Menü

TIPP: Jobb­ol­dalt témák sze­rint is ke­res­hetsz!

2018. de­cem­ber 13., csü­tör­tök

Gör­bicz Tamás arany­bor­jú­ja

Tud­já­tok, Áron az arany­bor­jút az Egyip­tom­ból, a bűn és a világ meg­tes­te­sí­tő­jé­ből ki­ho­zott cuc­cok­ból ké­szí­tet­te, az arany­füg­gők­ből. Iz­ra­el ki­jött Egyip­tom­ból, de Egyip­tom nem jött ki Iz­ra­el­ből. Ma is ugyan­ez van: a hamis is­te­ne­ket a meg­té­ret­len­ség arany­füg­gő­i­ből ké­szí­tik.

Ő át­vet­te tőlük, vé­ső­vel min­tát ké­szí­tett, és bor­jú­szob­rot ön­tött. Ekkor azt mond­ták: Ez a te is­te­ned, Iz­rá­el, aki ki­ho­zott Egyip­tom föld­jé­ről.

A far­kas ott áll a pul­pi­tus mö­gött és az em­be­rek oda­ad­ják neki a bor­jú­hoz valót. Gör­bicz Tamás fogja a teo­ló­gi­ai vésőt és is­tent farag, ki­vá­lo­gat­va a Bib­lia egyes ré­sze­it, má­so­kat el­dob­va. Ki­ve­szi a vért az en­gesz­te­lés­ből, mert az igazi Isten nem kell. Pedig az egész Bib­lia tele van a vér­rel, mint Isten en­gesz­te­lé­sé­vel. A 3Mó­zes végig ezt mu­tat­ja be. Ol­vas­sá­tok el azt a köny­vet egy­ben. Jézus nem a hi­té­vel, hanem a vé­ré­vel en­gesz­tel­te ki Is­tent. Pél­dá­ul, a vé­ré­vel és nem a hi­té­vel ment be a mennyei Szen­tek Szent­jé­be. Ennek elő­ké­pe volt a földi Szen­tek Szent­je, ahol en­gesz­te­lés nap­ján kel­lett vért ön­te­nie az en­gesz­te­lés fe­de­lé­re a fő­pap­nak. A vér itt ki­fe­je­zet­ten nem va­la­mi­fé­le szö­vet­ség kötés sze­re­pét je­len­tet­te, mint Gör­bicz teo­ló­gi­á­já­ban, hanem az en­gesz­te­lést. Ha nem tö­ké­le­te­sen csi­nál­ta a főpap az ál­do­zat­be­mu­ta­tást, össze­esett és meg­halt! Vajon a Szen­tek Szent­je a Sátán tö­ké­le­tes­ség-kö­ve­te­lé­sét áb­rá­zol­ja, vagy a Szent Isten el­vá­rá­sát a bűn­bo­csá­nat­hoz? Ne vic­cel­jünk már!

Azt is lát­nunk kell, hogy, Jé­zust nem a Sátán kí­noz­ta, ahogy azt Gör­bicz sze­ret­né el­hi­tet­ni ve­lünk, hi­szen Sátan éppen hogy le akar­ta őt hívni a ke­reszt­ről, és fáj­da­lom­csil­la­pí­tót is akart neki adni, hogy Jézus csal­jon. Jé­zus­nak ugyan­is a harag po­ha­rát kel­lett ki­in­nia. Isten igaz­sá­gos ha­rag­já­nak a po­ha­rát. Jé­zus­nak ugyan­is volt még egy „be­me­rít­ke­zé­se”: ami­kor Isten bűnné tette őt. Isten nem a Fiára ha­ra­gu­dott, hanem a bűnre, amivé Jézus lett a ke­resz­ten. Ezt a po­ha­rat kel­lett ki­in­nia.

