Menü

TIPP: Jobb­ol­dalt sza­vak­ra is rá­ke­res­hetsz!

2018. de­cem­ber 12., szer­da

Dob­já­tok ki Gör­bicz Ta­mást a BPA-ból!

Durva cím ezen a blo­gon, tudom. De egy kevés ko­vász meg­ke­lesz­ti az egész tész­tát! Egy-egy jól mű­kö­dő gyü­le­ke­ze­tet képes tönk­re­ten­ni egy ilyen Di­ot­re­fész, aki magát va­la­mi­nek tart­ja, és át­ve­szi az irá­nyí­tást. Ez ál­lan­dó­an így megy. Van egy kis csa­pat, jól in­dul­nak, aztán egy mar­káns em­ber­ke át­ve­szi a ta­ní­tói hi­va­talt és a ve­ze­tést és tönk­re­vág min­dent.

Sze­ret­ném de­monst­rál­ni a Di­ot­re­fész prob­lé­mát. Ez már János apos­tol ide­jé­ben el­in­dult. A Je­le­né­sek köny­vé­ben Jézus ni­ko­la­i­tiz­mus­nak ne­ve­zi. Nem­rég Deb­re­cen­ben jár­tunk. Egy kis csa­lá­di­as házi kö­zös­ség­ben, de már ki­ala­ku­ló­ban volt ott is a „ke­ne­tes test­vér” szind­ró­ma. Meg­volt a ve­ze­tő. Ami­kor a ve­ze­tő há­zá­ban vol­tunk és be­men­tünk az el­kü­lö­ní­tett ima­szo­bá­ba, még jó volt a lég­kör. Aztán be­jött a fe­le­sé­ge, kendő ter­mé­sze­te­sen a fején nem volt (1Kor 11:3–15), és el­kez­dett ta­ní­ta­ni és be­le­szól­ni dol­gok­ba. A szel­le­mi lég­kör meg­vál­to­zott. Alig le­he­tett ki­bír­ni. Utána át­men­tünk a külön gyü­lis há­zi­kó­ba, ahol Isten nem min­den­na­pi cso­dák­kal de­monst­rál­ta az evan­gé­li­um igaz­sá­gát, ami­kor le­lep­lez­tük a Je­za­bel szel­le­met a ve­ze­tő fe­le­sé­gé­ben. Ott a férje még ve­lünk ér­tett egyet és hely­re­tet­te a fe­le­sé­gét, hogy adjon több tisz­te­le­tet, és ne be­szél­jen közbe. Ám a fe­le­sé­ge ki­vo­nult és ma­gá­val hívta a nőket, hogy meg­győz­ze őket, őben­ne már­pe­dig nincs Je­za­bel. Vol­ta­képp a gyü­le­ke­zet­ben ő volt a ta­ní­tó és erről nem akart le­mon­da­ni azzal, hogy meg­hal saját ma­gá­nak Jé­zus­sal a ke­resz­ten. Más­nap az asszony te­le­töm­te a fejét a fér­jé­nek, és te­le­fo­non már a fe­le­sé­gét védte. Mert ezek­nek az em­be­rek­nek a ha­ta­lom a bál­vá­nyuk, és nem sze­re­tik az Úr Jé­zust. Sze­re­pel­ni akar­nak, ahe­lyett, hogy meg­hal­ná­nak ma­guk­nak, és en­ged­nék Jé­zust sze­re­pel­ni. Pon­to­san ez a Di­ot­re­fész szind­ró­ma.

Azért mon­dom ezt el, mert ez egy gya­ko­ri eset a pul­pi­tu­sos egy­há­zak­ban. Teg­nap egy ame­ri­kai test­vér­rel be­szél­get­tem, aki szin­tén egy has­lon­ló a prob­lé­mát mon­dott el, és emi­att men­nek tönk­re gyü­le­ke­ze­tek. A je­za­be­lek és a di­ot­re­fé­szek miatt. És most ugyan­ez a hely­zet a BPA-val is.

Gör­bicz Tamás, a Je­za­bel behoz egy tév­tant és a többi Aháb és eu­nuch meg bó­lo­gat és együtt esz­nek az asz­ta­lá­ról. Je­za­bel tu­laj­don­sá­gai a tév­ta­ní­tás, a ha­ta­lom-mánia, a saját go­nosz­sá­gá­nak el­tus­so­lá­sa (meg­té­rés­re nem haj­lan­dó­ság), az ön­saj­ná­lat, és még le­het­ne so­rol­ni. Ezek mind rá­il­le­nek Gör­bicz Ta­más­ra. A hamis meg­té­rők min­dig csak hasz­nál­ni akar­ják Is­tent, mint a szaj­hák, de en­ge­del­mes­ked­ni Neki, azt so­ha­sem. Pedig, ha az egy­ház a Mes­si­ás meny­asszo­nya, akkor egy­ben hoz­zá­il­lő se­gí­tő társa is, nem pedig egy „arany­bá­nyász hölgy”, aki csak az elő­nyö­kért megy férj­hez. Már­pe­dig a hamis ta­ní­tás meg­fe­lel a hamis ta­nús­ko­dás bű­né­nek is, ami nem épp se­gí­tő társi jel­lem­re utal.

Gör­bicz Tamás mos­ta­ni tév­ta­ní­tá­sa mö­gött a vér­ről és az en­gesz­te­lés­ről az áll, hogy ő nem akar­ja be­is­mer­ni, hogy ő egy go­nosz ember. Ezért ta­lál­ta ki, hogy a jó Jézus a sze­gény ár­tat­la­no­kért szen­ve­dett, aki­ket a go­nosz Sátán bör­tön­be ra­kott, és a nem-bün­te­tő Isten annyi­ra jó, hogy meg­men­ti eze­ket a sze­gény be­csa­pott, ár­tat­la­nul bű­nös­sé lett em­ber­ké­ket. És hogy Jézus a go­nosz Sátán miatt szen­ve­dett, nem pedig az Atya bű­nö­sök el­le­ni jogos ha­rag­ját en­gesz­tel­te ki a vé­ré­vel, bűn­bo­csá­na­tot sze­rez­ve ezzel a hí­vő­nek.

Ez a hi­per­ke­gye­lem evan­gé­li­u­má­nak egy te­tő­fo­ka. De a hi­per­ke­gye­lem, amit az Au­to­nóm (BPA) kép­vi­sel, ere­de­ti­leg is az ön­saj­ná­lat­ra és a fe­le­lős­ség­há­rí­tás­ra épül.

Az ön­saj­ná­lat a mai ko­runk leg­főbb bűne, és kü­lö­nö­sen, ha meg nem bo­csá­tás kí­sé­ri a trau­mát, akkor ehhez sze­ret­nek tár­sul­ni a lá­za­dás, harag és a büsz­ke­ség dé­mo­nai. Ezt most ör­dög­űző­ként mon­dom. Újra és újra ezek­kel a dé­mo­nok­kal ta­lál­ko­zok sza­ba­dí­tás­kor. S ha na­gyon el­ha­ra­pó­zik, Je­za­bel szel­le­me is meg­ve­ti fész­két az em­ber­ben. A sza­ba­du­lás le­het­sé­ges, de csak ami­kor az ember végre be­is­me­ri, hogy ő a go­nosz, és hogy Isten íté­le­te jogos. Sokan azért nem sza­ba­dul­nak, mert há­rít­ják a fe­le­lős­sé­get. Tehát sza­ba­dí­tó szol­gá­lat­nál az em­bert el kell jut­tat­ni, hogy ő a bűnös, és utána lehet ke­zel­ni a trau­mát és ki­űz­ni az ör­dö­gö­ket.

