Menü

TIPP: A cikkek alatt rákattinthatsz a kapcsolódó cikkekre is.

2010. december 18., szombat

Begolyóztam :)

Ma egy kis nyugis napom van. Ahogy méláztam a tűz előtt, eszembe jutott egy kép. Sok ember törekszik a nyugalomra. Akár csak úgy az életben, akár másokkal, akár az Istennel való kapcsolatában. Mindenfélét igyekeznek csinálni, öt pontos lépések; tíz dolog, amit ne tegyél, stb... ilyesmi szabályok szerint akarnak jobb életet maguknak az emberek... de hát ez egyenesen abszurd!!!

Egy golyós kép által próbálom megmutatni, milyen nagy baklövés ez...

A golyóról köztudott, vagy sem, de szeret lefelé gurulni. Ha veszünk egy félgömböt, amibe belerakunk egy golyót, akkor bárhová is tettük, előbb-utóbb a golyó a félgömb közepére fog gurulni. Ezt hívjuk a golyó nyugalompontjának. Erővel elmozdíthatjuk, de vissza fog gurulni.


Nekünk is van egy Isten által előre meghatározott nyugalompontunk életünkben. Akárhogy is próbálnánk innen kimozdulni, mindig azt vennénk észre, hogy görcsölünk és elfáradunk. Sokan ezért égnek ki, ezért csömörödnek bele az életbe, a munkájukba, a kapcsolatukba. Mert nem akarnak ezen a helyen megnyugdni. Ahogy a félgömbben is csak egy nyugvópont van, ugyanúgy az ember életében is csak egy nyugvópont létezik.

Az ember nyugalompontja pedig nem más, mint Jézus: "Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek." 1

Isten terve az ember életére nézve, hogy Jézussal legyen személyes szeretet-közösségben: "Hű az Isten, aki elhívott titeket az ő Fiával, Jézus Krisztussal, a mi Urunkkal való közösségre." 2 És ahogy egyre jobban megismerjük Őt és szeretetét, akkor belekóstolunk az örök élet ízébe: "Az pedig az örök élet, hogy ismernek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust". 3

Ha ez nincs meg, az Isten és az örökkévalóság szempontjából bármit is teszünk, bárhogyan is élünk, nem jelent semmit. Isten nem a kapálózásunkban gyönyörködik, sem abban, hogy fogadkozunk és még jobban összeszedjük magunkat, és elszánjuk magunkat valamire. Az izzadsággal az a baj, hogy büdös. Istennek sem kell a mi izzadságszagunk. Ő azt akarja, hogy Jézussal legyünk. "Ha valaki nekem szolgál, engem kövessen; és ahol én vagyok, ott lesz az én szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt megbecsüli az Atya." 4

Jézust követni nem azt jelenti, hogy mi megpróbálunk elmozdulni az Isten által nekünk szánt nyugalompontról, hanem azt, hogy Isten velünk, "a golyóval" együtt elmozdítja "a félgömböt", a tenyerét. Magyarul szólva, Isten ad elhívást és terveket, Ő tesz a szívünkre dolgokat, és Ő ad nyitott ajtóval ellátott helyzeteket is. Nekünk nem szaladgálnunk kell az életünk tervei után, hanem meg kell pihennünk az Úr Jézusban. "Aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni." 5

A világ mondhat bármit, hogy ezek a keresztények begolyóztak ezzel a Jézussal. Na és, mit számít? Nekünk nyugis és örömteli életünk van, míg ők görcsölnek... :) Akkor most ki is a bolond?


Ha saját terveink és erőlködéseink helyett hagyjuk, hogy Isten tervei legyenek meg életünkben, nyugodt lesz az életünk.

1 Máté 11:28
2 1Korinthus 1:9
3 János 17:3
4 János 12:26
5 János 15:5

Kapcsolódó cikkek:

facebookos hozzászólás:

0 bloggeres hozzászólás:

Megjegyzés küldése