ze­ti őket oda egy­más­hoz. Ki­szű­rik az ural­ko­dó és ma­gu­kat jó­te­vő­nek ne­ve­ző po­gány ki­rá­lyo­kat maguk közül. Nincs pul­pi­tus, in­kább ét­ke­ző­asz­tal van, igazi va­cso­rá­val és együtt­lét­tel. Éret­tebb kö­zös­sé­gek ese­tén lesz­nek ki­pró­bált hit­tel és jel­lem­mel bíró ve­te­rá­nok és se­géd­ke­zők is, épí­té­sé­re és arra, hogy a rend­re vi­gyáz­za­nak. De a ha­ta­lom­má­ni­ás kis­ki­rály­ság-építő Di­ot­re­fész tí­pu­sú em­be­re­ket mind Jézus, mind pedig János apos­tol el­íté­li.

Írtam a ki­hí­vot­tak kö­zös­sé­gé­nek; de Di­ot­re­fesz, aki el­ső­sé­get kíván kö­zöt­tük, nem fogad el min­ket. Ezért, ha oda­me­gyek, fel­em­lí­tem az ő dol­ga­it, ami­ket cse­lek­szik, ami­kor go­nosz sza­vak­kal le­já­rat min­ket; sőt nem elé­ged­vén meg ezzel, maga sem fo­gad­ja be a test­vé­re­ket, és akik ezt akar­nák, azo­kat is aka­dá­lyoz­za, és a ki­hí­vot­tak közül ki­ve­ti. Sze­re­tett ba­rá­tom, ne a rosszat kö­vesd, hanem a jót. A ki jót cse­lek­szik, az Is­ten­től van; a ki pedig rosszat cse­lek­szik, nem látta az Is­tent.

Tehát már János ide­jé­ben meg­je­len­tek az ilyen egyed­ura­lom­ra törők a ki­hí­vot­tak csa­lád­já­ban, amit János nem tűrt el. Maga pedig Jézus már jó előre meg­mond­ta ta­nít­vá­nya­i­nak, hogy:

Vi­gyáz­za­tok, őriz­ked­je­tek a fa­ri­ze­u­sok ko­vá­szá­tól és a He­ró­des ko­vá­szá­tól!

He­ró­des ha­ta­lom­má­ni­ás volt, a fa­ri­ze­u­sok pedig em­be­rek előtt ma­gu­kat igaz­nak mu­ta­tók. Ez a két ko­vász, amire oda kell fi­gyel­nünk, hogy min­ket ne fer­tőz­zön meg és ne te­gyen fel­fu­val­ko­dot­tá.

Isten né­pé­nek bib­li­kus, egy­sze­rű, ter­mé­sze­tes és alá­za­tos el­kép­ze­lé­sé­vel szem­ben az olyan külön épü­le­tek­kel és ti­tu­lu­sos em­be­rek­kel ren­del­ke­ző prog­ra­mo­zott in­téz­mé­nyek, mint ami­lyen a Hit Gyü­le­ke­ze­te és az Au­to­nóm is, stb., mind a po­gány ka­to­li­kus egy­ház baáli le­szár­ma­zott­jai, amik­nek semmi köze ahhoz a mo­dell­hez, amit Jézus a ta­nít­vá­nya­i­ra ha­gyott, és min­de­nük közös volt. Saj­nos ki kell mon­da­ni az igaz­sá­got, hogy egye­sek ész­hez tér­je­nek, mert más­képp nem megy: Úr­füg­gők he­lyett ezek az in­té­ze­tek vagy val­lá­sos ár­va­há­zak in­kább pász­tor-függő, prog­ram-függő mo­soly­gós és kép­mu­ta­tó passzív szék­kop­ta­tó­kat ne­vel­nek, az Úr sze­re­tett ta­nít­vá­nyai he­lyett, kis­ko­rú­ság­ban tart­va őket, s nem Krisz­tus­ban való érett fér­fi­ú­ság­ra ne­vel­ve... ami ere­de­ti­leg lenne a fel­ada­ta az 5 szol­gá­la­ti aján­dék­nak (vagy 4-nek, ha a pász­tort a ta­ní­tó­val egy­nek vesszük az ere­de­ti görög bib­li­ai nyelv­ta­ni szer­ke­zet alap­ján).

