Menü

TIPP: A cikkek alatt rákattinthatsz a kapcsolódó cikkekre is.

2016. augusztus 29., hétfő

A magvető példázatának négy talaja (Torben Søndergaard)

Amikor az emberekkel megosztjuk az evangéliumot, 4 embertípussal találkozhatunk:
  1. Hallja tőlünk az örömhírt, de azonnal elküld minket. Szépen el kell köszönni tőle és tovább kell menni, nem velünk van a baja.
  2. Örömmel hisz és be is merítkezik, de az első nehézségre feladja. Nem tehetünk róla, van ilyen. Szomorú ezt újra és újra látni.
  3. Egy ideig minden ok, de idővel bejönnek mindenféle dolgok az életébe, amik megfojtják a szívében az igét.
  4. Csak ez terem gyümölcsöt. Nem csak kis gyümölcsöt, nagyon sokat: 30-, 60- és 100-annyi gyümölcsöt
Amely szőlő nem hoz gyümölcsöt, kivágják, amely hoz, megmetszik hogy többet hozzon. Természetesen a Szentlélek gyümölcséről is szól ez a Galata 5:20-ból.

A nagy kérdés: Te melyik vagy? 25% az esélyed, hogy a jó talaj vagy.
(A cikk folytatódik a videó alatt.)


1. talaj:
Akik elmennek azonnal. Ha ezt a tanítást hallgatod, és érdekel, akkor valószínű nem ez vagy. Így most már 33% az esélyed, hogy a jó talaj vagy.

2. talaj:
Az üldöztetés leállítja, hogy Jézusról beszéljenek. Természetesen egyikünk sem szereti az üldöztetést. Ám, van egy dolog, ami leállítja az üldöztetést: KOMPROMISSZUM. Így lesz könnyű életed. De csak egy ideig, mert találkozol majd Istennel is… A nap ereje mutatja meg, milyen mély a növény gyökere. Az üldöztetés mutatja meg milyen mély a hitünk.

Jézus és a 12 apostol nem az amerikai evangéliumot hirdette, ami kb. így szól: „mit akarsz csinálni az életeddel? Add oda az életed Jézusnak és megold mindent: te lehetsz a legjobb focista stb…” Hirdesd ezt a fajta üzenetet Kínában, és azt fogják mondani: „A nővérem odaadta az életét Jézusnak és leégették a házát… Egy másik ismerősömet megerőszakolták. Stb…” Az apostolok közül 11 mártírhalált halt. Legtöbben életükkel fizettek Jézus követéséért.

Jézus azt mondta: „Aki követni akar engem, tagadja meg magát, vegye fel a keresztjét.” Nem szép dolog a kereszt, ezt akkor tudták: emberek lógnak ezeken. „Aki leteszi életét Értem, megtalálja.” A legtöbb tanítvány letette teljesen. Készek vagyunk nem kompromisszumokat kötni és mindent letenni?

Könnyű életünk lesz, egészen addig, amíg el nem kezdjük az evangéliumot hirdetni és az embereket bemeríteni.

Torben számára nem a világból, hanem a vallásos világból jött az üldöztetés, a közelállóktól. Az üldöztetés igazából egy jó dolog. Jézust épp egyik tanítványa, Júdás árulta el. De Júdásra szükség volt: ő segített neki meghalni. Nekünk is szükségünk van „júdásokra”. Ők metszenek meg minket és segítenek nekünk meghalni. Sokan hazudni fognak ellenünk. Torben se szereti a konfliktusokat. De ha el akarjuk kerülni ezeket, akkor vagy másik munkát kell keresnünk, vagy pedig megtanuljuk kezelni és így eljutunk egy pontra, ahonnan soha többé nem kötünk kompromisszumot. Rengeteg barátot vesztett el ő is, de nyert újakat is.

A 2. talaj vagy? Lehet, hogy elkezded csinálni és egy nap hívnak a gyülekezetedből, hogy nem szeretjük, amit csinálsz… Hogyan kezelnél egy ilyen helyzetet?

3. Talaj:
Csak EGYETLEN dologra kell odafigyelned, és akkor már a 4. típusú vagy. Nem a bűnök (de ezeket se tegyük). A gazdagság becsapása!!! A házad és a munkahelyed.

Nagyon sok fiatal sráccal találkoztam – mesélte Torben –, aki Istent akarja követni. De jönnek a szülők, és azt mondják: „szuper, mi is szeretnénk, ha Jézust követné a gyerekünk, de előbb alapozzuk meg egy diplomával.” És öt év múlva a tűz a szívéből odalesz. Vagy éppen megházasodik és vesznek egy házat. De mivel a ház régi, ezért fel kell újítani pl. a konyhát. Vagy sokat kell dolgozni érte, hogy kifizesd a hitelt. S észreveszed, hogy a házad becsapott téged. Mert nem is a te házad az, hanem a banké. Aztán elmész a gyülibe vasárnap, meghallgatod a tanítást, és évről évre ugyanez történik.

Én is így voltam évekig. Az Urat akartuk szolgálni. Egyszerű életünk volt. De aztán lett egy házunk. És elkezdtem javítgatni a konyhát, hálószobát. Mindennek gyönyörűnek kell lennie. Dolgoztam a házon és a munkahelyen, hogy fizethessem a számlákat. Közben kifáradtam. Csak kávézni és tévézni jártam haza… És a tűz és az idő elillant. De egy nap kirúgtak a munkahelyemről! Onnantól kezdve már nem tudtam fizetni a számát. Azonnal elkezdtem Istenhez imádkozni, és Ő fölébresztett. És ez rémisztő volt: rájöttem, hogy nagyon rég nem hallottam Istent. „Uram, most be kell avatkoznod.” Negyven napig böjtöltem. A böjt utolsó napján szólt Isten: „Menj xyz városba.” Beugrottunk a kocsiba, elmentünk, és most mi lesz?