Teg­nap is egy volt „ke­resz­ténnyel” be­szél­get­tem, aki­vel még anno együtt is szol­gál­tam, és mint ki­de­rült, a már ak­ko­ri ön­saj­ná­la­ta annyi­ra fel­nőtt, hogy el­ve­zet­te őt oda, hogy már nem is hisz se Jé­zus­ban, se Is­ten­ben. Mivel kép­te­len volt a saját go­nosz­sá­gát el­is­mer­ni, hite ezért nem is le­he­tett va­ló­di, az új­já­szü­le­tés sem tör­tén­he­tett meg. És annyi ilyen „ke­resz­tény” van, akik nem zúz­ták ma­gu­kat össze a Sa­rok­kö­vön, akik­nél nem tör­tént meg az Isten sze­rin­ti meg­szo­mo­ro­dás, ami vissza­for­dít­ha­tat­lan meg­té­rést ered­mé­nyez az üd­vös­ség­re.

Pon­to­san ezért ve­szé­lyes a hi­per­ke­gye­lem, ami ki­hagy­ja a go­nosz­sá­gunk be­is­me­ré­sét. A BPA-nak vol­tunk még ko­ráb­ban egy ceg­lé­di le­ány­vál­la­la­tá­nál is, ott is az al­ta­tó evan­gé­li­u­mot hir­det­ték. De ami­kor be­szél­tünk bűn­ről, íté­let­ről, ha­rag­ról, meg­té­rés­ről: a dé­mo­nok el­kezd­tek meg­nyil­vá­nul­ni, érez­ték a kil­al­kol­ta­tó pa­rancs kö­ze­led­tét. Hamis evan­gé­li­um nem tud sza­ba­dí­ta­ni!

Gör­bicz Tamás ön­saj­ná­lat­ra épülő, az em­be­ri go­nosz­sé­gért való fe­le­lős­sé­get el­há­rí­tó evan­gé­li­u­ma hamis, és Soós Péter* az aláb­bi vi­de­ó­ján ki­fej­ti rész­le­te­sen, miért. A vi­de­ót a 18. perc­től mu­ta­tom, ahol rátér a tév­tan lé­nye­gé­re és a bib­li­kus cá­fo­la­tá­ra, előt­te csak arról be­szél, miért fon­tos a fi­gyel­mez­te­tés.


A BPA gyü­le­ke­zet eu­nuch (szó sze­rint „tö­ket­len”) ve­ze­tő­it, vé­ne­it és tag­ja­it nyo­ma­té­ko­san fel­szó­lí­tom, hogy dob­ják ki a Je­za­bel Gör­bicz Ta­mást, az egész gyü­le­ke­ze­tet meg­fer­tő­ző tév­ta­ní­tót a gyü­le­ke­zet­ből, és tér­je­nek vissza a kes­keny útra a té­vely­gés­ből! Ha va­la­ki más „jé­zust”, más evan­gé­li­u­mot, más szel­le­met hir­det nek­tek, szé­pen be­fo­gad­já­tok? Elég az íté­let­men­tes jé­zus­ból, a vér nél­kü­li en­gesz­te­lés­ből és a kun­da­li­ni szel­lem­ből. BPA! Tér­je­tek meg!

Dobd ki a far­ka­so­kat, és nyu­godt lesz a gyü­le­ke­ze­ted!


* Soós Péter ezen elem­zé­sé­vel egyet­ér­tek, de ezzel nem azt ál­lí­tom, hogy min­den­ben egyet is értek vele vagy aján­lom. A Bib­li­át aján­lom ol­va­sás­ra és annak Szer­ző­jét, mi csak „be­szé­lő sza­ma­rak” va­gyunk, több-ke­ve­sebb ne­künk ada­tott böl­cses­ség­gel, amin az Úr tud dol­goz­ni, ha en­ged­jük.

fa­ce­boo­kos hoz­zá­szó­lás:

0 blog­ge­res hoz­zá­szó­lás:

Meg­jegy­zés kül­dé­se

Hy-phen-a-tion