Menü

TIPP: Ha van­nak öt­le­te­id, vagy sze­ret­nél be­szá­mol­ni Isten dol­ga­i­ról éle­ted­ben, vagy épp imát kér­nél, bát­ran írd meg!

2018. de­cem­ber 19., szer­da

Az Új Te­rem­tés: Jézus élete foly­ta­tó­dik ben­ned!

Gyak­ran hal­la­ni olyas­fé­lét, hogy: „Ha sze­ret­nél kin­cse­ket a menny­be, le­gyél ta­nít­vány, de ahhoz, hogy örök éle­ted le­gyen, elég, ha hi­szel.” Ám itt egy alap­ve­tő fél­re­ér­tés lehet, és ezért meg kell ér­te­nünk az Új Te­rem­tés lé­nye­gét.

Mivel a korai kö­ve­tői Jé­zus­nak nem „ke­resz­té­nyek” vol­tak, hanem egy­től-egyig bű­ne­ik bo­csá­na­tá­ra be­me­rí­tett ta­nít­vá­nyok (össz­hang­ban a Máté 28-cal és a Márk 16-tal), az üd­vös­ség szét­vá­lasz­tá­sa Jézus kö­ve­té­sé­től elég bi­zarr.

Annak fel­ol­dá­sa vi­szont, hogy ez még­sem va­la­mi­fé­le cse­le­ke­det-alapú ki­ér­dem­lős üd­vös­ség, az Új Te­rem­tés­ben ta­lál­ha­tó meg ki­zá­ró­lag: hogy a hit arról szól, te ma­ga­dat el­í­té­ve már be­me­rít­kez­tél bű­ne­id bo­csá­na­tá­ra, meg­halsz és fel­tá­madsz egy új élet­re (Róma 6:3-7) és ma­gad­ra öltöd Krisz­tust (Kol 2:12). Itt tör­té­nik meg a Gal 2:20-as ke­reszt­re­fe­szí­té­sünk Krisz­tus­sal, és hogy a Szent Szel­lem ezen­túl Jézus éle­tét va­ló­sít­ja meg ben­ned.

Az evan­gé­li­um lé­nye­ge a HELY­CSE­RE a ke­resz­ten, és ebben min­den benne van: Jézus élete és igaz volta az én go­nosz­sá­gom­mal és ha­lá­lom­mal. S bár meg­hal­tam, élek, de még­sem én. És a ta­nít­vány­ság sem más, mint az, hogy „Isten ke­gyel­me által va­gyok, aki va­gyok, és töb­bet cse­le­ked­tem... de nem én, hanem Isten velem való ke­gyel­me. Mi így pré­di­ká­lunk, s ti így let­te­tek hí­vő­vé” (1Kor 15:10-11). A ta­nít­vány­ság része és nem tol­da­lé­ka az evan­gé­li­um­nak.

Jézus azt mond­ta: aki hisz, az ugyan­azo­kat teszi mint Ő, sőt, Nála na­gyob­ba­kat is tesz; to­váb­bá, hogy aki hisz és be­me­rít­ke­zik: üd­vö­zül, és pl. a dé­mon­űzés lesz az egyik kö­ve­tő jele, stb. (per­sze ez ennél jóval több).

A Te­rem­tés köny­vé­ből ta­nul­hat­juk meg, hogy Isten min­den magot a faj­tá­já­nak meg­fe­le­lő nö­vényt ho­zó­vá te­rem­tett, s ha a mag az Ige, az Ige Jézus, a talaj a szí­ved, akkor, ha az a „jó talaj”, akkor ugyan­azt fogja hozni, mint amit el­ve­tet­tek bele: Jé­zust. Az Ő éle­tét! Csak egy gén­mó­do­sí­tott mag fog mást lét­re­hoz­ni, mint ami­lyen az Ere­de­ti volt.

Az üd­vös­ség tehát nem csak az, hogy „majd egy­szer” a menny­be ju­tunk, hanem hogy meg­kap­juk a kez­det és vég nél­kü­li Éle­tet (a Jn 3:16-ban a gö­rög­ben nem szimp­lán csak „örök”, hanem „kez­det és vég nél­kü­li” élet áll). Jézus éle­tét magát, meg­ele­ve­nít­ve és vele össze­for­raszt­va (Ef 2:5–6). Ez az Új Te­rem­tés Krisz­tus­ban, ami­kor a Menny kerül beléd.

Az evan­gé­li­u­mi ke­resz­tény­ség ja­va­részt saj­nos még min­dig nem nőtt fel a pász­to­rok kis­ko­rú­ság­ban tar­tá­sa miatt a Krisz­tus­ban való érett korra, a Krisz­tus tel­jes­sé­gét elért nagy­ko­rú­ság­ra (Ef 4:13–15).