Isten vi­szont úgy tűnik, hogy meg­un­ta ezt a vi­lág­szer­te zajló ba­bi­lo­ni szín­há­zat, és el­kezd­te ki­hoz­ni az Ő va­ló­di, tisz­ta vízre szom­jú­ho­zó népét Egyip­tom­ból és So­do­má­ból, ahol az Urat is meg­fe­szí­tet­ték: az in­téz­mé­nyes val­lás­ból. Akik meg nem jön­nek ki, azok­ra rá­eresz­ti a té­vely­gés ere­jét, mert nem fo­gad­ták be az igaz­ság sze­re­te­tét, akik gyö­nyör­köd­tek a ha­zug­ság­ban és gya­ko­rol­ták azt.

Jézus egy Ki­rály­sá­got ho­zott el, egy olyan Ki­rály­sá­got, ami­ben a Ki­rály magát meg­aláz­va az em­be­re­ket meg­sza­ba­dí­tot­ta a go­nosz­tól, majd Ön­ma­ga bűnné lett a ke­resz­ten és meg­halt. Isten ezért emel­te az Ő nevét olyan ma­gas­sá­gok­ba, min­den név fölé, hogy égiek, föl­di­ek és föld alat­ti­ak is egyet­ér­tő­leg és nyil­vá­no­san mond­ják ki, hogy a Mes­si­ás Jézus az Úr az Édes­apa-Isten di­cső­sé­gé­re.

Gyer­tek hát ki ezek­nek a Jé­zust egy­ál­ta­lán nem kép­vi­se­lő he­ró­de­sek és a mo­dern fa­ri­ze­u­sok ket­re­ce­i­ből és az ő füg­gő­vé tevő prog­ram­ja­ik­ból, és kezd­jé­tek végre Jé­zust kö­vet­ni kint a sza­bad­ban, ahol a Szél is fúj! Van Isten, aki segít nek­tek ebben, ha alá­za­tos szív­vel az éle­te­tek­ből ki­utál­já­tok a ha­zug­sá­go­kat; és a fe­le­lős­ség­gel együtt, hogy Őt hi­te­le­sen kép­vi­sel­jé­tek: már meg­adott nek­tek min­den szel­le­mi dol­got, ami az élet­hez és az Is­ten­nek tet­sző élet­hez szük­sé­ges.

Vé­ge­ze­tül áll­jon itt egy videó Az is­ten­tisz­te­le­ti rend­szer fe­lül­vizs­gá­la­ta cím­mel, amit kér­lek ossza­tok meg min­nél több fe­lü­le­ten:



Bi­ro­da­lom­épí­tés he­lyett kö­vesd Jé­zust, és nyu­godt lesz az éle­ted.

fa­ce­boo­kos hoz­zá­szó­lás:

2 blog­ge­res hoz­zá­szó­lás:

  1. Ez egy ér­de­kes írás,a mi kap­cso­ló­dik a té­má­hoz.
    Kik is azok a "ni­ko­la­i­ták", kik­nek a cse­le­ke­de­te­it
    Jézus gyű­lö­li a Je­le­né­sek Köny­vé­ben:

    Watch­mann Nee: A hét gyü­le­ke­zet

    https://​drive.​google.​com/​file/​d/​1-​nTTK0mbz6_​NgZ​hZVX​Zal3​G0J_​KX7Oq8/​view?​usp=sharing

    Vá­laszTör­lés
  2. A ti­zed­sze­dés­hez még annyi, hogy ál­ta­lá­ban Áb­ra­hám pél­dá­já­val in­do­kol­ják azok, akik ti­ze­det szed­nek.