Kat­tints a képre a na­gyí­tás­hoz.
Gör­bicz Tamás Is­tent ká­ro­mol­ja, ami­kor azt mond­ja, ha Isten bün­tet­te volna Jé­zust a ke­resz­ten, akkor vér­szom­jas lett volna. A va­ló­ság az, hogy Isten nem vér­szom­jas, hanem SZENT ÉS IGAZ­SÁ­GOS. Isten igaz­sá­ga és ke­gyel­me ta­lál­ko­zott a ke­resz­ten. Igaz­sá­ga a bűnné lett Jé­zust bün­tet­te, hogy mi gaz­em­be­rek meg­úsz­has­suk az Isten tel­je­sen jogos íté­le­tét. Aki nem is­me­ri Isten szent­sé­gét, nem érti a ke­gyel­mét sem.

Mert azt, aki bűnt nem is­mert, bűnné tette ér­tünk, hogy mi Isten meg­iga­zí­tott­ja­i­vá le­gyünk őben­ne.

Gör­bicz Tamás egy neki tet­sző is­tent fa­ra­gott, arany­bor­jút, és azt mond­ja: „Ez a ti is­te­ne­tek, ez men­tett meg, ezt imád­já­tok!” Mivel nem érti Isten szent­sé­gét, bűn-gyű­lö­le­tét és igaz­sá­gos­sá­gát, ezért szá­má­ra a va­ló­di Isten egy „vér­szom­jas isten”. Nincs az ilyen ember meg­tér­ve, mert aki már át­ment a bűn­bá­na­ton, az tudja, mit je­lent a Szent Isten je­len­lé­té­ben ret­teg­ni, s mégis át­él­ni a meg­bo­csá­tást. Csak akkor kezdi meg­ér­te­ni a ke­gyel­met, mi­u­tán már ha­lál­ra ítél­te magát: ami­kor el­is­me­ri, hogy „csak a pok­lot ér­dem­lem.”

Lehet, hogy Gör­bicz Tamás va­la­mennyi­re ki­jött a vi­lág­ból, de a világ még nem jött ki be­lő­le. S ezért arany­bor­jút ké­szí­tett ma­gá­nak, egy ha­zug­sá­got, hogy azt imád­ja.

Ha­tá­ro­lód­junk el ettől a bál­vány­imá­dás­tól és hamis ta­ní­tás kö­ve­té­sé­től, kü­lön­ben Isten ránk eresz­ti a té­vely­gés ere­jét, akik nem fo­gad­ták be az igaz­ság sze­re­te­tét. Meg­kez­dő­dött a hi­te­ha­gyás, mely meg­elő­zi az an­ti­krisz­tust. Ne a ta­ní­tó­kat véd­jük, hanem az igaz­ság­hoz ra­gasz­kod­junk. A ros­tá­lás már fo­lyik az igaz­ság­sze­re­tők és a bál­vány­imá­dók kö­zött.

Gyere ki a hamis gyü­le­ke­zet­ből és nyu­godt lesz az éle­ted.

fa­ce­boo­kos hoz­zá­szó­lás:

9 blog­ge­res hoz­zá­szó­lás:

  1. Szia!
    A 2T­hessza­lo­ni­ka 2:1-12-ról irt ér­te­ke­zé­sed­ben em­li­tet­ted a tör­vény­sze­gés tit­kát. Ezt úgy is le­het­ne for­di­ta­ni, hogy a tör­vény nél­kü­li­ség(!) misz­té­ri­u­ma. Azaz a tör­vény egy olyan be­ava­tott, tehát el­fer­di­tett ma­gya­rá­za­ta, tana - nem csak büne, hanem dokt­ri­ná­ja, ami sú­lyo­sabb - hogy nincs kö­zünk a tör­vény­hez. Biz­tos hal­lot­tad már, hogy azt mond­ják egye­sek, hogy Krizs­tu­sig volt a tör­vény, rájuk az nem ér­vé­nyes, mert ke­gye­lem alatt van­nak, azt hir­det­ve, hogy Krisz­tus­ban van­nak, ők nem tud­nak, tehát ne­mö­is vét­kez­nek. Igy ha va­la­mit meg­kér­dő­je­le­zel, netán egy bűnt vagy té­ve­dést szóvá te­szel akkor ítél­ke­zel, lá­zadsz, meg­kér­dö­je­le­zed az egyet­len, té­ved­he­tet­len ve­ze­tőd te­kin­té­lyét.
    Pedig a tör­vény jo és szent. Fel­ada­ta, hogy a bű­ne­ink­re íté­le­tet ki­mon­do ha­tá­lyát be­mu­tas­sa, büne­ink­kel szem­be­sit­sen, azaz el­ítélt­sé­günk­kel szem­be­sit­sen. Csak­naz eli­télt felé lehet ke­gyel­met gya­ko­rol­ni, el­len­ben az il­le­tő sza­bad. Bünös ál­la­po­tunk miatt fi­zet­te ki a vált­ság­dí­jat Krisz­tus a vére által, és ezt a vált­ság­dí­jat mu­tat­ta be a biró, az Atya elött a menny­ben, ezért lett Isten által el­fo­ga­dott és egyet­len "fi­ze­tö esz­köz" a vére és a meg­vál­tás.
    Lehet, hogy ez a tör­vény nél­kü­li­ség, mint tan nem csak köz­pon­ti üze­net­ként ütöt­te fel a fejét, hanem a tel­jes hitet meg­fert­ö­zi, hogy meg­je­len­hes­sen a bűn em­be­re?! De aki meg­tart­ja az igaz(ság) hitet (13. vers) az tar­ta­tik meg, söt le tudja lep­lez­ni ezt a hamis szel­le­met.

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. Huhh... kö­szö­nöm a rá­vi­lá­gí­tást. Ab­szo­lút egyet­ér­tek min­den sza­vad­dal! Kö­szö­nöm a ki­egé­szí­tést!

      Tör­lés
  2. Péter, az Úsz egy­ér­tel­mű­en ki­je­len­ti, hogy a té­te­les tör­vény ér­vény­te­le­nít­ve lett. Mi nem a tör­vény ural­ma alatt élünk már, hanem Jézus Krisz­tus ural­ma alatt.

    Vá­laszTör­lés
  3. Csak akkor, Dá­ni­el, ha meg­hal­tál Krisz­tus­sal meg­ad­nak és ke­reszt­re vagy fe­szít­ve vele a be­me­rí­tés­ben. Kom­bi­náld az "Új te­rem­tést" (2Kor 5:17-21) a be­me­rí­tés­ben tör­tént ke­reszt­re­fe­szí­tés­sel (Róma 6), és a bűnös test le­ve­té­sé­vel (Ko­los­sé 2:12), csak akkor lesz rád ér­vé­nyes a Gala­ta 2:20, aki­nek a kör­nye­ze­te a tör­vény­től füg­get­len­ség. Miért? Mert a be­me­rí­tés­ben halsz meg a Róma 7 sze­rint a Tör­vény­nek, mint "fe­le­sé­ge", mi­u­tán a Tör­vény "meg­ölt" és el­in­téz­te, hogy "meg­halj", hogy Máséi le­gyünk. Ám nem va­gyunk Krisz­tus Tör­vé­nye nél­kül, sőt, be van írva a szí­vünk­be (Zsid 8:8-12).

    Tehát Dá­ni­el, ha nem volt meg a ke­reszt­re fe­szí­tés (amire a ha­lált hozó Tör­vény, Róma 7 vezet el), akkor ke­gye­lem, új­já­szü­le­tés és Új Te­rem­tés sincs.

    Ezért hamis a "szá­raz ke­gye­lem" ta­ní­tás, amit te is és sokan mások is hir­det­tek, mert "Víz nél­kül" nem lehet meg­lát­ni Isten Or­szá­gát!

    A másik poszt­nál ki­fej­tem, miért téves a lat­ros és a Pál fi­lip­pi bör­tön­őrös ér­ve­lé­sed a „szá­raz hit” mel­lett.

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. A vá­lasz itt ol­vas­ha­tó:
      https://​nyu​godt​lesz​azel​eted.​blogspot.​com/​2018/​12/​az-​uj-​teremtes-​jezus-​elete-​folytatodik.​html?​sho​wCom​ment=154​7233​0715​07#​c13​8180​0567​1771​0211​5

      Tör­lés
  4. Jézus Krisz­tus tette ér­vény­te­len­né (és szük­ség­te­len­né) a tör­vényt. Éppen ezért a Benne való hit min­den­re eĺég. Nincs se "szá­raz hit", se "olcsó ke­gye­lem" (a Bi­bi­la ezek­ről sehol se be­szél), hanem üd­vö­zí­tő hit van (= a Jézus Krisz­tus­ban való hit), és min­den­re elég ke­gye­lem. Pont. Ennyi. Az más kér­dés, hogy van kép­mu­ta­táa (=kép­mu­ta­tó hit), ettől füg­get­le­nül, aki tény­leg be­fo­gad­ja Jé­zust, az olyan kin­cset talál Benne, hogy min­de­nét oda­ad­ja Érte, és Benne akar élni, en­ge­del­mes­ség­ben. A hit­ben való járás ter­mé­sze­te­sen en­ge­del­mes­ség­ben való já­rást (is) je­lent. Ilyen­mó­don a be­me­rit­ke­zés (is) fon­tos része az üd­vös­ség­nek, ahogy azt az Ige is hang­sú­lyoz­za, és te is he­lye­sen fel­hív­tad rá a fi­gyel­met. Ez is azon­ban éppen a Jé­zus­ban való hit­ből fakad, annak kö­vet­kez­mé­nye (ezért mond­juk azt, hogy a be­me­rít­ke­zés a Jé­zus­ban való hitet fe­je­zi ki). De ugyan­így ter­mé­sze­tes kö­vet­kez­mény a GYÜ­LE­KE­ZET(be való be­épü­lés) = Krisz­tus tes­té­be való be­épü­lés, része lenni Krisz­tus tes­té­nek, meg­be­csül­ni azt, épí­te­ni azt (és nem rom­bol­ni, gya­láz­ni azt).

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. Ked­ves Dá­ni­el, mon­dan­dód nagy ré­szé­vel egyet­ér­tek. A gyü­le­ke­ze­tet vi­szont nem úgy kell ér­te­ni, ahogy azt ti és sokan más­hol csi­nál­ják.

      A gyü­le­ke­zet az nem az, hogy szé­ke­ket ra­kunk ki egy te­rem­ben úgy, hogy egy­más hátát bá­mul­juk, és min­den­ki a ka­to­li­lus min­tá­ra be­ve­ze­tett szó­szék (ere­de­te: püs­pö­ki trón) felé néz és nincs szem­kon­takt, se közös evés, se semmi, ami egy CSA­LÁ­DI­AS lég­kör­re mu­tat­na.

      A gyü­le­ke­zet az nem az, hogy bé­re­lünk egy ter­met és fi­zet­jük a re­zsit és a ti­ze­det a pász­tor­nak.

      A gyü­le­ke­zet az nem az, hogy egy kórus (szin­tén ka­to­li­kus ta­lál­mány) amit ma "dicsi csa­pat­nak" ne­ve­zünk, éne­kel né­hány dalt, a töb­bi­ek meg kö­ve­tik.

      A gyü­le­ke­zet az nem egy ru­tin­ból meg­szo­kott ki­szá­mít­ha­tó prog­ram, ami ja­va­részt a pász­tor és a pré­di­ká­ció körül forog, mi­köz­ben a töb­bi­ek passzí­vak.

      Egyet­ér­tek, hogy gyü­le­ke­zet kell le­gyen. Én is tagja va­gyok egy gyü­le­ke­zet­nek. De az in­kább felel meg annak, amit ebben a vi­de­ó­ban is be­mu­tat­nak:

      https://​www.​youtube.​com/​watch?​v=OPk​Vrw8​INOs

      Bő­veb­ben a "Bib­li­kus gyü­le­ke­zés" me­nü­pont alatt:
      https://​nyu​godt​lesz​azel​eted.​blogspot.​com/​p/​biblikus-​gyulekezet.​html

      Tehát neked is, ked­ves Kriszt Dá­ni­el, va­ló­ban meg kell tér­ned, el­hagy­nod a ka­to­li­kus ba­bi­lo­ni rend­szert, és vissza kell tér­ned a bib­li­ai gyü­le­ke­zés­hez, ahol a fel­ké­szí­tő aján­dé­kok csak azért van­nak, hogy se­gít­sék a Tes­tet, hogy az maga épít­se fel ön­ma­gát a Krisz­tus tel­jes­sé­gé­hez. Ahol a ta­go­kat pász­tor- és ta­ní­tás­füg­gő­vé te­szik, eset­leg di­cső­í­tés­füg­gő­vé, prog­ram­füg­gő­vé, az nem gyü­le­ke­zet, hanem egy drog, egy szek­ta, egy szaj­ha, amely Krisz­tus és Meny­asszo­nya közé fész­ke­li be magát, ki­ad­va magát társ­meg­vál­tó­nak és társ­köz­ben­já­ró­nak. Csak nem Má­ri­á­nak ne­ve­zik, hanem is­ten­tisz­te­let­nek, ami nem az, hanem Sátán zsi­na­gó­gá­ja.

      Isten áld­jon.

      Tör­lés
  5. Ked­ves At­ti­la!

    Amint azt el­mond­tam, én már meg­tér­tem, Jézus meg­ta­lált, Krisz­tus­ban új te­rem­tés va­gyok, és ezt senki -te sem- el nem lop­hat­ja tölem. Az Ige nem vál­to­zik, Jézus meg­ígér­te: ahol ket­ten vagy hár­man együtt van­nak az Ő ne­vé­ben, Ö ott van jelen! Ki va­gyok én (vagy ki vagy te), hogy ezt meg mer­jük kér­dő­je­lez­ni, és egyes össze­jö­ve­te­le­ket ala­cso­nyabb- vagy ma­ga­sabb ren­dü­nek tar­ta­ni? A ta­nít­vá­nyok­ban is ha­son­lo lel­kü­let volt mint ben­ned: "kér­jünk rájuk tüzet?" Jézus ezt a lel­kü­le­tet akkor is, és ma is le­ál­lít­ja! Sőt Jézus le­ál­lí­tot­ta a ta­nít­vá­nyo­kat, mikor azok le akar­tak ál­lí­ta­ni olyan em­be­re­ket, akik -sze­rin­tük a Jézus nevét hely­te­le­nül hasz­nál­ták! Akkor is le­ál­lí­tot­ta őket, ami­kor a kon­kolyt akar­ták volna ki­tép­ked­ni. Miért? Mert ők is em­be­rek, és nagy buz­gó­sá­guk­ban el­va­kul­tan simán ki­tép­ked­he­tik a ka­lászt is. Te nem félsz, hogy buz­gó­sá­god­ban eset­leg magad is a ka­lászt is kon­koly­nak nézed??? Hagyd ezt a fel­ada­tot az ara­tás Urára, bízd Gör­bi­czet is Őrá!

    S rá­tér­ve az Is­ten­tisz­te­le­te­ink­re: na­gyon hálas va­gyok gyü­le­ke­ze­te­in­kért, ahol va­ló­sá­go­san meg­ta­pasz­tal­hat­juk az Úr je­len­lé­tét, le­te­le­ped­he­tünk az Ige köré (mint a tömeg Jézus köré), fel­emel­het­jük és dí­csér­het­jük az Ő nevét (min­ta­hogy Ő is zsol­tá­ro­kat éne­kelt ta­nít­vá­nya­i­val), mű­köd­het a pró­fé­tá­lás, nyel­ve­ken­szó­lás aján­dé­ka, gyó­gyu­lá­sok, sza­ba­du­lá­sok tör­tén­het­nek, ahol nem­egy­szer em­be­rek jön­nek előre sírva meg­tér­ni, s fel­hőt­len öröm van ilyen­kor nem­csak a menny­ben, hanem itt kö­zöt­tünk is. Ahol nem egy­mást mar­juk és esszük, hanem sze­ret­jük és tisz­tel­jük egy­mást, az Igé­nek en­ge­del­mes­ked­ve a ve­ze­tő­ket ket­tős meg­be­csü­lés­ben ré­sze­sít­ve. Az ada­ko­zás szá­munk­ra nagy öröm és ki­vált­ság: hogy pa­za­rol­ha­tunk Krisz­tus tes­té­re, még akkor is, ha nap­ja­ink Jú­dá­sai ezt fel­há­bo­rí­tó­nak tart­ják :)


    Kí­vá­nom, hogy ta­pasz­talj meg egy ilyen gyü­le­ke­ze­tet magad is, mentsd te is az el­ve­szet­te­ket, alá­zat­ban tudj má­so­kat kü­lönb­nek tar­ta­ni ma­gad­nál, a ve­ze­tő­i­det pedig tudd ket­tős meg­be­csü­lés­ben ré­sze­sí­te­ni.


    A mennyei Atyánk nem annak örül, ha gye­re­kei ci­va­kod­nak egy­más­sal, hanem ha sze­re­tet­ben és egy­ség­ben van­nak!

    Vá­laszTör­lés
    Vá­la­szok
    1. Ked­ves Dá­ni­el, vá­la­szod­ban nem lát­tam sem­mi­fé­le jelét bűn­bá­nat­nak, meg­té­rés­nek, alá­zat­nak, stb. Csak azt lát­tam, amit a ka­to­li­ku­sok és más val­lá­sok kép­vi­se­lői is csi­nál­nak:

      „ÉN JÓ VA­GYOK”

      Üze­ne­ted­ben nem lát­tam annak nyo­mát, hogy rá­döb­ben­tél, mennyi­re go­nosz és is­ten­te­len ember vagy, aki­nek semmi esé­lye a Szent Isten előtt meg­áll­ni. Nem lát­tam ben­ned is­ten­fé­lel­met, sem az Ige irán­ti tisz­te­le­tet és a saját ha­gyo­má­nya­id ret­te­gés­sel való fe­lül­vizs­gá­la­tát, ki­mun­kál­va üd­vös­sé­ge­det.

      Ehe­lyett pon­to­san azt látom nálad, mint a Máté 15-ben, ahogy a fa­ri­ze­u­sok ra­gasz­kod­nak a min­den­fé­le „is­ten­tisz­te­let­nek vélt” ha­gyo­má­nya­ik­hoz, aki­ket Jézus meg­fed­dett, hogy ta­lá­ló­an pró­fé­tált ró­la­tok, kép­mu­ta­tók Ézsa­i­ás, mert em­be­ri ha­gyo­má­nyo­kat hir­det­tek Isten pa­ran­cso­la­ta­i­ként.

      Ked­ves Dá­ni­el, engem nem ér­de­kel­nek az ön­iga­zo­ló bi­zony­ság­té­te­le­id, ilyen­jei a hamis pró­fé­ták­nak is van sok. Engem az ér­de­kel, hogy ret­te­ged-e Isten Igé­jét.

      Amennyi­ben nem, úgy velem nem lesz bajod, vi­szont Jézus elé fogsz állni, aki azt fogja kér­dez­ni, miért hív­tad őt urad­nak, mikor nem azt csi­nál­tad, amit ő mon­dott.

      Én ré­szem­ről itt le­zá­rom. A „pró­fé­ta” egy görög szó, azt je­len­ti, „Isten aka­ra­tá­nak szó­szó­ló­ja”. Ez nem egy tiszt­ség, hanem egy utá­la­tos sze­rep, ki­mon­da­ni azt, amit Isten akar, leg­fő­képp val­lá­sos és ma­gu­kat Is­ten­nel rend­ben levő em­be­rek szá­má­ra. Tőlem belém rúg­hatsz, le­jú­dá­soz­hatsz, ez nem fog vál­toz­tat­ni azon a té­nyen, hogy meg kell térj a bál­vá­nya­id­ból, a ha­gyo­má­nya­id­ból és Isten hamis kép­vi­se­le­té­ből.

      Tör­lés

Hy-phen-a-tion