Mert az evan­gé­li­um lé­nye­ge, hogy egy el­ve­szett bű­nös­ből va­la­ki ugyan­olyan lesz az Új Te­rem­tés­ben, mint Jézus, s ugyan­ar­ra a képre vál­to­zunk el mind­nyá­jan di­cső­ség­ről di­cső­ség­re. Nem a ma­gunk ere­jé­ből, hanem a meg­ha­lás­ból és a ke­gye­lem Szel­le­me meg­ele­ve­ní­té­sé­ből.

Ennek „gya­kor­lá­sa” földi utunk során a ke­gye­lem ál­ta­li ta­nít­vány­ság („után­zó­ság”), a „Kö­vess engem!” be­tel­je­sü­lé­se. Tehát az üd­vös­ség „cso­mag­ja” az Új Te­rem­tés­ben tar­tal­maz­za a ta­nít­vány­sá­got: a Mes­ter, Jézus Éle­tét!

Az Új Te­rem­tés­ben Jézus élete for­dí­tó­dik ben­ned.

fa­ce­boo­kos hoz­zá­szó­lás:

5 blog­ge­res hoz­zá­szó­lás:

  1. A Jézus Krisz­tus­ban való hit MIN­DEN­RE ELÉG!!! Sok­kal na­gyobb erő és ha­ta­lom van ebben a hit­ben, mint azt sokan gon­dol­ják. Ez a hit elég volt a la­tor­nak. Ha­son­ló­kép­pen, mikor a bör­tön­őr meg­kér­dez­te: "Mit cse­le­ked­jek, hogy örök éle­tem le­gyen?" Pálék vá­la­sza egy­sze­rű­en ez volt: "Higgy az Úr Jézus Krisz­tus­ban, és ÜD­VÖ­ZÜLSZ mind te, mind a te há­zad­né­pe!" Ebben a hit­ben új élet van, sza­ba­du­lás és gyó­gyu­lás! És oly sok em­ber­nek oly nehéz el­jut­nia a Jézus Krisz­tus­ban való hitre... (he­lyet­te jön­nek a saját el­kép­ze­lé­sek, hamis val­lá­sok, de akár a cse­le­ke­de­tek­ben való hit). S min­ta­hogy Ádám­nak Isten bőr­ru­hát ké­szí­tett, mely el­ta­kar­ta me­zí­te­len­sé­gét, a mi szé­gye­nün­ket és bű­nün­ket semmi más nem ta­kar­hat­ja el, mint Jézus Krisz­tus vére! Jézus ol­tal­ma alá kell be­men­nünk, de ha ott va­gyunk, biz­ton­ság­ban va­gyunk!

    Vá­laszTör­lés
  2. Több prob­lé­ma is van az ér­ve­lé­sed­del.

    A.) LATOR. A lator me­lyik szö­vet­ség­ben halt meg? Az óban, vagy az új élet­be­lép­te után? Az új­szö­vet­sé­gi be­me­rí­tés nem tör­tén­he­tett meg több okból is. 1) fi­zi­kai le­he­tet­len­ség: ha látok egy ke­reszt­re fe­szí­tett lat­rot, én sem a be­me­rí­tés­sel fogok neki jönni. 2) Jézus ak­tu­á­lis ki­je­len­té­se volt szá­má­ra a "még ma velem le­szel a pa­ra­di­csom­ban". 3) Jézus még nem tá­madt fel, tehát nem is volt le­het­sé­ges be­le­me­rül­ni Jézus ha­lá­lá­ba ÉS fel­tá­ma­dá­sá­ba! 4) A fel­tá­madt Jézus a ta­nít­vá­nyok­nak meg­hagy­ta, ki­cso­da üd­vö­zül: "aki hisz ÉS be­me­rít­ke­zik". Ez ugyan­az a Jézus, mint aki a La­tor­ral be­szélt, ki­vé­ve, hogy már egy másik szö­vet­ség ér­vé­nyes!!! A Lator egy ugyan­olyan "mes­si­ás­vá­ró zsidó az ószö­vet­ség során", mint mond­juk Dávid vagy bár­mely más ósz. szent volt.

    B) A FI­LIP­PI BÖR­TÖN­ŐR. Saj­nos itt min­den­ki meg­áll, ahol te is meg­áll­tál, és nem idé­zed a szto­rit to­vább. 16:31 „Higgy és üd­vö­zülsz”, egy rövid vá­lasz. 16:32 Ige­hir­de­tés a há­zá­nál, tehát a „higgy és üd­vö­zülsz” ki­fej­té­se". 16:33 Be­me­rít­ke­zés „az éj­sza­ká­nak még abban az órá­já­ban” (minek, ha elég szá­ra­zon hinni, ahogy te is hir­de­ted???) 16:34 Öröm, hogy „egész háza né­pé­vel hisz” (tehát cse­cse­mők ki­zár­va, mert azok nem tud­nak hinni).

    Szó­val, a szö­veg­kör­nye­ze­tet mind­két eset­ben ig­no­rál­tad. Nem csak ki­ra­gad­ni kell ná­hány igét, hanem egy­szer­re látni, kivel mikor hol mi tör­té­nik.

    Az Ap­Csel­ben egy szá­raz meg­té­rést sem lá­tunk, még az Etióp Kincs­tár­nok is be­me­rít­ke­zett... ho­gyan ju­tott el Fülöp az Ézsa­i­ás 53-tól a be­me­rí­té­sig, ha nem volt olyan fon­tos dolog? Miért pa­ran­csol­ta (és nem ja­va­sol­ta, nem opció volt) Péter Kor­né­li­u­szék­nak, noha rájuk szállt a Szent Szel­lem, hogy me­rít­kez­ze­nek be?

    Be­me­rí­tés nél­kül nincs:
    – bűnök le­mo­sá­sa (ApCs 22:16)
    – bűnök bo­csá­na­ta (ApCs 2:38)
    – a hús bűnös test(ület)ének kö­rül­me­té­lé­se és le­ve­té­se (Kol 2:11-12)
    – ke­reszt­re­fe­szí­tés, meg­ha­lás a bűn­nek és egy új élet­re fel­tá­ma­dás Krisz­tus­sal (Róma 6)
    – új­já­szü­lő és meg­újí­tó fürdő (Ti­tusz 3:5)
    – üd­vös­ség (1Pé­ter 3:21, Márk 16:16)

    Örül­nék, mint János a „hit­bé­li fi­a­i­nak”, ha az igaz­ság­ban jár­nál és nem em­be­ri ha­gyo­má­nyo­kat kö­vet­nél (pl. a Lu­ther féle „szá­raz hit”, a ka­to­li­ciz­mus túl­re­ak­ci­ó­ja), hanem Isten Igé­jé­ben le­írot­ta­kat.

    Vá­laszTör­lés
  3. Ki­egé­szí­tés: Jézus vé­ré­re hi­vat­ko­zol, és he­lye­sen te­szed. Ám sze­ret­ném eszed­be jut­tat­ni, hogy Jé­zus­ról HÁR­MAN tesz­nek bi­zony­sá­got a föl­dön: a Szel­lem, a Víz és a Vér, és ez a három egy. (1Já­nos 5:7-8).

    Azt kell meg­ér­te­ned, hogy a János 3:5-öt, az új­jon­nan szü­le­tést Víz­ből és Szel­lem­ből nem húz­ha­tod át a János 3:16-tal, a kettő ugyan­azon dis­kur­zus része, az Új­jon­nan­sz­üle­tés módja! Mind a három tanú sze­re­pel: a Szel­lem, a Víz és a Vér, és ez a három egy.

    Vá­laszTör­lés
  4. Hogy lásd az ana­ló­gi­át: a VÍZ az a közeg, ahol csat­la­ko­zol a meg­hin­tés VÉ­RÉ­HEZ, le­mos­va bű­ne­i­det a SZEL­LEM új­já­szü­lő für­dő­jé­ben. Így mű­kö­dik a három tanú együtt a be­me­rí­tés­kor.

    Vá­laszTör­lés
  5. Nem értem pon­to­san, miről be­szélsz, hi­szen ahogy mond­tam, a Jézus Krisz­tus­ban való hit­ben ott van min­den! Ott van ebben az en­ge­del­mes­ség is, a be­me­rít­ke­zés is, a Szent Szel­lem­mel való be­töl­te­ke­zés is! A lator is min­den bi­zonnyal en­ge­del­mes­ség­ben járt volna, ha lett volna le­he­tő­sé­ge rá, hi­szen élő hitre ju­tott! Ez az élő hit gyer­me­ki ra­jon­gást je­lent, egye­nes kö­vet­kez­mé­nye az, hogy be­me­rít­ke­zünk, vesszük az erőt fent­ről, és me­gyünk, hir­det­jük Őt, ta­nit­vánnyá téve az em­be­re­ket. És az, hogy köz­ben ki mit gon­dol ró­lunk, nem fog­lal­koz­tat kü­lö­nös­kép­pen, mert meg­is­mer­tük Őt, és az Ő gon­do­la­tai fog­lal­koz­tat­nak ben­nün­ket éjjel és nap­pal!

    Vá­laszTör­lés

Hy-phen-a-tion