    Ala­po­sab­ban meg­néz­ve azon­ban Áb­ra­hám CSAK egyet­len al­ka­lom­mal fi­ze­tett ti­ze­det, és CSAK a ha­di­zsák­mány­ból. Onnan tud­hat­juk ezt, hogy Jákób, az uno­ká­ja min­den bi­zonnyal jól is­mer­te Áb­ra­hám tör­té­ne­tét. Az ókori népek még sokat vol­tak együtt a gyer­me­ke­ik­kel, és sokat me­sél­tek nekik. Izsák min­den bi­zonnyal el­me­sél­te a csa­lád­já­nak ho­gyan is élt Áb­ra­hám, mikor ta­lál­ko­zott az Úrral, és mit tett az Úrért. Rész­le­te­sen min­dent. Jákób tehát jól is­me­ret Áb­ra­hám ka­land­ja­it az Úrral. Ennek el­le­né­re azt ol­vas­suk, hogy csak akkor kez­dett el ti­zed­fi­ze­tés­ben gon­dol­kod­ni, ami­kor a test­vé­re elől me­ne­kül­ve egy bi­zo­nyos éj­je­len volt egy ta­lál­ko­zá­sa Is­ten­nel. Lá­tott egy "laj­tor­ját", Isten an­gya­la­it, stb. Ha addig nem, de ott min­den bi­zonnyal szem­be­sült azzal, hogy ez az egész, amit a szü­le­i­től, és nagy­ap­já­tól hal­lott Is­ten­ről, mind­ez va­ló­ság. Isten va­ló­sá­gos. Meg is ijedt akkor, és FI­GYE­LEM, akkor fo­gad­ta meg, hogy HA ép­ség­ben vissza­tér majd ide (hi­szen a ve­szé­lyes ide­gen­be tar­tott, éppen me­ne­kült) AKKOR, és csak­is AKKOR, HA va­la­mit ad neki az Úr, akkor ő annak a ti­ze­dét neki adja...

    Ebből vi­lá­go­san lát­szik, hogy Já­kób­nak nem volt arról tu­do­má­sa, hogy Áb­ra­hám rend­sze­res ti­zed­fi­ze­tő lett volna. Nem. Ha így tudta volna, akkor ott, Is­ten­nel szem­be­sül­ve azon­nal meg­fo­gad­ta volna, hogy akkor ezen­túl ő is majd rend­sze­re­sen ti­ze­det fizet. Nem ezt tette. Ő úgy tudta, hogy Áb­ra­há­mot egy le­he­tet­len kül­de­tés­ben, egy le­he­tet­len csa­tá­ban Isten meg­se­gí­tet­te, és Áb­ra­hám ez­után ti­ze­det adott Melk­hi­sé­dek­nek. Egyet­len al­ka­lom­mal. Ezért meg­fo­gad­ta, hogy­ha Isten őt most ebben a le­he­tet­len kül­de­tés­ben, a me­ne­kü­lé­sé­ben meg­se­gí­ti, akkor ő is oda­ad­ja a ti­ze­dét annak, amit ebben a kül­de­tés­ben sze­rez. Ez volt Jákób fo­ga­dal­má­nak a lé­nye­ge. Ha jól tudom, 21 év múlva tért vissza, tehát tisz­ta lel­ki­is­me­ret­tel nem fi­ze­tett még 21 évig ti­ze­det!!!

    A ti­zed­sze­dés­nek nin­csen új­szö­vet­sé­gi bib­li­ai alap­ja. Áb­ra­hám tör­té­ne­té­re sem lehet rá­húz­ni, csak óri­á­si csúsz­ta­tás­sal. Mégis ez­ré­vel ve­szik be ezt a ha­zug­sá­got a ke­resz­té­nyek.

    Az ada­ko­zás­nak van bib­li­ai alap­ja! De, a tízes szám­nak nincs má­gi­kus ha­tá­sa! Az új­szö­vet­ség­ben Isten Szel­le­me kel­le­ne hogy ve­zes­sen min­ket, mikor mennyit adunk és kinek. Nem pedig az egy­há­zi hamis ta­ní­tá­sok!!!

    Test­vé­rek, gon­dol­kod­ja­tok!!!! Per­sze, nem mu­száj.

    Vá­laszTör­lés

Hy-phen-a-tion