A városban megláttam egy embert, akinek a térde és dereka kikopott és műtétre várt. Imádkoztam érte és meggyógyult. Az ember megkérdezte:
– Mikor döntöttél úgy, hogy idejössz? Láttam a weblapodat és hétfőn, kedden és szerdán imádkoztam, hogy Isten hozzon téged ide. És most itt vagy.

Rájöttünk, hogy az Úr vezetett minket.

Amíg volt munkám  a 3. típusú talaj voltunk. Utána már a 4. lettünk.

Rájöttem, hogy az igazi problémám az volt, hogy nem volt időm Istenre.

Hazamentem. Nagy házunk volt és három gyermekünk. Első dolgom az volt, hogy fogtam a pokolgépet: a tévét, és kidobtam. Ki kellett ürítenem a rendszert magamból. Elkezdtem Bibliát olvasni. Gondolkoztam, hogyan lehetne még több időm?

A lányszobánkban rengeteg játék volt. A rendrakás az én feladatom volt, ami rengeteg időmet vette el. Radikális döntést kellett hoznom: egy fekete zsákkal odamentem a kisláyomhoz, és megkérdeztem, melyik játékot akarja megtartani. Ami nem kellett, azt betettük a zsákba és kidobtuk. A kiválogatás után végre megláttuk a padlót. Soha többet nem kellett rendet raknom.

Egyszer találkozotam egy stand-up komédiással, aki gúnyolta a keresztényeket. Hasonlított valakire a TV-ből. Isten szólt, hogy imádkozzak Simon Mule-ért és hogy bejussak a tévébe egy evolúcióval kapcsolatos műsorba. Fura volt. De imádkoztam. Még aznap a dán tévéből hívtak, hogy egy vitaműsor lesz az evolúcióról. A házigazda: Simon Mule. Megkérdezték: »Szeretnél résztvenni?« Azt hiszem hallom már Isten hangját.

Simon Mule-lal ki kellett mennünk az utcára, kérdőívezni. »Simon, igazából én miattad vagyok itt. Imádkoztam érted, mielőtt hívtatok a TV-ből. Meg kell térj Jézushoz.« Az utcán egy mankós jött velünk szembe. Imádkoztam érte és meggyógyult. Simon megkérdezte: »ez mi?« Én: »sose olvastad a bibliát? Ez van benne!«

Bementünk a Dán Természettudományi Múzeumba. Reflektorfény. Mögöttünk volt az összes hiányzó láncszem a háttérben. Ment a felvétel: »Tényleg hiszel Istenben? Tényleg a 7x24 napos teremtésben? Megölnéd a feleséged ha Isten kérné?« Stb. provokatív kérdésekkel bombázott, másfél órán keresztül… De úgy éreztem, mintha a Mennyben ülnék. A Szentlélek végig megadta a válaszokat. Mule megkérdezte: »Ki vagy te?« És erre elmondtam neki az evangéliumot. Az egy dolog ami a műsorból kimaradt, az Darwin volt. Az egész műsor a bizonyságomról szólt és Istenről…

Utána el kellett adnom a házat. De ezt feleségemmel már előre tudtuk. Kis apartmanba költöztünk. Feleségem rám nézett a kanapén, és azt mondta: »Fucsra érzés, hogy nincs mit takarítani. Nincs mit fizetni. Nincs mit csinálni. Most mi lesz?« És elkezdtük kerestük Istent…

Azelőtt 2000 Euro kellett egy hónapra. Most elég lett 300 is. Viszont lett valamink, ami sokaknak nincs: IDŐNK!

Ma már egy nagyobb házban élünk, de most már Isten az, aki gondoskodik.

Ne kössetek kompromisszumot. Van egy álmotok, amit kergettek, de soha nem fog beteljesedni. Be vagytok csapva a mindennapi élettel.

Élete végén senki nem fogja azt mondani: „Miért nem vettem nagyobb tévét, kocsit? Miért nem dolgoztam többet?” Csak egy kérdés lesz:

MIÉRT NEM ÉLTEM ISTENÉRT?

A kenet és a szolgálat nem csak úgy ránk pottyant, hanem árat kellett fizetünk. Sokan hülyének néztek. A hátunk mögött beszéltek rólunk. De mindezt a gyerekeimét csináltuk: ők látták az igazi, Bibliában leírt Életet. Minden vasárnap felöltözünk és elmegyünk gyülekezetbe és kész? Nem: mert nem ezt látták! S most már ők is meggyőződésből misszionáriusok akarnak lenni.

Melyik talaj vagy? A 3-as vagy a 4-es?

Mit akarsz a saját életeddel?

Sose fogsz olyan misszionáriussal találkozni, aki élete végén azon bánkódik majd, hogy miért adott oda olyan sokat Jézusnak. Nem, inkább olyan keresztényekkel fogsz találkozni, akik azon sírnak, miért nem adtak oda mindent Jézusnak.

Segíts Urunk, hogy ne tudjon becsapni a világ minket és tudjunk ellenállni a kompromisszumnak.

Merj elveszíteni mindent Jézusért, és gyümölcsöző lesz az életed.

Kapcsolódó cikkek:

facebookos hozzászólás:

1 bloggeres hozzászólás: